Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ach onderstuur is best geinig, lekker met het gaspedaal sturen, heb het een keer voor mekaar gekregen om overstuur te heben in de 16v en das wel f schriken, dat was in een bochtnaar links, in een bocht naar rechts kan ik eigenlijk doen wat ik wil maar het blijft onderstuur:zou mijn penske daar iets mee te maken hebben?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
tis wel leuk dat ze snel gaan mij mijn bx heeft toch een onderstuur!! En dat al bij een snelheid van 40km per uur
er hangt veel af van je banden… ik zie dat je in Breda woont? Dan ken je vast de bocht als je van de A27 de afslag Breda-Noord neemt, en richting noordelijke rondweg rijdt. Da’s een mooie dubbelstrooks bocht.
Met mijn michelin energy’s kon ik daar al glijdend en piepend met 70 doorheen. Nu, met Fulda’s, had ik bij 80 nog geen piepende banden.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Zucht ... het schiet nog niet echt op met me 1400
Maar goed… onderstuur nooit echt last van gehad 195 toyo plak kauwgum banden En zoals Harm al aangeeft, dat kan HEEL veel schelen, bochten waarin anderen moeten afremmen naar 50/55 knal ik met 70 a 80 doorheen.
Ik heb ondertussen al wel een leuk Ax 1400 GT blok staan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zou het nu dan echt gebeuren:
hij staat nu in de schuur klaar
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ziet er gaaf uit! Ga je de stootstrips nog vervangen voor dikke en in kleur maken?
Ik ben ook erg benieuwd hoe het rijdt als het AX-blokje erin ligt
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
knäckor schreef:Ziet er gaaf uit! Ga je de stootstrips nog vervangen voor dikke en in kleur maken?
Ik ben ook erg benieuwd hoe het rijdt als het AX-blokje erin ligt
wordt zonder strips net als de sport!!
Ik ben ook benieuwd hoe dat rijd… zeker met spaggeti richting de 100 pk
(ook benieuwd naar het verbruik )
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk eigenlijk dat je qua motor de voorkeur gaat even aan de 19 GT
Een 1900 motor is vanzichzelf soepeler en zal denk ik meer Nm leveren.
100 pk in een BX is natuurijk eigenlijk al niet veel meer dan de 90 pk die de 1600 geeft. Dan nog eens dat jou BX wat extra gewicht heeft door alles wat erin zit
Je zal hem wel flink op toeren moeten houden.
Denk dat het een leuk ding wordt om stukjes mee te crossen, maar voor soepel rijden zou ik de voorkeur geven aan een grotere motor inhoud
McDean schreef:knäckor schreef:Ziet er gaaf uit! Ga je de stootstrips nog vervangen voor dikke en in kleur maken?
wordt zonder strips net als de sport!!
Hoe wou je dat gaan doen dan?
De deur wordt nooit helemaal netjes als de strips eraf haalt, en misschien heb je nog wel wat kleurverschil ook.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Arjan Verkade schreef:Ik denk eigenlijk dat je qua motor de voorkeur gaat even aan de 19 GT
Een 1900 motor is vanzichzelf soepeler en zal denk ik meer Nm leveren.
100 pk in een BX is natuurijk eigenlijk al niet veel meer dan de 90 pk die de 1600 geeft. Dan nog eens dat jou BX wat extra gewicht heeft door alles wat erin zit
Je zal hem wel flink op toeren moeten houden.Denk dat het een leuk ding wordt om stukjes mee te crossen, maar voor soepel rijden zou ik de voorkeur geven aan een grotere motor inhoud
Geef ik je gelijk aan. Snel is het niet maar gewoon lekker flot
Daarnaast valt die extra gewicht wel mee door het alumunium 1400 blokje
Hij wordt (denk/hoop ik) sneller dan een BX 1600 dus dan kom je goed mee met het verkeer…
Alleen het verbruik is afwachten
Maja anders maar een saxo blok erin
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Nou, 100 pk in een BX niet zo maar niks hoor.
Een GT heeft ook “maar” 105 pk.
Je zult hem alleen een beetje op toeren moeten houden, denk ik
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ax gt de monopoint heeft 75 pk tog? en de dubbele carb versie 85, em de gti 95 vanwaar het 100 pk verhaal dan?
Ik ben ook een beetje sceptisch idd. Een spaghetti levert je nou ook weer niet zoveel extra vermogen op. 90 is realistischer denk ik, en dan ben ik al positief.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Wat is een spagetti?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
das een uitlaat spruitstuk
normale gaat van 4 uitlaat pijpen direct naar 1 pijp
spagetti gaat van 4 -> 2 -> 1 voor minder weerstand dus je hebt iets meer kracht.
google maar eens op spaghetti spruitstuk ofzo
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Niet helemaal. Een spruitstuk die van 4 pijpen 2 en weer van 2 pijpen 1 maakt wordt wel eens een 4-2-1 spruitstuk genoemd. Een spaghetti is met 4 pijpen die precies even lang zijn maar die zo zijn gebogen dat ze wel allemaal bij elkaar komen. En aan die buigingen heeft het zijn naam te danken.
Hier is goed te zien dat bij het originele spruitstuk (links) de 2e en 3e pijp aanzienlijk korter zijn dan de 1e en 4e. Bij het spaghetti-spruitstuk (rechts) zijn alle pijpen even lang.
Dit is een heel mooi voorbeeld van een mooi zelfknutsel-spaghetti-spruitstuk
Overigens is dat voor een 205 1.4. Heel cool is dat, want dat is dezelfde motor die in alle Cannesjes en Deauvilles ligt. Er is dus nog hoop voor de Deauville. Ze hebben het ook erg netjes gedaan, die gasten. Restecp! Het hele verhaal staat hier .
Eveneens ben ik tevens ook.