4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Ami Super Service gered
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 september 2007 12:04 AM
  [ # 46 ]
citro-power schreef:

Wat voor keerringen plaats je dan ?

Er schijnen keerringen in een C matic bak te zitten die niet meer leverbaar zijn.

heb ze hier ligge ..stalen mantel ipv de normale gummy keerringen.

mvgr wupke:wel leverbaar dus. Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 16 september 2007 05:03 PM
  [ # 47 ]
Mach2 schreef:

Ik heb begrepen volgens de site van Jeroen Cats dat in de gewone GS-en de G10 611 ligt.

Ik heb even bij allebeide GS’en met 1015 cc motoren gekeken bij mij maar er zitten wel degelijk G10/612 motoren in en geen G10/611.

Staat dus niet goed op de site van cats.

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 19 september 2007 05:46 PM
  [ # 48 ]
toniclight schreef:

Een wel heel unieke Ami!!
Gefeliciteerd met deze vondst.
Bestaat er nog een tweede in Nederland eigenlijk?

Jeroen

jazeker wel.
Jeroen Kelfkens van Cxtreme had er een (weet niet of het een super oid was maar zekersteweten een service

 

 

grts, Hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
Gepost: 19 september 2007 05:49 PM
  [ # 49 ]

Dat is een `gewone` Ami 8 Service daar zijn er beduidend meer van in NL.

Heeft ie em nog? En doet ie em weg?

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 19 september 2007 05:52 PM
  [ # 50 ]

hee da’s grappig, was net naar jouw oranje azu aan het kijken…

de auto is naar mijn weeten verkocht aan iemand die voor een eendengarage werkt(e?) en in Velp woont.
rijdt ook GS/A en dergelijke wagens

geen idee of ie al rijdt, was wat laswerk aan.
maar is iig in veilige liefhebbershanden en staat daar veilig en droog

grts, Hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 20 september 2007 01:53 AM
  [ # 51 ]

Oh, een rode service tolée! Ik ben benieuwd wat er van deze auto geworden is.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 20 september 2007 03:08 AM
  [ # 52 ]

Inderdaad, ook leuk, een Ami 8 Service Tolee, maar een Ami Super Service is beduidend zeldzamer. Wel een leuke kleur overigens!

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 20 september 2007 03:14 AM
  [ # 53 ]
XBXG schreef:
mpostma schreef:
XBXG schreef:

Interessante discussie, maar maakt het nu veel uit of er een 612 of 613 blok ik ligt? Afgezien van de originaliteitswaarde uiteraard.

Ik zou zeggen dat het technisch weinig uitmaakt. OK. Je moet een gat voor de HD pomp afdoppen (die heeft een Ami natuurlijk niet nodig).

Waarom heeft de originele Ami Supermotor dan geen gat voor de HD-pomp? Dat is toch ook een motor die éérst in de GS lag, en daarna pas in de Ami Super?

Er zit in een 613 blok wel degelijk een gat voor de HD pomp. alleen het gat is netjes afgedekt met een plaatje (en pakking). Hoe je een blok met een pomp geschikt maakt voor een a-type (geen pomp nodig) staat trouwens ook op de site van Jeroen Cats. Hij heeft daar veel mee lopen experimenteren.

Citroen heeft indertijd zo weinig mogelijk willen aanpassen om de blokken uit de GS in de Ami Super te schroeven. Behalve het ontbreken van de pomp zijn ze dan ook identiek. Ze hebben wel iets minder vermogen door een aangepast uitlaatsysteem van de Ami.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 26 september 2007 01:18 AM
  [ # 54 ]

heee marijn

WAT EEN GEWELDIGE AMI

ik heb nog steeds spijt van dat we onze beige ami8 hebben verkocht.
als je nog eens in de buurt bent kom gerust aan voor een bakje koffie!!.
groeten siemen uit wijnjeoude

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
spookeend
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 26 september 2007 04:59 PM
  [ # 55 ]

voor de achter panelen weet ik nog een adresje…....

2 jaar geleden stonden ze er nog (volgens mij nieuw, wel oud natuurlijk) Van een service.

Als je wilt weten waar, mail dan maar even.

Greatnix Spookeend

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 26 september 2007 09:08 PM
  [ # 56 ]

Als ik me niet vergis heeft Ton van Gare du Nord -hier bekent als ‘Amb(r)ulance’- nog 2 mooie achterschermen liggen voor dit model.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 27 september 2007 11:29 PM
  [ # 57 ]

Interessante info. Ik geloof dat de Amivereniging ook nog kunststof achterschermen heeft liggen. Niet orgineel, wel onverwoestbaar!

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 09 november 2007 10:05 PM
  [ # 58 ]

super service

Volgens mij heeft eend it something een paar nieuwe originele achterschermen liggen, staan niet op zijn site , ik weet niet of hij ze wel weg wil doen….

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 30 oktober 2008 07:39 PM
  [ # 59 ]

Hoe gaat het eigenlijk met dit project ??

Ik ben ook uit de motornummers die GS en Ami toen gebruikt heeft.

De G10/611 is voor de convertiseur , de G10/612 voor de gewone handbak , en de G10/613 dus voor de Ami Super.

Ik weet trouwens nog een compleet gereviseerd blok voor een Ami Super.

Als je er belang bij hebt hoor ik het wel.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 30 oktober 2008 09:39 PM
  [ # 60 ]

Dit project is nog lang niet aan de beurt.

Eerst moet de “gewone” Ami Super break af, daar ben ik weer mee bezig (zie andere topic). Ondertussen moet de zojuist aangeschafte GS ook wat aandacht hebben. Daarna de 2CV AZ met laswerk, technische revisie en uiteindelijk RDW/keuring. Daarna is de Super Service pas aan de beurt…

Ik heb al een G10/613 reserveblok voor de Ami Super dat ik opnieuw ga opbouwen met nieuwe zuigers en cylinders, koprevisie, pakkingen en keerringen etc. Maar als het een goed blok is weet ik er misschien wel iemand anders voor. Mail anders even een prijsidee via een PB?

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook