3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

verbeteren ruitenwisservloeistofsysteem
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 16 september 2007 11:13 AM
  [ # 31 ]

heel simpel net wat die man uit vlaanderen zegt daarbij nog een tip
savonds je waterkoker op het aanrecht vullen met water, dit koken en afkoelen daags erna je ruitepot vullen en GOEDE ruitenvloeistof gebruiken
ik leg de slang als hij verstopt gaat een nacht in heet water en het probleem is over
verder 1x gehad na het plaatsen van een gebruikt mechaniek dat de doorvoer in het mechanisme verroest was met ijzerdraad doorgeprikt en veel water doorgesproeid alvorens de slang weer te plaatsen

succes

de citroen-liefhebber

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 16 september 2007 02:19 PM
  [ # 32 ]
karel schreef:
Citroenbx schreef:

het originele systeem sproeit echt goed…
nieuw slangetje kost 11euro en de ruitensproeier is weer prima.

Mijn uitgangspunt was een zgan slangetje, kennelijk recent door de vorige eigenaar vernieuwd. Alleen door de grote hoeveelheid modder, zand en pekel op de wegen waar ik rijd ontstonden er alweer krasjes op de splinternieuwe voorruit die ik toen had, domweg omdat de wisser eerst komt waar de waterstraal nog niet goed gespoten heeft.

En voor alle duidelijkheid: de sproeier sproeide op zich prima, maar het was niet wat ik nodig had om te voorkomen dat mijn ruit ging krassen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Gepost: 20 september 2007 08:23 PM
  [ # 33 ]

dus gedistileerd water gebruiken…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 20 september 2007 08:35 PM
  [ # 34 ]

Iemand overigens enig idee hoe je zonder iets te slopen het klokje vervangt. Ik heb hem letterlijk uit die ouwe BX gesloopt, kon niet zien hoe je zo’n klokje hoort te demonteren

Euh… hoe kun je nou NIET zien hoe dat werkt? Zeker als je ‘t er al uitgerost hebt?
Wat is trouwens de lol van gekookt water? Dat er geen bacteriën meer in zitten? Kan een ruit er ziek van worden?

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 20 september 2007 08:41 PM
  [ # 35 ]

zit minder kalk in ofzo…

en zo een klokje is nie zo moeilijk Shocked  2 schroefjes Shocked

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 21 september 2007 08:07 PM
  [ # 36 ]
Harm schreef:

Wat is trouwens de lol van gekookt water? Dat er geen bacteriën meer in zitten? Kan een ruit er ziek van worden?

nou, als je het een minuut of tien kookt, dan zit er minder kalk in. even aan de kook brengen is niet genoeg.
gewoon ruitenwiswasvloeistof gebruiken, heb je al dat gedoe niet. je kan overal wel een wetenschap van maken…..

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 september 2007 08:10 PM
  [ # 37 ]

Spa blauw.

Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450

Gepost: 22 september 2007 02:20 PM
  [ # 38 ]
Harm schreef:

Iemand overigens enig idee hoe je zonder iets te slopen het klokje vervangt. Ik heb hem letterlijk uit die ouwe BX gesloopt, kon niet zien hoe je zo’n klokje hoort te demonteren

Euh… hoe kun je nou NIET zien hoe dat werkt? Zeker als je ‘t er al uitgerost hebt?

Omdat niet iedereen zo ontzettend goed is als jij…?

Nou vooruit ik zal het je uitleggen, die BX op de sloop stond opgestapeld op een andere auto met een deur die maar half open wou, ik hing dus in dat ding en kon onmogelijk de 2 schroefjes zien, want om die te ontdekken moet je toch met je hoofd boven je dashboard zitten…

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 22 september 2007 02:25 PM
  [ # 39 ]

en om even terug te komen op dat ruitenwisservloeistofsysteem, ik geloof best dat het een tijd goed gaat als je ontkalkt water en goeie ruiterwisservloeistof gebruikt, persoonlijk vind ik het hele systeem gewoon een beetje suf, je zal toch ooit weer is hebben dat die gaatjes verstopt raken oid, nee doe mij maar een goeie spuitkop die een flinke plens water op de voorruit bezorgt Smile

Auto’s:

Profiel  

Gepost: 22 september 2007 03:59 PM
  [ # 40 ]

als iedereen nu eens GOEDE vloeistof zou gebruiken zou het systeem nooit stuk gaan, want dan moet je niet in de gaatjes zitten te keuteren…

En dat het een lullig systeem is is niet waar vind ik, nu sproei je niet je hele auto en er komt voldoende water met voldoende druk op de ruit hoor…
Geef mij maar origineel ipv kopjes…

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 22 september 2007 05:45 PM
  [ # 41 ]

Ik blijf het een lullig systeem vinden. Hoe je het ook wendt of keert, het slangetje komt maar tot de helft van de ruitenwisser. Dus de onderste helft het deel van de ruit waar de wisser komt wordt ruikelijk besproeid, het bovenste deel wordt enkel besproeid door de 2 straaltjes die uit het bochtje komen. Als dat straaltje al op de goede plek uitkomt.

Mijn oplossing verdient geen schoonheidsprijs, effectief is het zeker wel.

Nu sproeit hij alleen aan ‘linkerkant van de wisser’. Ik heb nog zo’n piemel liggen, dus ik zou hem ook aan 2 kanten kunnen laten sproeien. Maarjah dan heb je 2 piemels op je ruitenwisserarm Rolling Eyes

Overigens vind ik dat alle BX-en aan de flatblade moeten, dat staat een stuk strakker Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Gepost: 22 september 2007 11:37 PM
  [ # 42 ]

er zit idd een gaatje dat naar boven spuit maar toch heel de ruit word goed nat hoor(vind ik)

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 22 september 2007 11:42 PM
  [ # 43 ]
Citroenbx schreef:

er zit idd een gaatje dat naar boven spuit maar toch heel de ruit word goed nat hoor(vind ik)

Misschien zou ik eens een nieuw origineel slangetje moeten proberen, maargoed, ik vind het ontwerp knullig dus ik ben lekker eigenwijs Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Gepost: 22 september 2007 11:50 PM
  [ # 44 ]

mijne is nieuw Wink

Doe gerust hoor, hou je niet tegen Wink

Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 23 september 2007 02:46 PM
  [ # 45 ]
knäckor schreef:
Citroenbx schreef:

Misschien zou ik eens een nieuw origineel slangetje moeten proberen, maargoed, ik vind het ontwerp knullig dus ik ben lekker eigenwijs Smile

yup precies mijn gedacht Smile
Hee waar koop je die flatblade? gewoon bij de autospeciaalzaak? mijne is toch aan vervanging toe, lelijke roestplekken

Auto’s:

Profiel  

3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook