revisie stofhoes schuifbussen bevestiging voorremklauw
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

- BX GTI automaat
Gepost: 23 september 2007 08:04 PM

Bij het verwisselen van de remblokken merkte ik dat de jukken/klauwen van de schijfrem niet lekker meer schoven.
Dure revisiesetjes is één oplossing. (à € 83,- via de dealer, elders niet direct/zeker leverbaar).
Maar heb nu een oude, rotte klauw van mijn donorbix gangbaar gemaakt (hoesjes lijmen en busjes polijsten). Zo, 1 kant klaar!
Verder onderzoek wees mij op een veel-te-ver-voor-lijmen-gescheurde stofhoes aan de oorspronkelijke en in betere conditie verkerende klauw die ik dus wil/moet vervangen.
Dat kan tijdelijk met een vingercondoom, maar ik wil er een nieuw hoesje op.
Wie heeft er nog eentje over? Anders moet daar weer een heel setje voor gekocht.
Wie kan mij helpen?
Of wie heeft meer tipz? Alvast bedankt Wink

foto’s vind je hier

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 september 2007 08:06 PM
  [ # 1 ]

Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar waarom haal je niet gewoon een goede tweedehands klauw? Ik denk dat dat nog goedkoper is dan een nieuw rubber.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

mcvdberg
> 100 berichten
RankRank

- BX GTI automaat
Gepost: 23 september 2007 08:22 PM
  [ # 2 ]

Die dacht ik onder de donor te hebben, maar de staat is niet zo denderend (zie foto’s, als de link tenminste werkt).

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 23 september 2007 10:50 PM
  [ # 3 ]
mcvdberg schreef:

Die dacht ik onder de donor te hebben, maar de staat is niet zo denderend (zie foto’s, als de link tenminste werkt).

Lastig, want voor die 83 eur zou je bijna een nieuwe remklauw willen hebben. Maar het begint zo te worden dat die hoesjes van alle klauwen tot stof vergaan…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mcvdberg
> 100 berichten
RankRank

- BX GTI automaat
Gepost: 23 september 2007 11:04 PM
  [ # 4 ]

scheur door tak

De gescheurde hoes moet het gevolg zijn geweest van een ingeslagen tak; er zat nog een stukje tak klem.
het is een lichtgekleud rubber, anders dan die op de gedemonteerde en gefotografeerde klauw. Hier is het zwart spul dat slijtagescheurtjes krijgt.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook