2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Creatief met V6
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 23 september 2007 11:16 PM
  [ # 16 ]
eXpelliarMus schreef:

Thijs? die tip die ik je gaf dat kan helemaal niet, das nog het vorige V6 blok, sorry. Surprisedops:

Maakt niet uit. ZPJ injectie gaat ook wel op een ES9J4

Test

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 23 september 2007 11:21 PM
  [ # 17 ]

Is dat zo? oké dan gelukkigmaar. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Gepost: 23 september 2007 11:23 PM
  [ # 18 ]

Megasquirt zoals ik op BX Sportief heb gezegd…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 september 2007 11:25 PM
  [ # 19 ]
Thijsvandebles schreef:

Maakt niet uit. ZPJ injectie gaat ook wel op een ES9J4

Ik had er ooit ook zo eentje, maar de wielen vielen er vanaf.  Shocked  ConfusedShocked

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 23 september 2007 11:32 PM
  [ # 20 ]
Citroenbx schreef:

Megasquirt zoals ik op BX Sportief heb gezegd…

Ja ik was ze al aan het vergelijken. Vems heeft ook wel leuk spul. Maar megaskwurt is wat goekoper en ziet er goed uit.

Test

Profiel  
 
Gepost: 23 september 2007 11:34 PM
  [ # 21 ]

Vems is de doorontwikkelde megasquirt.
MS heeft een zeer goede betrouwbaarheid(net als Vems) wat je over Emerald toch niet kan zeggen.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 24 september 2007 12:03 AM
  [ # 22 ]

OEH!

Gaaf project! heb je al een 16V klaar staan om hem in te hangen?
En zo ja, hoe is de 16V motor er aan en stouw je die de deur uit? Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 24 september 2007 12:14 AM
  [ # 23 ]
Mechuccio schreef:

OEH!

Gaaf project! heb je al een 16V klaar staan om hem in te hangen?
En zo ja, hoe is de 16V motor er aan en stouw je die de deur uit? Laughing

Hmmm, Pytrik heeft nog een motorloze 16v, en die kan ik wellicht overnemen.
Anders even een ander autootje. komt wel goed.

Test

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 24 september 2007 07:12 PM
  [ # 24 ]

Ik kan het hele spulletje ook gewoon in een 1400 stoppen ha ha Twisted Evil

Test

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 september 2007 07:31 PM
  [ # 25 ]
Thijsvandebles schreef:

Ik kan het hele spulletje ook gewoon in een 1400 stoppen ha ha Twisted Evil

Dan is het, met recht, een echt wolf in schaapskleren. Van 63 pk naar 194 Wink Ik zie een verwrongen subframe voor me Very Happy

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 september 2007 09:05 PM
  [ # 26 ]

Ik heb nog wel een leuk skeltertje waar je die V6 aan vast kan breien Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 24 september 2007 09:14 PM
  [ # 27 ]

Megasquirt kan als het goed is prima onstekingspulsen genereren. 3 DIS bobines en je bent er qua onsteking. Natuurlijk is het leukst om er 6 losse throttle bodies op te zetten met losse injectie aansturing. BDP sensortje erbij, stappenmotoren regelen en klaar is Thijs. Je bent een van de weinigen op het forum die raad weet met schema’s, kan solderen: je hebt immers al die VETAG meuk ook aan de praat gekregen.

Kortom: hoe moeilijk kan dat nu helemaal zijn! Je kan als je wilt zelf de MegaSquirt bouwen.

De bewering: het past in de 205 DUS ook in de BX is makkelijker gezegd dan gedaan. Het feit DAT het gedaan is wil niet zeggen dat het makkelijk was. En met de BX heb je weer andere complicerende factoren.

Hier ligt een serieuze uitdaging (zowel op elektronisch als mechanisch gebied) maar het is absoluut wel keigaaf om te proberen.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 september 2007 09:21 PM
  [ # 28 ]
mpostma schreef:

De bewering: het past in de 205 DUS ook in de BX is makkelijker gezegd dan gedaan. Het feit DAT het gedaan is wil niet zeggen dat het makkelijk was. En met de BX heb je weer andere complicerende factoren.

 

Volgens mij was ik degene die dat zei, iemand zei dat de motor de BX aan stukken zou rukken waarop mijn reactie was: als het in een 205 gaat…  Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 24 september 2007 10:45 PM
  [ # 29 ]
mpostma schreef:

Je bent een van de weinigen op het forum die raad weet met schema’s, kan solderen: je hebt immers al die VETAG meuk ook aan de praat gekregen.

Kortom: hoe moeilijk kan dat nu helemaal zijn! Je kan als je wilt zelf de MegaSquirt bouwen.

Hmm, ik zet net een UV belichtingsbak en een gloednieuw ets-apparaat in mijn electronica hok. Heb er al aan lopen denkne. Zelf een ECU bouwen. Dat zou naast de mechanische uitdaging een electronische uitdaging zijn.
Komt die opleiding Telematica toch nog van pas. Wink

Het word allemaal wel heel leuk in elk geval, ik ga er vast jaren over doen.

Test

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 28 september 2007 02:20 AM
  [ # 30 ]

een uC’tje of cpld’tje pakken en ombouwen tot ECU is een leuk project op zich Very Happy als het nog goed moet lopen en door een apk meting heen moet komen wordt het toch wel een aardige uitdaging Laughing

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook