7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

BX 20 TZI
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 23 september 2007 11:39 PM
  [ # 91 ]

Ik heb wel eens een 205 GTI stuur geprobeerd in de GTi. Buiten dat ‘t een lelijk ding is, beviel ‘t gemengd: aan de ene kant zit ‘t een stuk verder naar je toe, aan de andere kant moet je dan echt hengelen naar de richtingaanwijzer.

Een mooie tussenweg is een ZX stuur, wat ik nu in de GTi heb. Lekkere dikke rand, en zit net ietsje verder naar je toe.

Profiel  

macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 23 september 2007 11:53 PM
  [ # 92 ]
Harm schreef:

Ik heb wel eens een 205 GTI stuur geprobeerd in de GTi. Buiten dat ‘t een lelijk ding is, beviel ‘t gemengd: aan de ene kant zit ‘t een stuk verder naar je toe, aan de andere kant moet je dan echt hengelen naar de richtingaanwijzer.

Een mooie tussenweg is een ZX stuur, wat ik nu in de GTi heb. Lekkere dikke rand, en zit net ietsje verder naar je toe.

Ik heb een universeel sportstuur in m’n TZD Turbo zitten van het merk RAID. Het stuur is inmiddels al 20 jaar!! in mijn bezit en heeft ook zo’n aparte naaf erop zitten waardoor het stuur meer richting bestuurder komt.
De doorsnede is iets van 34 cm en daardoor kan je wel weer makkelijk bij de handels van verlichting en richtingaanwijzers.
Enige nadeel is dat het stuur wat zicht wegneemt van het instrumentenpaneel.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 24 september 2007 01:23 AM
  [ # 93 ]

Oei, wouter! Je hebt 1 van de lekkerste bx-en mee die ik gehad heb, ook al had ie toen nog een 1600 blokkie. Wink

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 24 september 2007 02:50 AM
  [ # 94 ]
XBXG schreef:

Een rondje bandjes balanceren mag ook wel gebeuren. Boven de 120 km/h begint de hele auto te trillen met een tussenpose van enkele seconden.

Niet als grove belediging voor de eigenaar bedoeld, maar in dit soort gevallen loop ik in ieder geval altijd ook even alle wielbouten na. Het is me een keer overkomen…......  Rolling Eyes

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 24 september 2007 03:27 AM
  [ # 95 ]

Ik heb de bandjes eens opgepompt en dat helpt al een heel stuk.
Nu rijdt ie netjes in een rechte lijn, maar boven de 120 km/h is het nog steeds geen pretje. Niet dat ik boven de 120 km/h zou rijden, want de snelweg die ik van Hilversum naar Hoofddorp zojuist heb gereden, is een 100 km/h-weg.

Ik heb overigens geen idee of er een originele BX-wielsleutel in zit, aangezien de kofferbak een ‘beetje’ vol zit.  Laughing
Ik zal morgen eens kijken.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 24 september 2007 03:50 AM
  [ # 96 ]
oudelut schreef:
XBXG schreef:

Een rondje bandjes balanceren mag ook wel gebeuren. Boven de 120 km/h begint de hele auto te trillen met een tussenpose van enkele seconden.

Niet als grove belediging voor de eigenaar bedoeld, maar in dit soort gevallen loop ik in ieder geval altijd ook even alle wielbouten na. Het is me een keer overkomen…......  Rolling Eyes

Is een hint die ik Wouter ook nog wilde meegeven overigens.

Rechter voorwiel is onlangs los geweest. Controleer hem alstjeblieft even Wouter.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 24 september 2007 03:53 AM
  [ # 97 ]
stoterstangen90 schreef:
oudelut schreef:
XBXG schreef:

Is een hint die ik Wouter ook nog wilde meegeven overigens.

Rechter voorwiel is onlangs los geweest. Controleer hem alstjeblieft even Wouter.

Wat ook wel eens gebeurt is dat naaf en wiel mekaar in een bepaalde stand niet ‘lusten’, dat er iets tussen zit/zat ofzo. Om dat uit te sluiten haal je even de wielbouten eruit, velg over de naaf draaien en dan kruislings vastbouten. En helemaal spannend wordt het als je remschijf niet met de 2 kruiskopjes vastzit maar bijv. alleen aan de wielbouten hangt…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 24 september 2007 03:58 AM
  [ # 98 ]

@SS90: enig idee of er in de BX een wielsleutel zit? Ik heb namelijk al mijn gereedschap in de BX 14 achtergelaten…

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 september 2007 03:58 AM
  [ # 99 ]
XBXG schreef:

@SS90: enig idee of er in de BX een wielsleutel zit? Ik heb namelijk al mijn gereedschap in de BX 14 achtergelaten…

Waarschijnlijk niet.

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 september 2007 04:15 AM
  [ # 100 ]
stoterstangen90 schreef:
XBXG schreef:

Waarschijnlijk niet.

Laughing  Laughing  Laughing

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 24 september 2007 04:17 AM
  [ # 101 ]

Vind ik niet echt om te lachen… Ik wil toch wel ff die wielbouten checken, al is het alleen maar voor de zekerheid…

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 september 2007 04:19 AM
  [ # 102 ]
MaartenH schreef:
stoterstangen90 schreef:
XBXG schreef:

Waarschijnlijk niet.

Laughing  Laughing  Laughing

Jaja, dat klinkt weer als potentie voor een boeiend gesprek met een wegenwachter - je kunt het dan onderhand ook wel over andere dingen gaan hebben met ze als altijd maar weer autos. Zo van “en hoe is het met de kinderen”, “goede vakantie gehad?”, “o wat wordt die kleine meid al groot, goh is ze alweer 4?”, “je vorige vakantiefotoos vond ik mooier” enzo Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten

Gepost: 24 september 2007 10:25 AM
  [ # 103 ]
XBXG schreef:

Vind ik niet echt om te lachen… Ik wil toch wel ff die wielbouten checken, al is het alleen maar voor de zekerheid…

Tijd voor socializing met de buurt. Dr is vast wel een buurman/vrouw met een kruissleutel.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 24 september 2007 02:46 PM
  [ # 104 ]
stoterstangen90 schreef:
XBXG schreef:

Tijd voor socializing met de buurt. Dr is vast wel een buurman/vrouw met een kruissleutel.

Zoiets. En anders kun je altijd even controleren of de bouten nog tenminste handvast zitten. Als dat het geval is vallen de wielen er iig niet accuut onder uit. Ik heb het helaas een keer bij de hand gehad dat het wiel er nog maar net onder zat, na een bezoek aan de bandenboer…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 24 september 2007 03:50 PM
  [ # 105 ]

Vanochtend even gekeken in de achterbak. En wat schetst mijn verbazing: een wielsleutel!  Very Happy

Alle 16 wielbouten even gecheckt en alles zat al goed vast.  Wink

Profiel  

7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook