19 van de 20
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 Volgende > 
   
Veerbollen XM ( nieuw probleem pag.7)
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 september 2007 09:44 PM
  [ # 271 ]
citro-power schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

nieuwe rubbers, en soms die plastic dop vervangen war de retourslang aanzit, en klaar is ie..

kitten is ellende..

mvgr wupke Wink

Kun je die bij de dealer bestellen of is het universeel wat erin zit.

hmm ik denk niet dat de dealer ze heeft ,,vragen kun je het altijd.
ik haal ze in de aftermarket,, machinebouw leveranciers ,het zijn nm engelse maten.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 september 2007 11:52 PM
  [ # 272 ]

Ik zal er dit weekend eens 1 uitelkaar halen en kijken wat voor maten erin zitten.


De XM veert nog steeds geweldig. Iemand die er negatief tegenaan kijkt omdat de sportvering niet meer werkt mag deze kant opkomen en een testritje maken. Wink  Smile

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 14 september 2007 03:30 AM
  [ # 273 ]
citro-power schreef:
Citrophile schreef:

Aangezien ik hetzelfde probleem heb met het snel zakken van de achterkant van mijn XM, ben ik benieuwd of het opgelost is met de nieuwe rubbers van de HD regelaar. Ook slaat de HD pomp bij mij om de 7 sec in.

Zal ik eens beginnen om je remservo schoon te maken , heeft bij mij erg geholpen.

Hoe zijn je bollen ?

Al mijn 8 bollen zijn nieuw, net vervangen. Daarvoor en nu nog zakt de achterkant behoorlijk snel en ook het feit dat de HD regelaar om de 7 sec inslaat.
Ik vermoede ook mijn veercilinders achter, vorige week heb ik mijn LHM ververst met de bekende Wuppo methode. Ondanks dat de vering in de hoogste stand stond met de rem ingetrapt, kwam er een klein LHM stroompje uit de nippels van de achterremmen.
Ook als mijn XM in de hoogste rijstand staat geparkeerd, zakt de achterkant toch in. Zal mijn probleem in de achterste hoogteregelaar zitten? Qua retour van deze hoogteregelaar komen er druppels uit, geen straaltje.

Morgen ga ik nog maar eens de retour van mijn achterveercilinders controleren, de remservo en de hoogteregelaars reinigen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 15 september 2007 03:01 AM
  [ # 274 ]

Vanavond de retour van de veercilinders, hoogteregelaars gecontroleerd. Ik kwam niet toe om die van de remservo te doen, maar dat komt nog.

De achterveercilnders gaven een straaltje uit de retourleiding, ook de voorste hoogteregelaar.
De hoogteregelaar uit elkaar gehaald en gereinigd. Bij demontage viel op dat een koperen dekseltje aan de zijde met het veertje verkeerd gemonteerd zat (in het verleden door een HP vering expert gedaan, waarvan ik de naam niet zal noemen) en er zat daardoor bijna geen beweging in het “zuigertje”.

Dus ik ga mijn achterveercilinders in ieder geval vervangen en de achterste hoogteregelaar nog reinigen/controleren.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 15 september 2007 03:16 AM
  [ # 275 ]

voor je de veercilinders gaat vervangen, kijk dan eerst even af wat het schoonmaken van de hoogte regelaar brengt.

het lek raken van veerpoten is niet onmogenlijk, maar wel uiterst zeldzaam.

en de quad ringen in de veercilinders zijn in de machinebouw handel te verkrijgen, mischien zelfs bij de dealer.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 15 september 2007 03:24 AM
  [ # 276 ]
kreazyV8wuppo schreef:

voor je de veercilinders gaat vervangen, kijk dan eerst even af wat het schoonmaken van de hoogte regelaar brengt.

het lek raken van veerpoten is niet onmogenlijk, maar wel uiterst zeldzaam.

en de quad ringen in de veercilinders zijn in de machinebouw handel te verkrijgen, mischien zelfs bij de dealer.

mvgr wupke Wink

In ieder geval bedankt voor de tip Wink  De retour van de achterste hoogteregelaar gaf alleen druppels, dus de achterste veercilinders zijn “the bad guys”.

Zijn de veercilinders makkelijk uit elkaar te halen?

Gr,
Citrophile

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 15 september 2007 03:56 AM
  [ # 277 ]

ja, soms zelfs onder de auto,,(beetje afhankelijk welk type..

drijfstang losmaken van de draagarm (borgpin eruit) en dan de stofmuts eraf halen samen met de drijfstang.
als de bol eraf is, kun je de zuiger zo naar beneden eruit drukken.
soms wil naar boven ook lukken.

ringen zijn meen ik 1 viltring, en 1 of 2 quad ringen .
als de cilinder geen slijtsporen heeft ,en of de zuiger, kun je de nieuwe rubbers erin doen en de zuiger met wat zuurvrij vet terug erin schuiven.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 15 september 2007 12:30 PM
  [ # 278 ]

Mag dat zuurvrije vet ook LHM zijn ? Of is dat te dun?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 15 september 2007 02:04 PM
  [ # 279 ]

LHM kan ook, maar is niet vet genoeg.
je gebruikt vet om te zorgen dat het rubber >

A niet beschadigd bij montage.
B het bij de 1e bewegingen goed op zijn plaats komt.

met LHM gaat dit wat minder, omdat het minder vettig is.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 september 2007 01:12 AM
  [ # 280 ]

Ik ga nog even op dit draadje inbreken aangezien ik ook af en toe vervelende vering heb.
Nu is door Lucas de computer geheel opgeknapt. Dat is al een wereld van verschil. Verder heb ik een nieuwe elektroklep voor, 4 nieuwe bollen op de poten en hydractive bollen en voorraadbol die goed op druk zijn en max 1 jaar oud.
Ik heb gereden met spoelolie en daarna met kendall. Vandaag bleek dat er veel te veel kendall in zat en dat heb ik er uit gehaald. Dit scheelt al veel in het veergedrag. Is ongeveer 1 liter uit gekomen. Schijfje staat nu tussen min en max.
Verder heb ik een andere hoogteregelaar liggen ivm raar gedrag achter. De auto danst af en toe, valt af en toe ineens naar beneden en reageert heeeel traag op hoogtecorrectie. Nu heb ik voor 50 euro bij chyparse een gereviseerde gehaald.
Bij het uithalen van de kendall viel mij echter op dat deze na 1000 km al totaaal anders van kleur is dan de nieuwe. Nieuw is ze felblauw, nu een beetje groenblauw. Wel helder…
Is dit normaal of duidt dit op meer verontreiniging in het systeem? Ik was dus van plan het hydractiveblok te reinigen zowel voor als achter, de hoogteregelaar te vervangen.
Is het raadzaam eerst nog een keer rond te rijden met spoelolie, dan weer kendall of lhm en pas op dat moment de hoogteregelaar te vervangen en hydractive blokken schoon te maken ivm eventueel loskomend vuil?

Ik ben benieuwd wat de experts zeggen. Ik ga het allemaal wel aanpakken, heb me ook al heel erg verdiept in de werking van het systeem, maar de volgorde van aanpakken twijfel ik nog wat over…

Xsara Coupe

Ps. na het vervangen van de compu en het verwijderen van lhm tot het goede niveau is het al veel beter geworden allemaal. Verkeersheuvels strijkt ze 99% van de tijd glad. Heel soms zakt ze toch te ver door, maar das volgens mij de hr.
Alleen de hobbelige wegen zijn nog niet top. Wel al een stuk verbeterd…

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 september 2007 01:23 AM
  [ # 281 ]

basis is.

je hebt open leidingen en gesloten leidingen.
je remsysteem bevatten de meeste gesloten leidingen..

dit zijn de leidingen waar olie ingaat en er never nimmer nooit meer uitkomt, tenzij je ontlucht oid..

de vervuiling in je systeem zet zich normaliter af op de wanden van de leidingen en je bijbehorende componenten.

daardoor, krijg je dus bij verversen, of gebruik van spoelolie veel losse drap in je systeem, welke de meest idiote storingen tevoorschijn kan toveren.

enigste remedie hierop is, het frequent vervangen, en herhaaldelijk spoelen van je systeem.

dus zogauw je weer rare dingen hebt, verversen en spoelen,, tot eea normaal werkt..

de kleur van de olie zegt imo weinig, daar er ook diverse soorten en verschil van kleur LHM ingedaan word..

verversen spoelen, en als nodig herhalen is de enigste remedie..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 september 2007 01:43 AM
  [ # 282 ]
kreazyV8wuppo schreef:

basis is.

je hebt open leidingen en gesloten leidingen.
je remsysteem bevatten de meeste gesloten leidingen..

dit zijn de leidingen waar olie ingaat en er never nimmer nooit meer uitkomt, tenzij je ontlucht oid..

de vervuiling in je systeem zet zich normaliter af op de wanden van de leidingen en je bijbehorende componenten.

daardoor, krijg je dus bij verversen, of gebruik van spoelolie veel losse drap in je systeem, welke de meest idiote storingen tevoorschijn kan toveren.

enigste remedie hierop is, het frequent vervangen, en herhaaldelijk spoelen van je systeem.

dus zogauw je weer rare dingen hebt, verversen en spoelen,, tot eea normaal werkt..

de kleur van de olie zegt imo weinig, daar er ook diverse soorten en verschil van kleur LHM ingedaan word..

verversen spoelen, en als nodig herhalen is de enigste remedie..

mvgr wupke Wink

En ik neem aan dat spoelen incluus de remnippels dan de bedoeling is, zoals dit de laatste keer ook is gedaan.
Maakt het voor het spoelen nog uit of ik hydraucinage gebruik of lhm?

Xsara Coupe

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 september 2007 02:12 AM
  [ # 283 ]

zowel met LHM als met hydriqage is hetzelvde resultaat te bereiken,,
clou is, dat de aditiven de rommel los weken, en dus herhaald spoelen bij een vervuild systeem noodzaak maken.


het spoelen is noodzaak om de losgeweekte rommel uit je systeem te krijgen.
de rest van de vuiligheid blijft in de filters hangen.

heb je een schoon systeem, dan is spoelen alleen een noodzaak om overal schone olie te krijgen…

in basic valt het te vergelijken met een automaat,, daar ververs je ook maar een gedeelte van de olie 30% van de totale inhoud.
wil je de hele automatische bak ververst hebben, zul je dus meermaals de zaak moeten verversen om zeker te weten dat je 90% of meer ververst hebt.

vandaar spoelen,,

mvgr wupke

Wink

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 22 september 2007 03:04 AM
  [ # 284 ]

Ik kan alvast melden dat mijn XM enorm zweeft Cool , bijna een CX daarbij kan ik alsnog snoeihard door bochten zonder dat er iets geks gebeurt Razz . Ook als de sportstand erin komt blijft het comfortabel, de vering wordt strakker maar niet stugger. De hoogteregelaars schoonmaken heeft bij mij dus uitstekend geholpen.

Morgen ga ik nieuwe (geen originele) aandrijfassen halen in Duitsland en ga verder genieten van het grootse XM comfort….

Volgende week de nieuwe aandrijfassen erin en ook de achterveercilinders doen.

Gr,
Citrophile

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 22 september 2007 04:13 PM
  [ # 285 ]
Citrophile schreef:

Volgende week de nieuwe aandrijfassen erin en ook de achterveercilinders doen.

Merk en wakosda? Smile

Profiel  
 
 
19 van de 20
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook