Bij het verwisselen van de remblokken merkte ik dat de jukken/klauwen van de schijfrem niet lekker meer schoven.
Dure revisiesetjes is één oplossing. (à € 83,- via de dealer, elders niet direct/zeker leverbaar).
Maar heb nu een oude, rotte klauw van mijn donorbix gangbaar gemaakt (hoesjes lijmen en busjes polijsten). Zo, 1 kant klaar!
Verder onderzoek wees mij op een veel-te-ver-voor-lijmen-gescheurde stofhoes aan de oorspronkelijke en in betere conditie verkerende klauw die ik dus wil/moet vervangen.
Dat kan tijdelijk met een vingercondoom, maar ik wil er een nieuw hoesje op.
Wie heeft er nog eentje over? Anders moet daar weer een heel setje voor gekocht.
Wie kan mij helpen?
Of wie heeft meer tipz? Alvast bedankt
foto’s vind je hier
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar waarom haal je niet gewoon een goede tweedehands klauw? Ik denk dat dat nog goedkoper is dan een nieuw rubber.
Eveneens ben ik tevens ook.
Die dacht ik onder de donor te hebben, maar de staat is niet zo denderend (zie foto’s, als de link tenminste werkt).
mcvdberg schreef:Die dacht ik onder de donor te hebben, maar de staat is niet zo denderend (zie foto’s, als de link tenminste werkt).
Lastig, want voor die 83 eur zou je bijna een nieuwe remklauw willen hebben. Maar het begint zo te worden dat die hoesjes van alle klauwen tot stof vergaan…
Ich bin ein Breaker
scheur door tak
De gescheurde hoes moet het gevolg zijn geweest van een ingeslagen tak; er zat nog een stukje tak klem.
het is een lichtgekleud rubber, anders dan die op de gedemonteerde en gefotografeerde klauw. Hier is het zwart spul dat slijtagescheurtjes krijgt.