afstellen elektrisch schuifdak
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 25 september 2007 07:22 PM

Mijn elektrische schuifdak in m’n tzd turbo van ‘90 sluit niet goed af, hij lijkt iets te laag te liggen in de “dicht-stand”.
(‘k kan hem ook een beetje optillen dan, zit een beetje speling op)
‘k verwacht niet dat hij daarna 100% dicht is, maar ‘t scheelt allicht want nu lijkt het net een brievenbus Cool

Is dit af te stellen, en zo ja, hoe?

Wellicht weet iemand het toevallig, hoef ik het wiel niet uit te vinden en staat het mooi op ‘t forum voor ‘t nageslacht…...... mochten we daar nog BX-ies voor over laten Wink

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 25 september 2007 07:38 PM
  [ # 1 ]

In de Haynes staat ‘t heel mooi, eigenlijk is ‘t simpel:

- handmatig het dag in de zodichtmogelijkepositie zetten
- afdekklepje met IR-ontvanger eruit rossen
- hendeltje omzetten zodat je het mechaniek met de hand kunt bedienen
- schroeven losmaken waarmee het mechaniek aan het dak hangt
- draai met het inbussleuteltje aan het kleine wieltje, totdat de merktekens op het kleine (een streepje) en het grote (een gaatje/bolletje) wiel gelijk staan
- zet het hendeltje terug, let op dat de merktekens nu nog steeds gelijk staan
-mechaniekje terugschroeven

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 25 september 2007 07:41 PM
  [ # 2 ]

het staat wel al ergens, maar ik ben ook niet zo’n graver Laughing
iig, als je het bedieningspaneeltje loshalt, en je gaat dan het dak bedienen dan zie je een wit wieltje zitten dat steeds een tikje draait. daarmee wordt bepaald wanneer het dak stopt met schuiven kantelen, je kunt handmatig het dak in de goede positie zetten (vergeet niet de motor te ontkoppelen) en vervolgens dat wieltje ff loshalen en in de eindpositie zetten. succes!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 25 september 2007 10:50 PM
  [ # 3 ]

dit is goud, ik wilde al gewoon de glaspaat los gaan schroeven om te kijken…. morgen ff knutselen!

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 25 september 2007 10:52 PM
  [ # 4 ]

Ja, je moet alleen eerst wel even zorgen dat je het dak mooi precies vlak hebt liggen, als uitgangspunt. Ik heb ‘t bij mijn TZD eens gedaan, en het was erg simpel.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook