15 van de 22
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
De GS van Waterman nieuwe pics pag.19
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 september 2007 07:19 PM
  [ # 211 ]
Sjaak81 schreef:

Top karretje, wil ik graag wel eens een rondje mee rijden.
Bij deze spreek ik er de brooche over uit.

Mzzl
Cohen

Shalom Cohen,

Je weet me te vinden! Rijden kan, maare… niet op Sjabbat hé... Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 22 september 2007 02:46 PM
  [ # 212 ]

הוא יודע כמעט למצוא הכל... אם אתה הולך את יורי רוכב באיתו, עצמך נוהג מוטות לא מתחיל וההספקה שהוא אותו מתכונת להחליף נגד המולטימדיה

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 september 2007 09:11 PM
  [ # 213 ]
oldenhage schreef:

הוא יודע כמעט למצוא הכל... אם אתה הולך את יורי רוכב באיתו, עצמך נוהג מוטות לא מתחיל וההספקה שהוא אותו מתכונת להחליף נגד המולטימדיה

@ Oldenhage: Je denk toch niet dat ik Sjaak in mijn GS laat rijden?? En, daar komt bij: ik heb helemaal geen zin in die Multimedia van hem…. zit geen gas in….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 25 september 2007 09:20 PM
  [ # 214 ]
waterman771 schreef:

Het LPG zit er nu een maandje in, en werkt bijna perfect. Enkel bij langdurig volgas rijden op de snelweg, heeft de verdamper het zwaar en wil nog wel eens bevriezen. Dat lossen we binnenkort op door het plaatsen van een tweede warmtestift in de uitlaat.

 

neup is niet de weg, geeft meer ellende..

even 1 KORTE gasstift aan het spruitstuk lassen.
als je er nog een bol hebt zitten, die eraf zagen, .
de stift hoeft NIET IN je spruitstuk, maar TEGEN je spuitstuk lassen.

als je bij koude start na 10 seconden je motor weer uit zet, is je spruitstuk al zo heet, dat je er met je handen niet meer aan wilt komen.

de bewuste gasstif die er al inzit kun je in serie zetten in de winter, maar een 25 CM lange (korte) stift, tegen je spuitstuk zal wonderen verrichten Laughing

ik heb tot mn laatste dag in de GS/A LPG NOOIT en dan bedoel ik ook NOOIT een bevroren verdamper gehad.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 september 2007 10:32 PM
  [ # 215 ]
kreazyV8wuppo schreef:
waterman771 schreef:

Het LPG zit er nu een maandje in, en werkt bijna perfect. Enkel bij langdurig volgas rijden op de snelweg, heeft de verdamper het zwaar en wil nog wel eens bevriezen. Dat lossen we binnenkort op door het plaatsen van een tweede warmtestift in de uitlaat.

 

neup is niet de weg, geeft meer ellende..

even 1 KORTE gasstift aan het spruitstuk lassen.
als je er nog een bol hebt zitten, die eraf zagen, .
de stift hoeft NIET IN je spruitstuk, maar TEGEN je spuitstuk lassen.

als je bij koude start na 10 seconden je motor weer uit zet, is je spruitstuk al zo heet, dat je er met je handen niet meer aan wilt komen.

de bewuste gasstif die er al inzit kun je in serie zetten in de winter, maar een 25 CM lange (korte) stift, tegen je spuitstuk zal wonderen verrichten Laughing

ik heb tot mn laatste dag in de GS/A LPG NOOIT en dan bedoel ik ook NOOIT een bevroren verdamper gehad.

mvgr wupke Wink

OK wup! Goeie tip. Ik heb nog zo’n bol op het spruitstukkie zitten. Die kan ik er dus echt afzagen??? Maar dan komt er wel een mega-gat te zitten in het spruitstuk toch? Of niet?? Ik voel wel voor je truc. Het scheelt een hoop gezeik namelijk, en die korte stif is gewoon te koop bij Vogels autogas. Kan ik die stift dan op de plaats van de bol lassen of zo?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 25 september 2007 11:18 PM
  [ # 216 ]

ik kan helaas tijdelijk geen pics inscannen, maare,, als je toch langs Vogels gaat kom maar FF langs dan kun je de vele foto’s van mn LPG inbouw projecten zien Laughing .

het ontstane gat domweg dichtlassen met CO2.

de stift in de felsrand leggen, en dan aan beide zeide met een OPLAS vastlassen, dus niet DOORlassen,,,, een oplas is een las die OP het materiaal ligt, een DOORlas is een las die half in het beide te lassen materialen gebrand is.

je kunt evt 2 korte stiften in serie zetten, en 1 boven en 1 onder aan de felsrand vastbakken…

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 september 2007 11:35 PM
  [ # 217 ]

@ wup: en die bol slijp je d’r dus af om die stift op het spruitstuk te kunnen lassen???

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 25 september 2007 11:49 PM
  [ # 218 ]
waterman771 schreef:

@ wup: en die bol slijp je d’r dus af om die stift op het spruitstuk te kunnen lassen???

ik wel, en ook vaak omdat die bol frequent doorroest, daarnaast is bij de GS en de GSA die bol ook tijdens productie onregelmatig een spruitstuk eraan geschroeft al dan niet met bol…ik vraag me dus ten zeerste het nut ervan af.

daarnaast is er zowel in stationairloop alsook tijdens rijden geen verschil te merken, met of zonder bol.

vanwege dat de verdamper links voor zit, wil je dus je stift(en) zo kort bij mogenlijk hebben, en als je de korte (ik meen) 20 cm stiften op de felsrand wil lassen, dan zit de bol in de weg.
dus de HACKSAW erin en dichtlassen klaar…

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 september 2007 11:50 PM
  [ # 219 ]
kreazyV8wuppo schreef:
waterman771 schreef:

@ wup: en die bol slijp je d’r dus af om die stift op het spruitstuk te kunnen lassen???

ik wel, en ook vaak omdat die bol frequent doorroest, daarnaast is bij de GS en de GSA die bol ook tijdens productie onregelmatig een spruitstuk eraan geschroeft al dan niet met bol…ik vraag me dus ten zeerste het nut ervan af.

daarnaast is er zowel in stationairloop alsook tijdens rijden geen verschil te merken, met of zonder bol.

vanwege dat de verdamper links voor zit, wil je dus je stift(en) zo kort bij mogenlijk hebben, en als je de korte (ik meen) 20 cm stiften op de felsrand wil lassen, dan zit de bol in de weg.
de de HACKSAW erin en dichtlassen klaar…

mvgr wupke Wink

Ok, een duidelijk verhaal. De zaag d’r in dus. Nu weer ff tijd vinden om dat allemaal te gaan regelen….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 september 2007 11:54 PM
  [ # 220 ]

Anders doe je tot die tijd even een “jasje” om de verdamper heen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 september 2007 11:55 PM
  [ # 221 ]
patje74 schreef:

Anders doe je tot die tijd even een “jasje” om de verdamper heen.

Ik zat te denken om er even een slang met hete lucht naar toe te leggen.
Maar, de truc van wup kost net zo veel tijd… dus….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 september 2007 12:00 AM
  [ # 222 ]

Een kennis heeft in de winter altijd zijn verdamper ingepakt in een stuk isolatiemat, hierdoor komt er veel minder rijwind op het ding.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 september 2007 12:46 AM
  [ # 223 ]
patje74 schreef:

Een kennis heeft in de winter altijd zijn verdamper ingepakt in een stuk isolatiemat, hierdoor komt er veel minder rijwind op het ding.

in dit geval ontstaat de bevriezing door de grotere hoeveelheid doorstromend gas, ivm de hoge snelheid.
die continuflow kan zn stift niet aan.
de verdamper inpakken is dus niet echt zinvol, al zal het wel helpen, maar in de winter is het nutteloos.

als de korte stift word gebruikt, en deze zit aan het spruitstuk gelast, dan bevriest de verdamper nooit meer, zelfs niet in de winter met min 18 , steenkoude wind op de neus, windkracht 7, jaja,, de accu had het zeer zwaar , maar na 3 omwentelingen hupla rammelen op GAS.

wel ben ik in een later stadia opgestapt naar een 2 in serie stift ,systeem gegaan.
dit omdat de enkele “korte"stift op hogere snelheden toch nog ooit nadelige invloeden kan hebben op de continu flow van verwarmd gas..

ik had geen last van bevriezen, maar wel ligt inhouden.

dus 2 stiften in serie.
in het geval van Waterman zou ik opteren voor 1 korte stift ALS PRIMAIR en de huidige stift als SECUNDAIR in serie te plaatsen.

je wil immers geen verwarmd gas in de korte stift, ivm de hoge hitte van het spruitstuk.

de lengte van de korte stift is voor die hitte juist erg goed geschikt, het gas komt er verdampt uit, de lange stift, in de preheat sector van de carb huishouding, zorgt voor de constante temperatuur naar de verdamper.

deze word dus meer gebruikt als temporisateur, hij haald de overhitte eruit, en is dus zowel als warmte maar ook als koele bron zeer nuttig.

eea is uitgebreid getest en als goed bewezen in wupke’s vroegere GSen..

mvgr wupke: NB .. demonteer je bovenbouw, dit is voldoende voor je werkzaamheden.
houd rekening met het huis van je koplamp, dit valt precies bovenop je leidingen, dus eventuele koppelstukken bochten ed dienen opzij of omlaag te gaan.
houd ruimte vrij van je keienvanger, ook hier geld, dat je motor met het afremmen echt wel een duik van +/- 1,5 cm naar voren komt.. dus 2 cm vrijheid rondom leidingen/koppelstukken is een MUST…

succes.. bij vragen bellen Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 september 2007 12:56 AM
  [ # 224 ]
kreazyV8wuppo schreef:
patje74 schreef:

Een kennis heeft in de winter altijd zijn verdamper ingepakt in een stuk isolatiemat, hierdoor komt er veel minder rijwind op het ding.

in dit geval ontstaat de bevriezing door de grotere hoeveelheid doorstromend gas, ivm de hoge snelheid.
die continuflow kan zn stift niet aan.
de verdamper inpakken is dus niet echt zinvol, al zal het wel helpen, maar in de winter is het nutteloos.

als de korte stift word gebruikt, en deze zit aan het spruitstuk gelast, dan bevriest de verdamper nooit meer, zelfs niet in de winter met min 18 , steenkoude wind op de neus, windkracht 7, jaja,, de accu had het zeer zwaar , maar na 3 omwentelingen hupla rammelen op GAS.

wel ben ik in een later stadia opgestapt naar een 2 in serie stift ,systeem gegaan.
dit omdat de enkele “korte"stift op hogere snelheden toch nog ooit nadelige invloeden kan hebben op de continu flow van verwarmd gas..

ik had geen last van bevriezen, maar wel ligt inhouden.

dus 2 stiften in serie.
in het geval van Waterman zou ik opteren voor 1 korte stift ALS PRIMAIR en de huidige stift als SECUNDAIR in serie te plaatsen.

je wil immers geen verwarmd gas in de korte stift, ivm de hoge hitte van het spruitstuk.

de lengte van de korte stift is voor die hitte juist erg goed geschikt, het gas komt er verdampt uit, de lange stift, in de preheat sector van de carb huishouding, zorgt voor de constante temperatuur naar de verdamper.

deze word dus meer gebruikt als temporisateur, hij haald de overhitte eruit, en is dus zowel als warmte maar ook als koele bron zeer nuttig.

eea is uitgebreid getest en als goed bewezen in wupke’s vroegere GSen..

mvgr wupke: NB .. demonteer je bovenbouw, dit is voldoende voor je werkzaamheden.
houd rekening met het huis van je koplamp, dit valt precies bovenop je leidingen, dus eventuele koppelstukken bochten ed dienen opzij of omlaag te gaan.
houd ruimte vrij van je keienvanger, ook hier geld, dat je motor met het afremmen echt wel een duik van +/- 1,5 cm naar voren komt.. dus 2 cm vrijheid rondom leidingen/koppelstukken is een MUST…

succes.. bij vragen bellen Wink

Wup, ik geef het niet graag toe… ( en zeker niet aan een collega techneut..)  Laughing maar je tips zijn goud waard! Ik ga je oplossingen zeker toepassen. Dus resumerend: Koud gas eerst in de korte stif, daarna door de lange stift, en dan de verdamper in. Ik moet dus een korte stift kopen, en 2 nieuwe LPG-leiding/slangen. O shit…. eerst even een nieuwe fles voor m’n lasapparaat halen!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 september 2007 02:28 AM
  [ # 225 ]

dank je voor de complimenten.
even LPG op uitlaat gasstitften verhaal ed… als er iets is wat ik IN DEAPTH heb uitgeplozen , is het dat wel..
vanaf 1987 tot 1993 op LPg systemen gereden welke verwarmd werden door de gasstiften.
in die tijden ook een goede verstandhouding opgebouwt met meneer Vogels.

dus LPG gasstift, tja,, na 10 jaar proefrijden,, euhhh,,hehehe Wink

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
 
15 van de 22
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook