1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Het avontuur La Déesse ...et Arrivé !
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505

Gepost: 20 september 2007 05:22 AM

Ongeveer anderhalve maand geleden hebben jullie kunnen lezen
dat ik samen met Serge zijn mooie CX Ambulance heb opgehaald en ik
heb toen nog een DS gekocht met veel reserve onderdelen ( o.a. veel plaatwerk ).
Vrijdagochtend 21 September gaan we naar Zuid-Frankrijk om de DS op te halen .
Eerst zweven we naar Lyon om een CX GTI te bekijken voor Piet en als die goedgekeurd is gaat de dame mee naar Nederland .
Daarna reizen we door naar de DS en moeten we van de verkoper twee dagen blijven om weer van hun enorme gastvrijheid te genieten (ik heb nog nooit op zo’n manier een auto aangeschaft ).
Dat betekent o.a. lekker eten en drinken ( plaatselijke likeur zal wel weer voorbijkomen ).
De volgende dag gaan we wat reparaties doen aan de DS.
De verkoper heeft de olie ververst en we moeten nog de flexibele pijp vervangen en de demper .Vervolgens een algehele check.
De 2 e dag rijden we de DS ( en CX GTI ) naar Nederland .
We houden jullie op de hoogte van onze vervolgtrip naar Frankrijk en weer terug naar Nederland .
Wat denken jullie moet ik nog foto’s maken Wink

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  

Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 298

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 20 september 2007 11:21 AM
  [ # 1 ]

Shocked
Of je foto’s moet maken!!

Nou graag! dat wordt smullen Exclamation
Alleen het wachten op die foto’s is al een straf…

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  

Rudmer'86
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119

Gepost: 20 september 2007 11:24 AM
  [ # 2 ]

Ben jaloers….. Veel plezier! Very Happy

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 september 2007 11:32 AM
  [ # 3 ]

Probeer het niet terug te komen zonder foto’s! Man, wat een heerlijk avontuur hebben jullie in het verschiet!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 20 september 2007 11:34 AM
  [ # 4 ]

brabbelt iets over jaloers Very Happy

Klinkt goed man!
Voor zo’n ritje zou ik iedere vakantie wel ruilen denk ik!

Heel veel plezier en doe maar veel foto’s plempen!!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Harold Kappers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 21 september 2007 12:51 AM
  [ # 5 ]

Klinkt goed zeg. Spannend

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 september 2007 12:55 AM
  [ # 6 ]

Foto’s maken?? Dat vragen ze bij ons aan een zieke mens.
Vergeet ze maar niet Laughing

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 22 september 2007 12:41 PM
  [ # 7 ]

Some guys seem to have all the luck….

Kerls geniet ervan en komop met die foto’s!  Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 25 september 2007 05:49 AM
  [ # 8 ]

Het avontuur La Déesse ... et Arrivé !

Liefhebbers van de Double Chevron ,

Zoals jullie kunnen lezen in de aangepaste topictitel is de DS rond de klok van half twee s´nachts aangekomen in de loods .
Ik ben heel blij met mijn nieuwe aanwinst.
dance
Piet heeft zijn CX GTI aangeschaft , een erg mooie voiture kan ik zeggen .
De rest van het verhaal volgt ik ga nu eerst maar eens
:smt123 :smt123 :smt123
Het verhaal achter de CX laat ik over aan Piet .
De foto´s zijn door de AIVD ontwikkelt maar helaas mislukt .
Nee de foto´s volgen .

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 25 september 2007 11:37 AM
  [ # 9 ]

Geweldig zeg. Ik ben heel benieuwd naar het relaas en de foto’s.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 25 september 2007 10:49 PM
  [ # 10 ]

Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn we op de 1 ste dag naar Lyon
afgereisd met zijn drietjes in mijn XM met boedelbakkie , die overigens na later bleek helemaal niet de grens over mocht. Nou het bakkie heeft de rit van zijn leven gehad .

Aangekomen in Lyon en nadat we het adres gevonden hadden stond de prachtige CX GTI onder een afdakje ( waar we later met zijn drietjes onder zijn gaan maffen ).
Maar zoals meer dames van ons zo geliefde merk gaf ook deze dame zich niet zomaar gewonnen. Dat verhaal kunnen jullie lezen in het Topic van Piet .

Toen Serge en Piet de volgende ochtend een proefritje maakte met de CX was ik nog even getuige van de slachting van 2 schapen ! Geveld en ontdaan van poten en kop kwam de man des huizes met een schaap voorbij lopen .
Voor die tijd hadden we gezien dat de twee werden gewogen en toen bleek waarom .

Later die dag reden we naar Clermont Ferrand ( XM met boedelbakkie en CX GTI ) .
Een paar uur later kwamen we aan en we werden weer hartelijk ontvangen .
Eveline ( de vrouw des huizes ) vertelde me dat ze voor de avond ervoor eten had klaargemaakt voor ons maar omdat we er niet waren die avond ( CX probleempje ) had ze tegen haar man die avond gezegd wat denk je zal het genoeg zijn voor ons tweetjes .
Ook op de dag dat we aankwamen had ze voor eten gezorgd en onze bedjes waren opgemaakt en we konden gebruik maken van allerlei textiel voor de ochtenddouche .
Jean Pierre ( de man des huizes , verkoper ) vroeg me direct bij aankomst of ik de uitlaatdelen , zijnde een flexibele pijp en dwarsdemper
bij me had . Ik liet ze zien en hij was met stomheid geslagen zijn ogen vielen bijna uit zijn oogkassen dat ik gewoon nieuwe uitlaatdelen bij me had . Toen ik hem vertelde wat ik ervoor betaald had wilde hij dat eerst niet geloven .
Ik had de uitlaatdelen nog maar net laten zien aan Jean Pierre en zijn familie en vrienden en hij wilde direct de delen onder de dame zetten .

Eerst was Piet benieuwd naar mijn nieuwe aanwinst en liep voor mij aan om de DS heen vooraan bij de wagen viel Piet ineens in de smeerkelder
van de verkoper . Ik schrok me rot en was zelf bijna bovenop Piet gevallen . Gelukkig had Piet alleen een schram op zijn hand er was er niets gebroken . Even later had Jean Pierre achterin de garage de lampen aangedaan en konden we de lange smeerkelder zien . ( overigens later die dag was er nog een hond in gevallen ).

Jean Pierre liep het trapje van de smeerkelder af en begon de uitlaat te monteren . Ik heb hem nog even geholpen maar er was niet tegen te kijken . Dat ging wel een beetje met de Franse slag want echt luchtdicht was ie niet . De uitlaat heeft nu een beetje het geluid van een V 8 zal ik maar zeggen ( toch echt een APK afkeurpuntje
Laughing ).
Serge had het liever zelf gedaan maar we wilde de man niet beledigen .

Nadat het klaar was was het natuurlijk tijd voor de drank .
De Pastis ( likeur uit Marseille met 45 % ) kwam op tafel of beter gezegd op de bar te staan en we moesten veel drinken en dat op een nuchtere maag . Later rond de klok van 2030uur konden we eten . Uiteraard ontbrak het Franse kaasplankje niet en volgens Eveline moesten we vooral de 2 plaatselijke varianten proberen .
Ik moet zeggen die waren erg lekker . Ook onder het eten ontbrak de drank niet want van Jean Pierre moesten we vooral doordrinken ,ditmaal de wijn . Uiteindelijk rond 2330 uur zijn we een uiltje gaan knappen .

De volgende ochtend even een douche doen en ontbijten met een kop koffie in een voor Nederlandse begrippen formaat soepkom .

De DS werd naar buiten gereden en Jean Pierre had de olie al vervangen met 10 W 40 Shocked  . Ik had geleerd dat er 20 W 50 in moest . Hij zei 20 W 50 hebben we hier niet en met het weer hier in Zuid Frankrijk rijd de dame er goed op .

Wat is nu het beste ?

De motorkap ging open en Serge constateerde dat de v-snaren van de waterpomp niet tof waren . Ik had reserve meegenomen en Serge had
ze zo gemonteerd .
Daarna hebben we alle sapjes gecheckt en de verlichting waarvan 1 achterlicht defect was en dat was ook zo verholpen , een aardingsprobleempje .
Vervolgens was de boedelbak aan de beurt en werden alle onderdelen in de aanhanger geplaatst.

Jean Pierre had te kennen gegeven dat hij graag even in de CX GTI wilde rijden die Piet net had gekocht in Lyon .
Eveline en Lydia ( dochter ) wilde graag nog een keer in de DS rijden Lydia kon helaas niet en vond dat erg spijtig .
Zoals afgesproken zijn we gezamelijk een rit gaan maken met de CX GTI met Jean Pierre achter het stuur en met de DS met Serge achter het stuur ( Eveline wilde niet zelf rijden ) zo kon Serge kijken of alles o.k. was met de DS . Aangekomen bij de flappetapper wilde Jean Pierre samen met Eveline nog even rijden in de DS .
Daarna jullie raden het al moest er weer gedronken worden en hebben we 1 drankje genuttigd voor we de terugreis aanvaarde richting Nederland.

Serge ging voorop in de XM met boedelbak ik daarachter met mijn DS en Piet was de laatste in de Citroën Colonne met zijn CX GTI .

Ik was gelijk verkocht wat is dat toch een prachtige wagen zo’n Déesse .
En het leuke is je hebt er in Frankrijk heel veel bekijks mee .
Toen we ik dacht net na Parijs een tolpoortje passeerde schrok ik eventjes wat de Franse Gendarmerie was autopapieren aan het controleren .
Kom ik net aanrijden ik lachte wat en mocht doorrijden .

Voor Antwerpen kwamen we in de file terecht en sloeg de dame plots af zo van tot hier en niet verder . Want ze wilde ook niet weer starten .
Op de vluchtstrook werd de oorzaak gevonden . Een oververhitte bobine als ik me niet vergis , toch Serge .
Na wat af te koelen op de vluchtstrook vertrokken we weer en reden we via binnenwegen om de files rond Antwerpen te vermijden .

Na wat km’s stopte we voor een pauze en Serge zag dat een van de koplampen defect was deze hebben we vervangen maar ik had de bevestiging van de lamp vernield ( omdat deze al deels afgebroken bleek te zijn ).
Piet loopt langs de wagen en zoals Piet altijd graag mag doen kijkt hij eens onder de DS .
Een LHM lekkage . Waar komt die vandaan ? Niet goed te zien .
Wat te doen ? Uiteindelijk besloten we door te rijden ( had genoeg reserve LHM ) . Zo zijn we verder gereden naar huis en liet de DS een spoortje van LHM achter .

Vandaag ben ik nog even naar de loods geweest om de boedelbak leeg te halen en terug te brengen .
Zegt de pompbediende waar ik de aanhanger had gehuurd zo van nou nou 5 dagen dat was nogal een klus . Ik zeg ja dat kun je wel zeggen .
Natuurlijk heb ik geen slapende honden wakker gemaakt en verteld dat het bakkie zijn reis van zijn leven heeft gehad .

Terug in de loods nog wat pics gemaakt en de stoelhoezen verwijderd . De originele rode stof ziet er erg goed uit !

Nu stop ik er maar eens mee .

Groet

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 25 september 2007 11:57 PM
  [ # 11 ]

gweledig avontuur zeg ! Very Happy gefeli !! maar waar zijn die pics Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 26 september 2007 12:01 AM
  [ # 12 ]

Prachtig verhaal zo, echt genieten om dit te lezen. Dank je wel voor het uitgebreide verslag!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 26 september 2007 12:58 AM
  [ # 13 ]

Het lijkt wel een droom zeg, foto’s? Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

de zwevende hemel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54

Gepost: 26 september 2007 01:01 AM
  [ # 14 ]

ha mark

mooi verhaal man, ben erg benieuwd naar votre dame
kom hem gauw bekijken,
veel plezier ermee alvast!!!

groet, jan

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 september 2007 02:20 AM
  [ # 15 ]

Een geweldig verhaal, helemaal zoals het zou moeten gaan. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!
Maareh… natuurlijk willen we wel plaatjes!!!  Laughing

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook