Iedere dag zit ik minimaal 180km in de auto, opgeteld zo’n 60.000 km per jaar. En nu aan het eind van dit jaar mijn totaal teller op 650.000km komt te staan, vroeg ik me of ik nu de enige ben die de tolerantie en welgezindheid van de gemiddelde automobilist drastisch ziet dalen.
Richting aangeven kost energie en belast dus het milieu, rechts rijden is voor mietjes en bumperkleven is juist goed als middel tegen files. Roept u maar!
Wat ergert je het meest in het verkeer?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
De laatste optie in het optierijtje.
Dit is de verzameloptie voor alle eerder genoemde opties (dat is 4x).
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Eens. Ik heb de laatste optie gekozen.
Ik ben echt geen vroom bestuurder (rijd wel eens te hard, haal wel eens rechts in (als er iemand links blijft hangen) maar het lijkt erop dat mensen elkaar steeds minder gunnen in het verkeer. En geef ik een keer iemand de ruimte of voorrang terwijl ik dat echt niet hoef te doen kan er niet ens een opgestoken handje vanaf..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik erger me voornamelijk aan de bumperklevers. 90 rijden waar je 80 mag en dan nog mensen die je op zitten de heuen.
GRRRR
Wat dat betreft was Noorwegen heerlijk: met een volle eend de berg op maar geen Noor die aan je bumper hing. Allemaal op afstand en als het kon opeens er langs.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
De drukte.
Ik ga voor de eerste optie!
Als je je ergert ga je je ook ergerlijk gedragen.
Dus begin bij jezelf en ga gewoon lekker relaxed en anticiperend autorijden!
Ik heb de één na laatste optie genomen. Ik erger mij aan mensen die te langzaam rijden.
Gisteren nog, om 13.30u op de A1 naar Amersfoort een Duitser die een hele stoet auto’s tegenwerkt omdat hij met 90 km/u een vrachtwagen inhaalt.
Goed, hij reed in een Opel Zafira, maar het was een nieuw model, ze zaten er met zijn tweeën in en geen aanhanger. Dan vind ik dat je minstens 120 moet kunnen rijden.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Inhalende vrachtwagens,
met 100 op linkerbaan,
mensen die denken dat de buitenspiegels oortjes zijn
oftewel deze niet gebruiken .
En zo kan ik wel een pagina vol schrijven .
Wil hiermee niet zeggen dat ik zelf helemaal foutloos ben.
Maar soms
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb overwegend lol achter het stuur! Ik lach mij een ongeluk als ik zie hoe gehaast en daardoor soms asociaal een groep “heren met stopdassen en leasebakken” zich gedragen als ze achter mijn eendje rijden. Werkelijk geweldig!
Op de een of andere manier heeft men in de auto ook het gevoel dat men anoniem is. Zodra ik die “heren” persoonlijk aanspreek op hun gedragingen in het verkeer, dan weten ze niet waar ze moeten kijken. Waarmee ze mij voor een 2e keer doen lachen. (is al mening maal voorgekomen in mijn dorp)
Nee, men maakt zichzelf belachelijk in het verkeer. Achter het stuur veranderen volwassen, nette kerels in asociale, kinderachtige en intollerante wezens die zich schamen voor hun eigen gedrag als ze ermee geconfronteerd worden.
Wat echter geen reden is om er iets aan te doen. Tenminsten, het voornemen is er wel, maar zodra men weer achter dat stuur zit is dat idee weer snel weg…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
- sukkels die met 120 links BLIJVEN rijden als ik met 160 aankom.
- alle caravans, ook als ze 100 mogen rijden. Verbieden die troep.
- iedereen die onnodig traag rijdt uit angst voor een bekeuring.
- trajectcontroles
- Poolse busjes die niet harder dan 100 kunnen omdat ze te zwaar zijn.
- vrachtwagens zonder roetfilters in de file. Ook verbieden.
- alle bestuurders van A-types die het lef hebben om de linkerbaan te gebruiken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Alle andere weggebruikers wink
+platzak+
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
XMine schreef:De laatste optie in het optierijtje.
Dit is de verzameloptie voor alle eerder genoemde opties (dat is 4x).
Inderdaad, niet dat ik zonder zonden ben, maar we zitten met zijn allen op een kluitje, dus gedraag je en houd rekening met de omstanders die niet allemaal “zo goed” rijden als jij…
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
waterman771 schreef:
- iedereen die onnodig traag rijdt uit angst voor een bekeuring.
Kijk, dat vind ik juist humor!
Onderweg naar mijn loods staan flitspalen, even daarvoor staat zo’n oplichtend “U rijdt te hard”-bord. Velen gaan, bij het zien dan die borden op de rem en rijden er dan met 60Km/u langs. Het is mijn sport om er dan zo achter te rijden dat het bord toch oplicht. Je ziet ze dan bedenkelijk kijken en vaak nog meer afremmen. Geweldig!
Man, waar je 80 mag, mag je 80, en hoef je niet af te remmen als je 80 rijdt.
Enneh…. Een A-type doet het prima op de linkerbaan hoor! Met een werkelijke top van 115Km/u ben ik sneller dan menig ander op de snelweg. Ga maar eens 100Km/u rijden, je zult zien dat je meer dan enkel vrachtwagens in zult halen. Maar goed, van mij zul je geen last hebben, ik heb spiegels op mijn eend, en die gebruik ik ook.
men kan bij mij echt heel wat potjes breken, zolang ze maar richting aangeven en af en toe een bedankje of verontschuldiging geven.
Iemand voorrang geven betekent gewoon even de hand omhoog. Ergens invoegen doe je met een richtingaanwijzer, snij je iemand perongeluk, kruip dan niet in je schulp en heb schijt aan de ander, maar verontschuldig je. Hoe moeilljik is het?
Op nummer 1, met stip en verre voorsprong toch echt het geen richting aangeven.
Er is maar 1 manier waarop we in de auto kunnen communiceren, en dat is juist wat men nalaat… Werkelijk waar…..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
malle pietje schreef:Er is maar 1 manier waarop we in de auto kunnen communiceren, en dat is…........
Deze manier:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:malle pietje schreef:Er is maar 1 manier waarop we in de auto kunnen communiceren, en dat is…........
Deze manier:
Maar eigenlijk zou ik moeten zeggen
Vanmorgen kreeg ik een boze reactie van een bestuurder omdat ik wat laat remde voor het stoplicht en dus iets te dicht op ‘m afreed. Nu weet ik dat ik die hinderlijke eigenschap heb dus stak ik mn hand op als teken van ‘sorry, foutje’. Hij stak zn duim op, bloeddrukstijging voorkomen
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!