even schrikken van informatieve melding…
mistral
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 16-06-2007

Gepost: 22 september 2007 07:36 PM

Rijd ik van de week op de snelweg, zie ik opeens dat er steeds meldingen op het display komen met een groot ‘i’ icoon:

          koppelen niet mogelijk: motor draait

In eerste instantie schrik je wel… is er iets mis met de koppeling??? Kan ie nu niet meer schakelen??? Maar gelukkig merk ik dat er gewoon van 6 naar 5 etc geschakeld wordt.

Een paar dagen lang de melding niet meer gezien tot gister opeens wel weer. Maar nu kreeg ik door wat er aan de hand was. Ik had mijn telefoon namelijk nog niet aangezet, en dat tijdens het rijden gedaan. De melding slaat dus op het koppelen tussen bluetooth devices…

Blij dat ontdekt te hebben, maar wel onzinnig dat het koppelen niet kan tijdens het rijden. Dus je moet er maar aan denken dat je de telefoon koppelt voordat je de auto start!
Maar wat nu als om wat voor reden de koppeling verbroken wordt, of dat je een andere telefoon wilt koppelen (van de passagier bvb)? Dan kan dat dus niet, met als gevolg dat je maar niet hands free gaat bellen.

Of weet eimand een truuk om het kopplen gewoon mogelijk te maken terwijl de motor draait?

Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 22 september 2007 09:18 PM
  [ # 1 ]

Ik heb mijn telefoon standaard aan staan met bluetooth geactiveerd. Deze eenmalig gekoppeld.

Wanneer ik nu instap en de auto start, wordt automagisch de verbinding hersteld.

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 23 september 2007 01:04 PM
  [ # 2 ]

@ Mistral: Het betreft hier een NIEUWE koppeling, dus met een onbekend apparaat. Het gaat niet om het maken van een verbinding met de telefoon die al gekoppeld is.

Als je onderweg de telefoon van een passagier via de BT wil hebben en deze is nog niet gekoppeld moet je de motor uitzetten en het hele ritueel van aanmelden en bevestigen volgen. (Ik stel voor dat je dan eerst een parkeerplaats opzoekt Grin )

Je hebt OF een storinkje gehad OF de auto naast je probeerde met jouw BT te koppelen!?

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 23 september 2007 01:45 PM
  [ # 3 ]

@ Mistral:
Als je de telefoon van je passagier niet kan koppelen onderweg dan betekent dit nog niet dat hij/zij niet hands free mag bellen… Deze regel geldt alleen voor de bestuurder Wink

Profiel  
 
mistral
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 16-06-2007

Gepost: 23 september 2007 02:32 PM
  [ # 4 ]

Mijn telefoon is wel degelijk bekend bij de radio. In het telefoon configuratie menu bij gekoppelde apparaten staat mijn telefoon keurig genoemd. En als ik dan zeg dat ie moet verbinden krijg ik opnieuw een medling dat koppelen mislukt, terwijl ik zeker weet dat de telefoon bluetooth aan heeft staan.

Maar los daarvan vindt ik het een beetje idioot dat je niet kan koppelen omdat de motor draait.  De passagier vindt het soms ook wel grappig om over de radio te kletsen in plaats van een telefoon aan je oor te houden Cool

Ik vindt overigens dat citroen wel inovatiever kan zijn met zijn software voor de informatieve kant. Op de site staat dat ze juist super vooruitstrevend zijn en niet te evenaren, maar als ik alleen al naar de board computer kijk lopen ze ver achter bij wat opel bvb doet. De te rijden afstand met de huidige tankinhoud springt van de hak op de tak, er wordt nergens gemeld hoeveel benzine er bvb gebruikt is zodat je zelf kan inschatten hoelang je nog door kan rijden. Als je onder de 30km/u rijdt krijg je geen verbruikgegevens meer. En die ‘afstand tot bestemming’ indicatie vindt ik ook knap zinloos. Ook het verbruik klopt totaal niet. Als ik mijn gereden kilometers en verbruikte benzine bekijk rij ik 8,8 liter per 100 kilometer, terwijl de boardcomputer 8,4 angeeft!
In mijn vorige auto, een vectra uit 1999, was dat veel beter en ook zeer nauwkeurig.
Het zou mooi zijn als citroen een open systeem zou maken waarin je zelf de sensor informatie kan verwerken in zinvolle informatie! Dat zou pas innovatief zijn!!!
Maar goed dit is allemaal offtopic en kan ik misschien beter in een andere thread kwijt.

Overigens ben ik verder erg tevreden met de auto hoor!

Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.

Profiel  
 
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 25 september 2007 12:30 AM
  [ # 5 ]
mistral schreef:

Maar los daarvan vindt ik het een beetje idioot dat je niet kan koppelen omdat de motor draait.  De passagier vindt het soms ook wel grappig om over de radio te kletsen in plaats van een telefoon aan je oor te houden

Wat begrijp je nu niet? Dit is een beveiliging dat jij niet tijdens het rijden alle activiteiten gaat uitvoeren die horen bij het initieel koppelen van een telefoon. Net als sommige merken niet toe laten dat je de navigatie bedient tijdens het rijden.

De te rijden afstand met de huidige tankinhoud springt van de hak op de tak, er wordt nergens gemeld hoeveel benzine er bvb gebruikt is zodat je zelf kan inschatten hoelang je nog door kan rijden.

Ook dit is logisch. Als jij rustig rijdt, kom je verder met je brandstof. De actieradius geeft hij dan ook weer op basis van je actuele manier van rijden. Toevallig net nog gemerkt, een eindje wezen rijden op wat bochtweggetjes en het stof uit de cylinders blazen. Meter geeft aan ‘als je op deze manier door rijdt, dan heb je nog voor 80km in je tank’. De laatste 10 kilometer naar huis deed ik rustig aan en dan geeft de computer aan: ‘als je op deze manier door rijdt, dan heb je nog voor 100km in je tank’. 

Prettig toch als je op de Autobahn met rond de 200 rijdt en je wilt weten hoe ver je nog kan rijden als je dat tempo aanhoudt?

In mijn vorige auto, een vectra uit 1999, was dat veel beter en ook zeer nauwkeurig.

Misschien toch beter bij Opel gebleven?

WOF Confused

WOF lovecitro


De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  
 
ronald1963
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 28-06-2007

Gepost: 25 september 2007 12:51 AM
  [ # 6 ]
Wings of freedom schreef:

Misschien toch beter bij Opel gebleven?

Die is wel héél grof, zeg Evil or Very Mad
Dat wens je niémand toe

C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 25 september 2007 01:20 AM
  [ # 7 ]

Tja, want de vertaalcomputer bij slOpel laat je helemaal schrikken. Als de ruitensproeiervloeistof op is, krijg je een bericht als “pakking vloeistof vervangen”  Razz Shocked
Komende 2 dagen weer retour Venlo-Orléans in een Herzt-Astma-h**r. Zonder climate control, te kleine motor: typisch Hertz Nederland Evil or Very Mad  Tijd dat ik ‘s gewoon km-vergoeding krijg voor de kleine maar fijne all-option Punto (of voor de XM natuurlijk, maar een beetje bescheidenheid in de vraagstelling helpt wellicht Rolling Eyes  Wink )

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 25 september 2007 01:21 AM
  [ # 8 ]

Vind ik inderdaad ook wel een beetje cru.

Dat is toch ook geen leven; elke dag achter een Opel-logo zitten….  Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 25 september 2007 02:41 AM
  [ # 9 ]

jah maar anderzijds is het onderhand voort echt bezopen,, je bleutooth in de auto tomtotem garmin voice command,, en tot zelfs automatische flaporen an toe is het electrisch in de auto..
je mag zelfs niet eens meer bepalen of je met of zonder licht rijd…

nee zelfs de rubberpiepinstalllatie doet wat ie zelf wil, als er een vogel op pist veegt ie direct je ruiten droog…

pfff, tzal erg heel veel lang gaan duren voor ik zo’n rijdende pjuter aan ga schaffen ..man man ...

automaat bak wil niemand, maar o god als er die electrieke shit maar in zit zeg..

een beetje overdreven vind ik het allemaal wel inmiddels..

mvgr wupke:waar is de tijd van de DS zweven en zelf je ramen omlaag zwengelen… Crying or Very sad

Profiel  
 
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 25 september 2007 03:19 PM
  [ # 10 ]
kreazyV8wuppo schreef:

automaat bak wil niemand

Oh jawel, ik wil niet anders meer.

ronald1963 schreef:
Wings of freedom schreef:

Misschien toch beter bij Opel gebleven?

Die is wel héél grof, zeg Evil or Very Mad
Dat wens je niémand toe

Je hebt gelijk, dat was niet netjes van mij.  Very Happy

Het was een impulsieve reactie op:

- “lopen ze ver achter bij wat opel bvb doet”
- “vectra uit 1999, was dat veel beter en ook zeer nauwkeurig. “

Daardoor schoot ik uit mijn slof, sorry, het zal niet weer gebeuren!  Surprisedops:

WOF Sad

WOF lovecitro


De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 25 september 2007 04:54 PM
  [ # 11 ]

Maar even back-on-topic. Heb je de instellingen op je telefoon goed staan? Ik weet dat ik op mijn Nokia in kan stellen dat hij zonder toestemming de koppeling met bepaalde BT devices mag maken.

Ik kan me voorstellen dat dit op de een of andere manier roet in het eten gooit.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 25 september 2007 08:18 PM
  [ # 12 ]
jbragt schreef:

Het is juist goed dat je geen nieuwe koppeling kan maken als de motor draait. heb je wel eens in de file met de BT lopen zoeken naar andere devices, deze zijn vaak zo te koppelen dmv van de code 0000 of 1234. Ik zou het niet fijn vinden als iedereen maar even de BT radio van de C4 gebruikt. Kortom er is over nagedacht….

Daar zit wat in ja…  Cool

(persoonlijk heb ik het nog niet in de file geprobeerd maar wel in de kroeg Wink )

Profiel  
 
mistral
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 16-06-2007

Gepost: 25 september 2007 11:26 PM
  [ # 13 ]
Wings of freedom schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

automaat bak wil niemand

Oh jawel, ik wil niet anders meer.

Ik wil al niets anders meer sinds 1999. toen ik die vectra kocht met automaat Smile

Ik snap ook nog steeds niet waarom er nog zoveel mensen zelf willen schakelen. “omdat ik het leuk vind om wat te doen in de auto”... Nou ga dan hardlopend naar je werk of zo of koop een trapauto, dan kan je alles zelf doen Smile

Wings of freedom schreef:
ronald1963 schreef:
Wings of freedom schreef:

Misschien toch beter bij Opel gebleven?

Die is wel héél grof, zeg Evil or Very Mad
Dat wens je niémand toe

Je hebt gelijk, dat was niet netjes van mij.  Very Happy

Het was een impulsieve reactie op:

- “lopen ze ver achter bij wat opel bvb doet”
- “vectra uit 1999, was dat veel beter en ook zeer nauwkeurig. “

Daardoor schoot ik uit mijn slof, sorry, het zal niet weer gebeuren!  Surprisedops:

WOF Sad

En toch blijf ik erbij. De boardcomputer van van opel vindt ik beter dan wat citroen me laat zien. Ik snap bvb ook niet waarom ik geen verbruikgegevens zie als de auto onder de 30 km/u rijdt. Ook als je stilstaat en de motor stationair draait verbruikt de wagen benzine. Opel geeft dan het verbruik in liters per uur aan. En je ziet dan echt verschil als je de airco aan of uit zet!

Ennu je mag wel uitkijken met zulke sloffen. Stel je voor dat je ze in je citroen gebruikt en je weer uit je slof schiet. Ik moet er niet aan denken…

En vergeet ook niet wat ik op het eind van de reactie schreef: dat ik verder erg tevreden ben met de C4gp.
Ik denk dat er nog steeds veel ruimte voor verbetering is in het infomanagement deel. Dus wil ik niet nalaten om dit soort dingen te roepen in de de hoop dat de ontwikkelaars bij citroen en aanverwante merken iets met dit soort opmerkingen kunnen doen.  We kunnen elkaar afkraken, maar we kunnen ook samen proberen tot zinvolle suggesties voor citroen te komen en veel zeuren om die suggesties te implementeren!

Maar ja ik ben een oud opel rijder, dus ik ben kennelijk in het nadeel Smile

Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 26 september 2007 03:49 PM
  [ # 14 ]
mistral schreef:

........Ik snap bvb ook niet waarom ik geen verbruikgegevens zie als de auto onder de 30 km/u rijdt. Ook als je stilstaat en de motor stationair draait verbruikt de wagen benzine. Opel geeft dan het verbruik in liters per uur aan.  ....

Dit is op de ene of andere manier bij PSA blijkbaar van tafel geveegd… Deze uitlees mogelijkheid zat namelijk wel op de Peugoet 406… Wellicht dat het op C5 ook het geval is.

Profiel  
 
C4 Berline
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 27 september 2007 12:43 AM
  [ # 15 ]
mistral schreef:

Ik snap ook nog steeds niet waarom er nog zoveel mensen zelf willen schakelen. “omdat ik het leuk vind om wat te doen in de auto”... Nou ga dan hardlopend naar je werk of zo of koop een trapauto, dan kan je alles zelf doen Smile

 

Omdat als je bij de C4 een automaat wil je automatisch Laughing een grotere cilinderinhoud moet nemen en deze dan ook een pak duurder is.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook