Beste lezers,
Ik ben met een bouwpakket bezig van de 15 CV zescilinder. De handleiding is wat onduidelijk hoe de snaren en poelies die de ventilator aandrijven, dienen te worden geplaatst, vandaar dat ik op zoek ben naar foto’s of evt. tekeningen hiervan.
Zou iemand van jullie me daaraan kunnen helpen?
Ook een vraagje over de kleur van de motor. Op sommige foto’s op internet zie je een geheel groene motor, op andere is de klepdeksel gepolijst en de rest groen, maar ook zwarte motoren komen voor. Wat is de origenele kleur van motor en klepdeksel?
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Zoek eens op afbeeldingen met Google.
Beetje zelfredzaamheid is ook niet weg.
Jeroen
toniclight schreef:Zoek eens op afbeeldingen met Google.
Beetje zelfredzaamheid is ook niet weg.Jeroen
Dank voor je aanmoediging . Met betrekking tot de ventilatorriemen heb je misschien gelijk, alhoewel ik al behoorlijk wat gezocht heb. Er zijn twee riempjes. De ene lijkt vanaf de nokkenas (denk ik) aan de zijkant van de motor de ventilator aan te drijven, maar waar gaat de andere riem heen?
Wat betreft originele kleur van klepdeksel en motor is het wat lastiger dan alleen wat plaatjes zoeken. Dus hulp is welkom.
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kijk eens op http://www.tanadam.nl dit is de regiowebsite van de Traction Avant club in Amsterdam. De webmaster van deze site weet wel het een en ander van Tractions heb ik gemerkt en rijdt in elk geval zelf zescilinder.
edit RobB: link aangepast