10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
BX 20 TZI
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 september 2007 10:31 PM
  [ # 136 ]

van 0 naar 100?

In een tussensprint kan ik het me nog wel voorstellen Smile

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 25 september 2007 10:32 PM
  [ # 137 ]
Arjan Verkade schreef:

van 0 naar 100?

In een tussensprint kan ik het me nog wel voorstellen Smile

Heb je er wel eens in meegereden? Het is echt heel prettig voor een BX. Maar ik vond de 120-170 sprint wel het meest indrukwekkend, en die turbofluit is ook niet verkeerd Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 september 2007 10:34 PM
  [ # 138 ]

Nope nog nooit in de ding gezeten Wink

Maar kan van Marten herinneren dat hij zei dat zijn GTi 8v het naar de 100 wint, maar daarna de D12 het zou winnen.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 25 september 2007 10:36 PM
  [ # 139 ]

Volgens mij was Marten sneller dan Harm weg, en kwam Harm pas ruim boven de 100 Marten weer eens voorbij.
Die Td12 is echt wel sneller dan men denkt.

Test

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 september 2007 10:40 PM
  [ # 140 ]

Volgens mij was Marten sneller dan Harm weg, en kwam Harm pas ruim boven de 100 Marten weer eens voorbij

Ik kan me niet herinneren dat we ooit een echte stoplichtsprint hebben gedaan (dan zal ik wel verloren hebben Wink), het gelijk op gaan was meer op de snelweg, waar we allebei vanaf de 100 ofzo plankgas gaven en dat mooi gelijk op ging.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 25 september 2007 10:44 PM
  [ # 141 ]
XBXG schreef:

Dat koppel geloof ik wel. Ik blijf erbij dat een BX 19 GT een grote voorsprong neemt tegen de BX 20 TZI tijdens een stoplichtsprint. Het grootste nadeel van injectie in het algemeen, vind ik de trage reactie. Bij een dubbeltraps carburateur is het juist zo heerlijk dat de auto vooruit stuift zodra in één goede mep het gaspedaal op de grond duwt. Bij de 20 TZI rijd ik uiteraard niet zo, maar met een flinke trap op het gaspedaal heb ik nog even tijd om door het mooie dakraam te kijken, alvorens de motor reageert.  Rolling Eyes

Pfoehahaha! De sprookjes van dhr. Bregman, 1e druk?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 september 2007 10:47 PM
  [ # 142 ]

Pfoehahaha! De sprookjes van dhr. Bregman, 1e druk?

Laat ‘m maar, Wouter heeft een enorme voorliefde voor carburateurs en andere achterhaalde ellende, dus is ie erg gebrand op het zien van nadelen van moderne dingen Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 september 2007 10:50 PM
  [ # 143 ]
Harm schreef:

Pfoehahaha! De sprookjes van dhr. Bregman, 1e druk?

Laat ‘m maar, Wouter heeft een enorme voorliefde voor carburateurs en andere achterhaalde ellende, dus is ie erg gebrand op het zien van nadelen van moderne dingen Wink

Ach ookal is het nieuw spul sneller dan kan je eigen smaak nog best voor het oude gaan Wink

Over smaak valt niet te twisten Razz

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 25 september 2007 11:08 PM
  [ # 144 ]

Ik zei nog iets met een korrel zout enzo.  Wink

Ik heb in een heel veel moderne auto’s van allerlei makelij gereden, en telkens merk ik die seconde tussenpose tussen het intrappen van het gaspedaal en het reageren van de motor. Dat is puur een persoonlijk smaak, dat ik daar niet van houd. Dus doe mij maar die oude meuk met carburateurs, al die modernere zooi hoef ik niet.  Laughing

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 september 2007 11:10 PM
  [ # 145 ]

Ik zei nog iets met een korrel zout enzo

Wees gerust, dat was begrepen Wink

Ik heb er vandaag met de GTi nog eens extra op gelet, maar ik kan echt geen aarzeling ontdekken. Maar goed, mijn injectie is dan ook een soort multipointbuizenradiocomputer…

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 25 september 2007 11:13 PM
  [ # 146 ]

Ik ben zelf zeker ook van de oude meuk en de carburateurs (zoals je hebt kunnen zien Wouter), maar ik denk dat die vertraging erin zit dat óf je reactievermogen minder is dan je zelf vermoedt, óf je rechterbeen toch nèt iets korter is dan je zelf doorhebt.  Laughing


Oh ja, korrel zout en zo

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 september 2007 11:13 PM
  [ # 147 ]
Harm schreef:

Ik zei nog iets met een korrel zout enzo

Wees gerust, dat was begrepen Wink

Ik heb er vandaag met de GTi nog eens extra op gelet, maar ik kan echt geen aarzeling ontdekken. Maar goed, mijn injectie is dan ook een soort multipointbuizenradiocomputer…

Ik vind een BX GTi ook erg direct op het gas reageren, veel directer dan veel nieuwe auto’s Wink

Ook in erg lage toeren Smile

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 26 september 2007 12:12 AM
  [ # 148 ]
XBXG schreef:

Ik zei nog iets met een korrel zout enzo.  Wink

Een hele zak?

Test

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 september 2007 12:14 AM
  [ # 149 ]
mssl schreef:
Thijsvandebles schreef:
XBXG schreef:

Ik zei nog iets met een korrel zout enzo.  Wink

Een hele zak?

Een BX vol Wink

Daar veren ze beter van toch? Wink

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 26 september 2007 12:32 AM
  [ # 150 ]

Gewoon pookje naar beneden, dan heb je ook een lage instap. Voor lange mensen zoals ik is een hoge instap juist fijner, dan heb je niet het gevoel dat je in zo’n kabouterauto stapt. Daarom is het zo prettig dat de ARMY van voren niet inzakt, pas na heel lang stilstaan…

Test

Profiel  
 
 
10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook