Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Ah, kweet het nog niet of ie zo mooi is hoor.
Heb er net de afgelopen dagen 600 km in gereden. Wel prima, niks geen gedoe behalve dan de fout positieve meldingen over temp van het koelwater en de remlichten.
Startmoter maakt wat lawaai na het starten soms, kan ik een keer vervangen.
Airco werkt niet, wist ik. Ik zit nu achter slangenset aan ( er is één slang die € 450 nieuw zou kosten!?) en laat het dan een keer maken.
Moet ook iets met de uitlaat, lekt ergens klein beetje vrij ver vooraan, heb nog niet duidelijk wààr.
Heb er radio afstandbedieinig opgezet met knipperlicht waarschuwing=zoekfunctie. Ik ben niet gezegend met goed werkende oude stijl IR-bediening
Kortom: een feest om mee te rijden. Héél anders dan mijn 2.1TD: veert anders: strakker en stijver, stuurt anders: strakker en stijver en gast anders: elke keer nog verbaast zoals hij weg kan “springen”.
Overigens heb ik de eerste 300km gemiddeld 11.9 liter per 100km gereden (wat kilometers in het dorp en stukken snelweg best wel hard) de tweede 300km heb ik 10.3 liter per 100km gereden: zuinig op snelweg.
En dat valt me dan best wel weer mee, heb ooit een Volvo Polar gehad die ook zoiets deed.
Groet,
Sweef
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Welkom in de wereld van de XM V6 24v. In deze wereld is alles X2. De beleving, de sound, het aantal kleppen, het verbruik en… de prijs van de onderdelen en de moeilijkheid van het vervangen.
Als je lekkage vooraan hebt mag ik je feliciteren met een lek spruitstuk. Een echt 24v XM kwaaltje waarmee je niet door de apk komt en de jackpot moet hebben gewonnen om het te laten maken, tenzij je een goede spruitstuk kunt vinden (maar dit is bijna onmogelijk).
Je kunt ook mazzel hebben met een stukkie uitlaat, dit is net iets minder duur.
Ik wil je niet bang maken, maar al vele V6 24v’s zijn hieraan vroegtijdig overleden.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Ja Simmetje, ik weet het…
Het is wel precies waarom ikhet ding gekocht heb hoor: lekker geld insteken…
Ik zit nu een beetje het spoor van een RVS uitlaat uit te zoeken. Eventueel ook zelfs één (twee?) uitlaatspruitstukken van RVS.
Ik kan hierover op dit forum niets vinden, zal toch al wel eens gedaan zijn??
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
mooi zwart leren stuur ingebracht en het dekseltje van de codelock vervangen. Het stuur heeft een rood logo, lijkt me bij 24kleppen passen? Dat moet ik nog eens vervangen: is niet meer zo strak..
Volgende week gaat ie naar een kennis in Lelystad voor een all over diagnose. Benieuwd!
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Ik heb ook een rood logo geloof ik. Zwart logo vind ik ook wel wat.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Kunnen we ruillen, ik heb een zwarte gave over
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Kunnen die logo’s van het stuur afgehaald worden dan?
Kunnen die logo’s van het stuur afgehaald worden dan?
Yep, zijn gewoon losse plaatjes die met een borgringetje op hun plek worden gehouden.
Ik zal voor de zekerheid eens kijken welke kleur ik nou heb.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Harm schreef:Kunnen die logo’s van het stuur afgehaald worden dan?
Yep, zijn gewoon losse plaatjes die met een borgringetje op hun plek worden gehouden.
Die met een beetje knutselwerk ook in je klapsleutel passen
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Dat RVS al eens gedaan is klopt, mijn auto is er het bewijs van. Spruitstukken door een gespecialiseerde firma laten repareren.
Heb overigens nog wel een normaal uitlaatsysteem liggen en uiterarad nog vele andere zaken.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
grote actie
Zo, de kogel is door de kerk.
Auto staat bij een bevriende specialist. We gaan er veel aan doen. Motor eruit en uit elkaar, alle belangrijke zaken vernieuwen, airco werkend krijgen en hydraulisch systeem grootschalig aanpakken. Gaat wat kosten. Ik werk er zelf voor een deel aan mee. Als ie klaar is eens zien of ik ‘m tot 235 kan krijgen. Ik ga lekker veel foto’s van de actie maken.
Sweef
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
gaaf!
Ben benieuwd!
Veel succes in ieder geval.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
motor eruit
De motor is eruit, koppen eraf. Nog niet gezien. Ben benieuwd naar de nokkenassen, ceramische stoters en alu tuimelaars. Morgen gaan we div dingen vervangen, zal ik daarna foto’s neerzetten hier.
Maar eerst ga ik een kies laten reviseren: krijg ook een nieuwe kroon morgen
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik ben erg benieuwd naar je foto`s…..
Hopelijk zijn jouw nokkenassen, klepstoters en tuimelaars wel in orde.
http://rammstein.dfmk.hu/~phoenix/XM-PRV-V624vRebuild/
Want ik heb de foto`s bekeken van een Hongaar die zijn XM serie2 ZPJ4 koppakkingen verving, daarvan was in ieder geval 1 nokkenas al slecht . Juist de nok van de uitlaatkleppen heeft vermoeiingsverschijnselen , maar de nokken van de inlaatkleppen hebben ook al wat schade opgelopen.
Voor de rest is duidelijk te zien dat er heel veel lakafzettingen aan het motorblok en onderdelen zitten, helemaal geel bruin . Dit was met een goede volsynthetische motorolie juist te voorkomen.
Had hij maar ook zijn nokkenassen vervangen, alles lag toch uit elkaar…..
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !