ZX1.4i schreef:Zat er toevallig een race-koppeling in ipv een normale en duurzame Valeo set?
Die race-koppelingen gaan niet lang mee, zelfs niet met dagelijks normaal gebruik.
Er zit een normaal Valeo set in. Geen race spul zoals zxcruiser heeft geplaatst.
Overigens, als door die rondjes op Zolder de koppeling nu aan het einde is kan ik daar best mee leven. Koppeling vervangen van een zx is niet zo heel kostbaar. Daarnaast hebben we op die dagen de kinderen toch een mooie dag gegeven.
Waar het mij meer om gaat is dat als er nu een nieuwe clutch ingaat het probleem blijft. Daaaar heb ik geen zin in
vervang dan preventief de krukaskeerring, en priseas keerring, dan ben je 100% gevrijwaard van een herhaling.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:vervang dan preventief de krukaskeerring, en priseas keerring, dan ben je 100% gevrijwaard van een herhaling.
mvgr wupke
hoe kan je dit nu zeggen 4 antwoorden terug gaf je nog aan dat het aan het racen ligt en nu zeg je dat je dan gevrijwaard blijft van een herhaling
als hij in october weer het circuit op gaat dan slijt het toch nog 4 keer zo snel zoals jij zei
omdat als hij nu de OUDE keerringen laat zitten er tzt wel idd een olielekkage kan ontstaan.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je haalt nu 2 dingen door elkaar. Met het vervangen van keerringen voorkom je uiteraard geen slijtage aan de plaat/drukgroep/lager. Maar voorkom je wel lekkage en dus een vette plaat.
Op deze manier kan ik ook bashen…
maar er is nog niks zeker volgens de ts dus het is niet zeker dat hij lekt
verder ken ik gompie en die vervangt echt alles uit voorzorg
@kreazyV8wuppo
Ik ben het met je eens Ton, de keerringen worden vervangen. Ik heb net ff gesproken met een bedrijfje in Nijkerk waar zxcruiser me op wees. Zij gaven wel aan dat het slijtage proces op het circuit wat vlotter gaat dan op de straat. Hij verdenkt echter de keerring van de priseas. De wordt niet standaard vervangen bij een koppelingswissel. Hij doet het wel, maar das niet overal zo. Er staat nu 200k op de teller dus als die keerringen niet gedaan zijn destijds is het niet zo onlogisch
Waarom hij aan olie lekkage denkt ? Omdat het niet constant in de zelfde versnelling met dat rpm is op te roepen, het slippen.
@Citroenc2
Ik vervang niet alles uit voorzorg. Er zijn er die daarin veel verder gaan. Ik ben wel van mening dat het soms goedkoper is om een stap extra te doen. Ik kan op materiaal kosten besparen door alleen de keerringen te laten doen. Dat scheelt me de drukgroep en plaat. Als ik echter dan in Belgie gedonder krijg moet ik de zx wel weer terug zien te krijgen met een niet werkende koppeling. Dat kost me veel meer..
Daarnaast, de zx is een gezamelijke funcar geworden waar wat leukere spulllen op komen. De kosten worden niet alleeen door mij gedragen dus dat scheelt
De zx gaat iig vandaag naar Nijkerk. Daar gaan de wielen er ook onder uit omdat de poedercoater er 2 straten verder zit…
En met een beetje mazzel komt er voor zolder dan ook een dubbele uitlaat onder te zitten
gompy je vat me verkeerd ik heb ht rover als je iets laat vervangen dat je uit voorzorg om erom heen kijk
voorbeeld bijv de driem dat je dan ook de waterpomp mee pakt
citroenc2 schreef:gompy je vat me verkeerd ik heb ht rover als je iets laat vervangen dat je uit voorzorg om erom heen kijk
voorbeeld bijv de driem dat je dan ook de waterpomp mee pakt
Ik snap je . Dat lijken me wel de logische extra dingen wat je noemt.
ok, de zx staat in Nijkerk
De platen zijn idd aan het einde ops:
Er gaat een nieuwe koppelingset in van Valeo. Alle keerringen worden vervangen. Er gaat ook gelijk een neiuwe D-riem met waterpomp in, dan is dat ook achter de rug.
Ik ga zelf ook meesleutelen, dan leer ik er ook nog wat van. Vonden ze overigens wel leuk dat ik dat graag wilde
Nah, de koppeling is vervangen, alle keerringen zijn gelijk meegenomen.
Wat was de reden dat de handel na 60 k “op” was ?
koelvloeistof… Het thermostaathuis was veel meer aan het lekken geweest dan in eerste instantie het geval leek. Toen de handel los kwam zat de binnenkant van het K-huis helemala onder de vette troep en was en tikje vochtig. Vermoedelijk is de boel binnengekomen via de sleuven aan de bovenkant.
Gelijk de D-riem mee gepakt en daar heb ik best mazzel gehad. Het beek dat de waterpomp nog de originele was van 200k geleden.. ( jaartal stond erin) die liep niet lekker meer… echt niet!.
En een ander leuk ding… De boel stond niet op tijd… Tot zover dan de citroen dealer die de laatste platen vervangen heeft… Spul stond te laat. Staat nu op tijd en misschien ligt het aan mij maar naar mijn idee pakt het blok nu veel vlotter en pittiger aan..