Harm schreef:Volgens mij was Marten sneller dan Harm weg, en kwam Harm pas ruim boven de 100 Marten weer eens voorbij
Ik kan me niet herinneren dat we ooit een echte stoplichtsprint hebben gedaan (dan zal ik wel verloren hebben ), het gelijk op gaan was meer op de snelweg, waar we allebei vanaf de 100 ofzo plankgas gaven en dat mooi gelijk op ging.
Ik denk een keer vanaf knooppunt Hooipolder, maar of dat vanaf stilstand was weet ik niet. Ik moet in elk geval aardig doorrijden als Harm zich kwaad maakt.
bartus schreef:Marten? heb je mischien ook een accerelatie filmpje van de Turbo D12 lijkt me erg indrukwekkend om te zien..
Nee, maar geloof me: er zou weinig bijzonders op te zien zijn. Het voelt natuurlijk best vlot aan voor een 15 jaar ouwe bak, maar daar zie je op video teleurstellend weinig van terug.
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:bartus schreef:Marten? heb je mischien ook een accerelatie filmpje van de Turbo D12 lijkt me erg indrukwekkend om te zien..
Nee, maar geloof me: er zou weinig bijzonders op te zien zijn. Het voelt natuurlijk best vlot aan voor een 15 jaar ouwe bak, maar daar zie je op video teleurstellend weinig van terug.
Is die nou sneller of langzamer naar de 100 dan je GTi?
Arjan Verkade schreef:
Is die nou sneller of langzamer naar de 100 dan je GTi?
Mijn GTI? Ik kan het zo moeilijk meten. op lagere snelheden is de GTI wel in het voordeel trouwens. Maar ik denk dat de TurboD12 vlotter is. Boven de 60 is GTI in elk opzicht kansloos.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
XBXG schreef:Overigens moet ik even melden dat ik nog nooit in een BX heb gereden die zó ongelooflijk lekker veert!
Eindelijk een BX die veert als een GS/CX. Omhoog komen gebeurt in 5 seconden en veren…. echt als de beste, zoals André het bedoeld zou hebben (al heeft André het hydraupneumatische tijdperk nooit meegemaakt).Dan is het nu eens tijd voor wat foto’s, inclusief foto’s van het Xantia-stuur en de 2.0i-motor.
Ziet er goed uit!!!
(alleen nog 4 gelijke velgen?)
3de ruit in combi met GT spoiler! TOP!
Xantia stuur mistaat ook niet!
Kortom gave Bx!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Is die vrijdag tussen 8 en 1600 uur nog ergens in Hoofddorp???
Ik moet nog even overleggen met de eigenaar van de BX 20 TZI, maar waarschijnlijk zal ie dan wel weer bij hem zijn. Indien ie vrijdag nog in mijn bezit is, staat ie op het Koningin Wilhelminaplein in Amsterdam en niet in Hoofddorp.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik moet trouwens zeggen dat ik de velgen met het zwarte hart er het mooist onder vind staan. Geeft het iets misterieus…
Chinco schreef:Ik moet trouwens zeggen dat ik de velgen met het zwarte hart er het mooist onder vind staan. Geeft het iets misterieus…
Die MK2 velgen had ik ook nog een keer onder mijn TZD Turbo willen hebben i.p.v. de MK1 velgen die er nu onder zitten.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Het zijn overigens gewoon zwartgespoten GTI-velgen, dus gewoon 5,5J en geen 6J.
Van dichtbij zie je duidelijk dat ze zwart zijn, terwijl de 16V Mk2-velgen anthraciet zijn.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Het zijn overigens gewoon zwartgespoten GTI-velgen, dus gewoon 5,5J en geen 6J.
Van dichtbij zie je duidelijk dat ze zwart zijn, terwijl de 16V Mk2-velgen anthraciet zijn.
Vandaar dat ik ook zei “zwarte hart”. . . Antraciete velgen vind ik minder mooi EN hebben een donkerder rand dan deze velgen.
Volgens mij zijn deze zwarte velgen ‘made by Erik H.’
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Volgens mij zijn deze zwarte velgen ‘made by Erik H.’
klopt, en dit setje zit er zo op sinds de laatste APK.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ik zie nu pas dat dit helemaal niet de blauwe 2.0 TZi is die op Marktplaats aangeboden staat?!
Er zijn dus meer fanaten die deze motorwissel hebben toegepast? Kijk Wouter, zelfde motorconversie, maar dan in je favoriete kleur???
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Nee joh, dat is weer een heel andere. Volgens mij wel met hulp van SS90.
De 20 TZi staat overgins nu weer bij SS90, en XBXG is met de trein op weg hier naar toe. Zijn 1400 is weer klaar.
Test