Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Hoi,
Vanmorgen viel mij ineens op dat aan de bestuurders kant bovenaan de voorruit het rubber wijkt. Ik heb het geprobeerd terug te drukken maar het komt weer omhoog.
Ik heb er foto’s van gemaakt. Wat ik niet begrijp is hoe dat nou losgekomen is want eerst zat het vast..
http://i7.photobucket.com/albums/y299/KuikenXXL/Citroen ZX Break pics/PICT2794.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y299/KuikenXXL/Citroen ZX Break pics/PICT2793.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y299/KuikenXXL/Citroen ZX Break pics/PICT2792.jpg
Ik weet niet of de links werken dus ik probeer ook de IMG optie
Dat rubber..is dat typisch “eenmaal eruit, nooit meer erin” of kan ik het nog terug stoppen???
Alvast bedankt,
Rien[/img]
ik krijg de indruk dat de rand die “binnen” hoort te zitten is losgescheurd van de buiten zichtebare rubberen rand. Het kan verschillende oorzaken hebben, roest vorming waardoor eea naar buiten word gedrukt is zeker niet onmogelijk.
Ik zou in jou geval ff bij de carglas of zoiets langsrijden en een nieuw rubber laten plaatsen. Tot die tijd goed aftapen met ducktape… Doe je dat niet dan loopt echt alles bij een regen bui naar de beroerdste plekken…
Bij mijn vorige auto (ZX 1,6i ) is mijn voorruit vervangen en ook het rubber vernieuwd want die zijn voor eenmalig gebruik en wordt er gelijk bij ingeplakt. Dat je lekkage zal krijgen lijkt me onwaarschijnlijk omdat de ruit volledig gelijmd is en de rubber puur optisch is om de kamer waar de ruit inzit af te werken, ook roestvorming zal niet gauw optreden omdat de carrosserie verzinkt is. Als het bij mij zou gebeuren zou ik hem gewoon met een beetje kit weer vastzetten, met bijvoorbeeld rotabond 2000 in de kleur zwart.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Nee, het rubber is niet te vervangen zonder dat je het raam er uit haalt.
Het rubber word er namelijk eerst opgezet voor dat de ruit in de sponning word gelijmd en is puur voor afwerking aanwezig.
Dus ik denk dat als je het weer netjes wilt hebben word het een rondje carglass.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Hmmm…ik wil het wel netjes hebben, maar ga eerst eens informaren bij carglass wat dat gaat kosten…
Ik vraag me af hoe ze een gelijmde ruit eruit kunnen halen?? doen ze dat met een snijdraad ofzoow?
Bedankt voor jullie snelle reacties !
Rien