Nou hier komen dan een paar pics van mijn nieuwe aanwinst .
Hier staat de dame in de garage van de verkoper te wachten tot ze teruggereden wordt naar Nederland .
http://www.flickr.com/photos/8440255@N03/1439079807/
enjoy flying Citroën
Ik heb in de vorige post een fototje geplaatst .
Hoe kan ik nu een foto zichtbaar plaatsen op de CIFO site ?
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Zo
[img]http://farm2.static.flickr.com/1240/1439079807_10ed6920d7.jpg[/img]
Hier nog een sfeerplaatje van de DS
enjoy flying Citroën
Het was idd de bobine die oververhit was. Overigens kwam deze vlotte constatering van Piet, want ik had dit -naar zeggen, bekende probleem- zelf nog niet meegemaakt.
Wel jammer dat je 1150km met een vergiet van een nagelnieuwe uitlaat hebt moeten rijden uit beleefdheid Verder is het een prachtige DS (onder voorbehoud dat je die stropdas het weiland in schopt) en die DY3 met 2100 bussen is ook niet misselijk. Links en rechts is er wel een klein beetje werk aan het chassis en ik zou de volledige ontsteking vernieuwen + natuurlijk uitzoeken waar die LHM lekkage zit (mogelijk een link met het feit dat de rem een aan/uit schakelaar is…), maar al met al is het prima te overzien en heb je er een uitstekende koop aan!
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 809
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
markV624 schreef:
Nadat het klaar was was het natuurlijk tijd voor de drank .
De Pastis ( likeur uit Marseille met 45 % ) kwam op tafel of beter gezegd op de bar te staan en we moesten veel drinken en dat op een nuchtere maag . Later rond de klok van 2030uur konden we eten . Uiteraard ontbrak het Franse kaasplankje niet en volgens Eveline moesten we vooral de 2 plaatselijke varianten proberen .
Ik moet zeggen die waren erg lekker . Ook onder het eten ontbrak de drank niet want van Jean Pierre moesten we vooral doordrinken ,ditmaal de wijn . Uiteindelijk rond 2330 uur zijn we een uiltje gaan knappen .De volgende ochtend even een douche doen en ontbijten met een kop koffie in een voor Nederlandse begrippen formaat soepkom .
Hoe herkenbaar, ben net terug van vakantie waar ik de overnachtingen en avondeten in table e’n chambre d’hotes heb doorgebracht. Ik was vergeten dat de soepkom voor de koffie was, dus bij het eerste ontbijt was het ff afkijken…
Ik plaats hier nog even een link naar wat meer fototjesvan de Déesse zodat jullie een impressie hebben van het avontuur .
http://www.flickr.com/photos/8440255@N03/sets/72157602160211380/
Hier ook nog even een link naar wat pics van de mooie CX GTI van Piet .
http://www.flickr.com/photos/8440255@N03/sets/72157602168158897/
Nou veel kijkplezier zou ik zeggen .
Bij sommige pics heb ik nog wat tekst en uitleg gegeven .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Onderste link vraagt om login
Maakt niet uit, CX is toch offtopic
Rene ,
Nu niet meer als het goed is
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Mooi verhaal ja leuk om te lezen ..
maar had je die auto gewoon op Frans kenteken verzekerd ofzo?
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Kanonne, wat een ongelooflijk mooie kleur zeg! En geen stootsstrips op de flanken! Prachtig. Dank voor de link.
Ik ga nu even verder kwijlen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Wat een aanwinsten jongens, plaatjes van Citroën’s.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Histoire Superbe heren! Mooi om te zien dat dit anno 2007 is en niet “die goeie ouwe tijd” is, toen “we” nog DSsen bij bosjes uit Frankrijk haalden. Chapeau! Gewoon een kwestie van doen en genieten.
Vooral het schapen wegen en slachten is de slagroom op het avontuur. Zou je in NL gelijk voor gearresteerd en achter slot en grendel gezet worden, ha ha. Jullie hadden nog een dagje moeten blijven voor de bbq!
Mooie DS Mark, (maar zet die stropdas idd gelijk maar op marktplaats, hoort alleen op “kermisbakken (waar ze dan weer heel charmant kunnen zijn). Gefeliciteerd Piet met de nieuwe jonge CX dame (hoewel dame eigenlijk expliciet DS naampje is hoor, vind CX meer een “kwajongen”).
Binnenkort meeting op camping “La Diege” in Zuid Frankrijk? Middag -pernod-borrel is voor mijn rekening.
groeten
Ton
Ton ,
De stropdas gaat er wel af alleen zijn er nu eerst belangrijkere zaken .
De dop op de radiateur lijkt niet helemaal te passen , heb je er eentje liggen voor me ?
Groet ,
Mark
NB Oscar er zijn verzekeringsmaatschappijen die op chassisnummer de
wagen verzekeren op voorwaarde dat je hem daar ook in de verzekering doet. Ben je lid van de CCNL dan krijg je ook nog korting .
Ik heb het dan over www.emerpark.nl
Groet
Mark
enjoy flying Citroën
DS Am(b)rulance schreef:Binnenkort meeting op camping “La Diege” in Zuid Frankrijk? Middag -pernod-borrel is voor mijn rekening.
groeten
Ton
Lijkt me een goed plan!!
Animal triste post coitum