probleem! vast geroeste bouten .
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 26 september 2007 05:15 PM

Ik heb al een een tijdje dat de motor veel lawaai maakt . Pakking van uitlaat juist bij motor is slecht(motor tuft langs daar) . Nu was ik vloeibare pakking gaan halen (holts firegum) , en wou ik het terug afdichte. aan die buis zitten 3bouten , deze wou ik los draaien , maar ik draaide de kop (moer) er gewoon vanaf. Bij die ander 2heb ik dus niet verder gedaan .Hoe krijg ik die bouten los ik denk dat ze allemaal zijn vast geroest . Ook wou ik vanboven dat grijs gedeelte los doen maar kreeg ik ook geen beweging in de moeren .

Wat nu ?? Hij maakt redelijk veel lawaai

groeten

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 26 september 2007 07:42 PM
  [ # 1 ]

Het kan zijn dat er bij de andere 2 bouten ook de kop eraf knapt. Anders word het slijpen, met een dremel of iets dergelijks.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 26 september 2007 08:29 PM
  [ # 2 ]
Visa 1.4 TRS schreef:

Het kan zijn dat er bij de andere 2 bouten ook de kop eraf knapt. Anders word het slijpen, met een dremel of iets dergelijks.

Als de kop er makkelijk afbrak (wat nogal eens het geval is, dan kan het goed zijn dat je ze er toch makkelijk met een griptang afdraait als je de pijp los hebt gemaakt.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 september 2007 08:54 PM
  [ # 3 ]

Net doen of je neus bloedt en ff langs de kwikfit….of een betere uitlaatboer, die weten er wel raad mee…

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 27 september 2007 06:47 PM
  [ # 4 ]

Niemand geen tips meer , wil liever zelf daar wat aan klote . Gisteren men ouders hun xantia moeten afslepen , ze hadden een cilinder krom gereden amper 180 000 km , maar ja . Ze hebben nu een c4 grand picasso besteld . Even een off topicje Wink

groeten

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 oktober 2007 06:07 AM
  [ # 5 ]

inderdaad kan het zijn dat je die gebroken bout zo kan loshalen met een griptang, de 2 andere bouten hoeven niet te breken (al is er wel die kans)
verder zit de uitlaat ook nog vast met een inbusbout tegen de versnellingsbak, hier heb je een lange inbus van 8mm voor nodig (best is een dop voor op je ratel want die staat heel vast)

maar jouw Firegum zal daar maar een tijdelijke oplossing bieden (word gewoon te warm daar)

fit hij echt tussen de buis en het spruitstuk? die buis wil namelijk al eens scheuren vlak onder de flens

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 14 oktober 2007 07:31 PM
  [ # 6 ]

is toch bestand tot 1000graden die firegum . Ja de pakking is aan het afbrokkelen ofwel nieuwe pakking halen misschien
groeten

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 15 oktober 2007 03:11 AM
  [ # 7 ]

het is warmte in combinatie met druk, mij lijkt het dat het niet gaat houden

normaal zit op die plek een metalen pakking Confused

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook