4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Schrik van de SM
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 september 2007 07:03 PM
  [ # 46 ]
Desmond schreef:

rakkers, nou hebben we al een heel eind aan elkaar gepraat over DS en SM motoren (leuk !) nu hoor ik van een 84 jarige citroen garagist op rust dat het eigenlijk de bedoeling was om een Amerikaanse V6 in de SM te plaatsen maar omdat in die tijd er conflicten waren tussen Fr. en Amerika verbood de Fr overheid het gebruik van Amerikaanse motoren ( een soort boycot) en is het een Maserati motor geworden.
kan iemand dit bevestigen ? misschien past er dus een of andere Chevy of Pontiac motor in deze dame ? nogmaals vloeken !  Twisted Evil

Onzin. De enige reden dat Citroën in 1968 Maserati kocht was om kennis in huis te halen voor het bouwen van een super-GT. Citroën had namelijk zelf in de jaren 50 en 60 experimenten lopen met een v6 motor, maar ze kwamen niet tot het gewenste resultaat.

Het verhaal dat de Franse overheid het gebruik van USA motoren verbood is ook gelul: Bij Facel Vega werden sinds 1954 Chrysler motoren gebruikt, en bij Simca gebruikte men een Ford v8. Tevens werden er speedboten gebouwd met USA motoren, en had Ford US een fabriek in Frankrijk waar de Ford Comete en Vedette gebouwd werden. Allen met USA v8..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 21 september 2007 07:12 PM
  [ # 47 ]
r.kerstens schreef:
waterman771 schreef:

Maar om toch maar even op de wensen in te gaan Surprisedops:

 

Volgens mij is deze die bij Jaap van de Broek staat een met DS`motor.


r

Yep, i.i.g. een 4 cilinder motor erin volgens de site van de rdw. En lpg. Hoe zouden ze de uitlaat hebben gedaan, want er komen nog wel twee uitlaten onder de achterbumper vandaan. Eentje voor de sier?

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 september 2007 07:17 PM
  [ # 48 ]

Yep, i.i.g. een 4 cilinder motor erin volgens de site van de rdw. En lpg. Hoe zouden ze de uitlaat hebben gedaan, want er komen nog wel twee uitlaten onder de achterbumper vandaan. Eentje voor de sier?

Nee, dat is geen probleem, een DS heeft ook een dubbele pijp, die onder de motor tot 1 pijp komt. Dat slijp je ff weg, en vervolgens las je de heleboel weer aan de originele SM pijpen. Zo’n DS blok in een SM past namelijk eigenlijk helemaal K*T, en word een enorm beun-project.

Omdat de motorsteunen van een SM op een heel andere plaats zitten, moet je daar een dikke plaat voor gaan gebruiken, waardoor het DS blok niet lekker op de traverse van een SM past. Trillingen en t****herrie zijn het gevolg. Rijdt niet fijn…. echt niet…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 september 2007 07:18 PM
  [ # 49 ]
boeman schreef:
r.kerstens schreef:
waterman771 schreef:

Maar om toch maar even op de wensen in te gaan Surprisedops:

 

Volgens mij is deze die bij Jaap van de Broek staat een met DS`motor.


r

Yep, i.i.g. een 4 cilinder motor erin volgens de site van de rdw. En lpg. Hoe zouden ze de uitlaat hebben gedaan, want er komen nog wel twee uitlaten onder de achterbumper vandaan. Eentje voor de sier?

Ik wil het niet eens weten!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 september 2007 10:03 PM
  [ # 50 ]

@Desmond

Waarom wil je vrouw een SM rijden?
(ja omdat ze gewoon heel gaaf zijn Wink)

Gaat het meer om het model of het comfort of de snelheid?
Snelheid denk ik niet, anders wou je geen DS motor erin…

Zoals verteld een SM is duur (zelfs met DS motor ook nog denk ik).
Wij kunnen natuurlijk niet in je portomonee kijken, dus dat weet je zelf beter als wij.

Als je een SM voor het design wil rijden kan je misschien een DS overwegen. Ook erg mooi en comfortabel.
Hier is ook veel informatie over beschikbaar via clubs en onderdelen is ook een stuk makkerlijker als een SM

Gaat het alleen om het comfort dan kan je ook een CX of XM overwegen.
Als het niet om de snelheid gaat volstaat een simpele 2.0 motor misschien prima in deze auto’s. In beide gevallen weer het Citroën comfort aanwezig.

Wil je een echte SM, tja dan natuurlijk met een V6 erin Wink

Als je toch echt een SM wil met DS motor, zoek er dan 1 waar er al 1 in zit. Dat bespaart ons een hoop verdriet Wink

Profiel  
 
Desmond
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 17-10-2006

Gepost: 22 september 2007 03:15 AM
  [ # 51 ]

@ Arjan

bedankt voor alle nuttige info.
momenteel rij ik al DS maar mijn italiaanse furie met frans karakter wil graag een SM ! whip Niet voor de snelheid.
zal nog maar wat verder zoeken naar een mooie italiaanse euh franse SM.  surrender
had nochtans gekund het verhaal met die Amerikaanse motor…
voor alle gekheid: is de omgekeerde wereld ook mogelijk, nl een V6 maserati motor van de SM in een DS ??
SM-zoekertjes mogen steeds doorgestuurd worden naar mijn inbox.
grz

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 september 2007 09:08 PM
  [ # 52 ]

Re: @ Arjan

Desmond schreef:

voor alle gekheid: is de omgekeerde wereld ook mogelijk, nl een V6 maserati motor van de SM in een DS ??
grz

Ja.

http://www.xs4all.nl/~godelind/foto/DsMaserati.bmp

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 22 september 2007 10:04 PM
  [ # 53 ]

Die heeft toch al een aantal keer op Citromobiel gestaan.  Deze is volgens mij met ” afgezaagd” dak.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 september 2007 10:13 PM
  [ # 54 ]

Klopt stond er dit jaar ook Wink

En als je idd zo even de foto’s bekijken.
Deze DS heeft 4 deuren, dus idd hier heeft ooit wel een dak op gezeten Smile

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 september 2007 10:45 PM
  [ # 55 ]

Klopt, rechts van de ingang langs de stoep.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 september 2007 10:47 PM
  [ # 56 ]

Bij mij recht voor de ingang Wink

Ik was er op zondag, misschien dat die op zaterdag ergens anders stond.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 september 2007 10:49 PM
  [ # 57 ]

Ik weet niet meer welke dag ik er was. Maar het ding heeft wielen, dus het zou maar zo kunnen dat ze haar verplaatst hebben.  Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 24 september 2007 12:21 PM
  [ # 59 ]

Op zaterdag stond ie voor de centrale ingang (de ingang waar de Citroen Nederland stand is), alleen dan een eind het terrein op iig.


Helemaal links op de foto staat ie

 


Laughing  Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 september 2007 12:25 PM
  [ # 60 ]

Surprisedfftopic boring

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook