eXpelliarMus schreef:Thijs? die tip die ik je gaf dat kan helemaal niet, das nog het vorige V6 blok, sorry. ops:
Maakt niet uit. ZPJ injectie gaat ook wel op een ES9J4
Test
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Is dat zo? oké dan gelukkigmaar.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Megasquirt zoals ik op BX Sportief heb gezegd…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Thijsvandebles schreef:
Maakt niet uit. ZPJ injectie gaat ook wel op een ES9J4
Ik had er ooit ook zo eentje, maar de wielen vielen er vanaf. :
Citroenbx schreef:Megasquirt zoals ik op BX Sportief heb gezegd…
Ja ik was ze al aan het vergelijken. Vems heeft ook wel leuk spul. Maar megaskwurt is wat goekoper en ziet er goed uit.
Test
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Vems is de doorontwikkelde megasquirt.
MS heeft een zeer goede betrouwbaarheid(net als Vems) wat je over Emerald toch niet kan zeggen.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
OEH!
Gaaf project! heb je al een 16V klaar staan om hem in te hangen?
En zo ja, hoe is de 16V motor er aan en stouw je die de deur uit?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:OEH!
Gaaf project! heb je al een 16V klaar staan om hem in te hangen?
En zo ja, hoe is de 16V motor er aan en stouw je die de deur uit?
Hmmm, Pytrik heeft nog een motorloze 16v, en die kan ik wellicht overnemen.
Anders even een ander autootje. komt wel goed.
Test
Ik kan het hele spulletje ook gewoon in een 1400 stoppen ha ha
Test
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Thijsvandebles schreef:Ik kan het hele spulletje ook gewoon in een 1400 stoppen ha ha
Dan is het, met recht, een echt wolf in schaapskleren. Van 63 pk naar 194 Ik zie een verwrongen subframe voor me
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik heb nog wel een leuk skeltertje waar je die V6 aan vast kan breien
Schijt aan originaliteit.
Megasquirt kan als het goed is prima onstekingspulsen genereren. 3 DIS bobines en je bent er qua onsteking. Natuurlijk is het leukst om er 6 losse throttle bodies op te zetten met losse injectie aansturing. BDP sensortje erbij, stappenmotoren regelen en klaar is Thijs. Je bent een van de weinigen op het forum die raad weet met schema’s, kan solderen: je hebt immers al die VETAG meuk ook aan de praat gekregen.
Kortom: hoe moeilijk kan dat nu helemaal zijn! Je kan als je wilt zelf de MegaSquirt bouwen.
De bewering: het past in de 205 DUS ook in de BX is makkelijker gezegd dan gedaan. Het feit DAT het gedaan is wil niet zeggen dat het makkelijk was. En met de BX heb je weer andere complicerende factoren.
Hier ligt een serieuze uitdaging (zowel op elektronisch als mechanisch gebied) maar het is absoluut wel keigaaf om te proberen.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
mpostma schreef:
De bewering: het past in de 205 DUS ook in de BX is makkelijker gezegd dan gedaan. Het feit DAT het gedaan is wil niet zeggen dat het makkelijk was. En met de BX heb je weer andere complicerende factoren.
Volgens mij was ik degene die dat zei, iemand zei dat de motor de BX aan stukken zou rukken waarop mijn reactie was: als het in een 205 gaat…
Eveneens ben ik tevens ook.
mpostma schreef:Je bent een van de weinigen op het forum die raad weet met schema’s, kan solderen: je hebt immers al die VETAG meuk ook aan de praat gekregen.
Kortom: hoe moeilijk kan dat nu helemaal zijn! Je kan als je wilt zelf de MegaSquirt bouwen.
Hmm, ik zet net een UV belichtingsbak en een gloednieuw ets-apparaat in mijn electronica hok. Heb er al aan lopen denkne. Zelf een ECU bouwen. Dat zou naast de mechanische uitdaging een electronische uitdaging zijn.
Komt die opleiding Telematica toch nog van pas.
Het word allemaal wel heel leuk in elk geval, ik ga er vast jaren over doen.
Test
een uC’tje of cpld’tje pakken en ombouwen tot ECU is een leuk project op zich als het nog goed moet lopen en door een apk meting heen moet komen wordt het toch wel een aardige uitdaging