Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Overigens, tot nu toe ben ik maar voor het gemaak ervan uit gegaan dat RT3 en RT4 op het punt van duo-sim kaarten hetzelfde werken… Maar kan iemand dit bevestigen??? Anders zou ik wellicht voor niks van provider wisselen
Totaal aantal Berichten: 126
- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Vandaag getest in de file op de A2.
Voordat ik in de namiddag bij de auto was nog gebeld met mijn GSM.
In de auto GSM gewoon aan gelaten en autotelefoon was al ingesteld op aanmelden zonder PIN-code. Vervolgens heeft mijn vrouw (die naast mij zat) met haar GSM mij gebeld en gelijk reageerde de auto telefoon.
Mijn GSM gaf geen kick. Gesprek aanvaard en beëindigd.
Vervolgens heeft mijn vrouw met mijn GSM haar nummer gebeld en gesprek aanvaard en beëindigd.
Vervolgens heeft zij mijn GSM weer gebeld en dan reageert ook mijn GSM en niet de RT3ev.
Als laatste test vervolgens met de RT3ev gebeld en bij teruggebeld worden reageert alleen weer de RT3ev.
Ik vind dit prima, als je de auto start heeft blijkbaar de RT3ev de eerste voorkeur maar gebruik je je mobiel dan ontvangt deze de inkomende gesprekken.
Geen gezeur dus van GSM uitzetten in de auto.
Overigens wisten ze mij bij Vodafone te vertellen dat dit nieuwe type simkaarten waren met ruimte voor 250 telefoonnummers in plaats van de gangbare 150 tel.nmr. simkaarten.
Doe hier je voordeel mee.
Als er nog vragen zijn hoor ik ze wel.
Met groet, Bert
Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine
Bert bedankt voor de medewerking.
Wat gebeurt er als je als laatste de RT3ev hebt gebruikt, vervolgens de auto uit zet en later elders op je mobiel nummer wordt gebeld. Gaat de GSM dan gewoon over of moet hij eerst weer aangemeld worden d.m.v. een instelling of het bellen van een ander nummer?
Als ik het goed heb gelezen heb je als laatste de RT3ev gebruikt. Zou je nu je mobiele nummer (laten) bellen en je GSM gaat over dan is de test wat mij betreft geheel geslaagd.
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
bert-w schreef:...Ik vind dit prima, als je de auto start heeft blijkbaar de RT3ev de eerste voorkeur maar gebruik je je mobiel dan ontvangt deze de inkomende gesprekken.
Geen gezeur dus van GSM uitzetten in de auto….
Wat jij meldt is precies zoals ik het met KPN ook altijd al heb. Je spreekt over “eerste voorkeur”, maar ik bestrijd dat:
Het GSM verkeer gaat gewoon naar die SIMkaart waar het laatst contact mee is geweest. Contact wil zeggen; een gesprek, maar ook aanmelden bij het netwerk zodra je je telefoon (of ook: autotelefoon) aanzet cq. aanmeldt.
Dus als je in je auto stapt en de telefoon meldt zich automatisch aan, kun je idd je GSM gewoon aan laten. Het gezeik begint pas weer als jij je auto uitzet. Zolang je je GSM niet opnieuw aanzet, handmatig nieuw contact maakt met een GSM netwerk, of zelf gaat bellen, wordt jij niet bereikt als iemand jou belt. Er wordt kortom niet vanuit jouw GSM opnieuw aangemeld bij het netwerk. De persoon die jou belt krijgt daarom direct de voicemail, of de melding dat deze mobiele telefoon niet kan worden bereikt, afhankelijk van jouw instellingen. Mooi K* dus!
Daarom heb ik een apart abo voor de auto, die doorschakelt bij niet bereikbaar…
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
Als Bert mijn laatste verzoek eens probeert weten we of Vodafone het beter voor elkaar heeft dan de KPN. (welke ik momenteel gebruik)
Hopelijk leest hij mee…..
- C3 e-HDI
- C3 Aircross
soldier schreef:Als Bert mijn laatste verzoek eens probeert weten we of Vodafone het beter voor elkaar heeft dan de KPN. (welke ik momenteel gebruik)
Hopelijk leest hij mee…..
Lees het nu pas mee,
Als laatst was dus in de auto de rt3ev gebruikt. Auto staat nu uit en werkeloos in de garage. Mijn nummer gebeld met de andere mobiel en zonder dat ik wat heb moeten doen zoals opnieuw aanmelden reageert mijn mobiel door over te gaan.
Het doet allemaal wat het moet doen zonder poespas.
Ben tevreden.
Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine
- C3 e-HDI
- C3 Aircross
Laatste test misschien niet helemaal correct.
Had vanavond SMS ontvangen op mobiel en deze gelezen, dus mijn mobiel was weer aangemeld.
Ga morgen nog een keer de test uitvoeren.
- C3 e-HDI
- C3 Aircross
Vandaag opnieuw getest en helaas is na de autorit mijn mobiel niet bereikbaar. Heb door voicemail te bellen mijn GSM weer geactiveerd, nu weer wel bereikbaar op GSM.
Dank je wel Bert voor het uittesten!
Helaas reageert de duo-simkaart van Vodafone als die van ieder ander provider (iig in NL)
Hier moeten ze toch echt iets opvinden…
Maar voorlopig is het dus business as usual…
gsm uitzetten bij gebruik van autotelefoon en daarna weer aanzetten
Hoezo uit en weer aanzetten? Doe net zoals Bert en ik, even voicemail bellen, (weet je gelijk of je in die 30 sec. dat je uit je auto stapt gebelt bent), en je bent weer in business.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Tja jammer, maar het systeem van Ronald spreek mij ook wel aan.
GrandPicasso schreef:Hoezo uit en weer aanzetten? Doe net zoals Bert en ik, even voicemail bellen, (weet je gelijk of je in die 30 sec. dat je uit je auto stapt gebelt bent), en je bent weer in business.
Tja… als ik de autotelefoon aanzet dan is het meestal voor een rit van meerdere uren (bij korte ritten blijf ie uit). Gelukkig gebeurt het niet dagelijks maar slechts enkele keren per week. Dus ik blijf het op mijn manier doen tot er iets verabdert; in het systeem of in mijn (gebruiks)wens. Bovendien spaar ik ook nog eens de accu van mijn gsm bij mijn huidige handelswijze