Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ja, en nu op kosten van de ANWB met een vervanger naar huis.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Alsof ze hier de BX waarderen he? Zulke prijzen.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Thijsvandebles schreef:Nou en? Ik zou dat gedaan hebben. Onderweg lekker eten, nachtje extra pakken. Heerlijk.
idd lekker binnenwegen pakken en je vakantie verlengen met cruisen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
karel schreef:DigiDaan schreef:Het leek me een goed excuus om inderdaad in drie dagen zo binnendoor als maar kan dat ding naar huis te rijden.
Helaas niet dus..
Nee, idd. Nog een stuk goedkoper (verbruik & tol) ook, alleen verblijfskosten…
Als hun vakantie 3 dagen langer zou zijn geworden dan in de planning lag, krijg je 3 dagen verblijfskosten + een deel van de extra kosten (eten) retour van je reisverzekering. In de BX naar huis rijden was dan goedkoper geweest + je had de BX nog gehad.
Ja Patje, dan hadden ze die BX nog gehad.
Maar dan wat? Dan was ie hier toch net zo total loss verklaard geweest als daar?
Ze hebben gewoon op rationele gronden afscheid genomen van dat hok aldaar.
Matthijs2006 schreef:Ja Patje, dan hadden ze die BX nog gehad.
Maar dan wat? Dan was ie hier toch net zo total loss verklaard geweest als daar?Ze hebben gewoon op rationele gronden afscheid genomen van dat hok aldaar.
Was het dan zo’n hok?
Een automaatbak is nog wel te regelen dunkt me, dat hoeft geen nieuwe te zijn toch?
Ich bin ein Breaker
ja maar dan moeten ze hem er nog wel aanhangen, en als die mensen echt zo sleutelkundig en onderhoudsfreaken waren als woutersmits schreef dan zal dat meer dan de dagwaarde worden van de BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Matthijs2006 schreef:Ja Patje, dan hadden ze die BX nog gehad.
Maar dan wat? Dan was ie hier toch net zo total loss verklaard geweest als daar?Ze hebben gewoon op rationele gronden afscheid genomen van dat hok aldaar.
De wagen is economisch T.L. verklaard. Wat in de praktijk niets meer verteld dan dat de kosten van de reparatie de waarde van het voertuig volgens hun standaard tabellen overstijgt.
Dit hoeft echter niet te betekenen dat de wagen niet tegen een schappelijke prijs gerepareerd kan worden als je haar eenmaal in NL hebt staan.
Onder dat motto had ik mijn HY ook beter kunnen laten staan in België...
Maar goed, als je niet technisch bent, dan kan ik mij voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Maar de gemaakte keuze is niet goed te motiveren met de redenatie dat dit de goedkoopste oplossing was. Tijd en zin, dat zijn wel goede redenen. En ook daar kan ik inkomen, ook al zou ik het anders doen.
patje74 schreef:Matthijs2006 schreef:Ja Patje, dan hadden ze die BX nog gehad.
Maar dan wat? Dan was ie hier toch net zo total loss verklaard geweest als daar?Ze hebben gewoon op rationele gronden afscheid genomen van dat hok aldaar.
De wagen is economisch T.L. verklaard. Wat in de praktijk niets meer verteld dan dat de kosten van de reparatie de waarde van het voertuig volgens hun standaard tabellen overstijgt.
Dit hoeft echter niet te betekenen dat de wagen niet tegen een schappelijke prijs gerepareerd kan worden als je haar eenmaal in NL hebt staan.
Onder dat motto had ik mijn HY ook beter kunnen laten staan in België...Maar goed, als je niet technisch bent, dan kan ik mij voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Maar de gemaakte keuze is niet goed te motiveren met de redenatie dat dit de goedkoopste oplossing was. Tijd en zin, dat zijn wel goede redenen. En ook daar kan ik inkomen, ook al zou ik het anders doen.
Om de ratio van deze mensen te begrijpen is het denk ik nodig in te zien dat ze heel waarschijnlijk geen sleutelaars zijn en misschien niet eens citrofielen. Voor hen was de BX een handige auto, voor zo lang het duurde. Als je zelf niks kunt aan zo’n auto en niet genoeg kennis hebt om in te zien dat die reparatie misschien niet duur hoeft te zijn, dan is het wel degelijk een goed argument om die auto vanwege de (door hen veronderstelde) financiële kant daar te laten staan. En de ANWB zal ze vast niet verteld hebben dat er handige BX-kenners zijn die er een nieuwe automaat in kunnen zetten voor een aantrekkelijk bedrag.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
tja,
ze hebben er 500 euro voor betaald. Ik wist dat het geen liefhebbers zijn, maar ja, hier kreeg ik geen reactie. En dat terwijl hij echt nog mooier was dan bv die van mkatert….
vinnut toch wel heel zonde zeg….
in frankrijk zijn ook slopperijen dus men kan daar echt wel een bak onder hangen
maarja net als zoveel bx rijders als de prijs te hoog wordt gaat het beestje richting de eeuwige jachtvelden
ik vraag me af wat de anwb voor bedrag in gedachte had voor deze bx
Wat ontzettend zonde om zo roeloos ten onder te gaan…
Ik heb de TRS altijd heel erg mooi gevonden.
Nou ja, in memorariam dan maar:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:in frankrijk zijn ook slopperijen dus men kan daar echt wel een bak onder hangen
maarja net als zoveel bx rijders als de prijs te hoog wordt gaat het beestje richting de eeuwige jachtvelden
ik vraag me af wat de anwb voor bedrag in gedachte had voor deze bx
Dagwaarde BX: lijst 2006, 250 euro. Repatrieën kost 1 euro per km, dus vanuit het zuiden minimaal 1000 euro. Ergo, BX economisch Total-loss.
Vervangen van een automaatbak zal in Frankrijk een serieus probleem zijn. Er zijn niet zo veel automaten verkocht, en de Fransen hebben een hekel aan het werken met gebruikte onderdelen, omdat ze namelijk wettelijk gebonden zijn aan een ” resultaat” regeling. Dat betekend dat ze alleen geld mogen vragen als de reparatie gelukt is. Gaat de bak dan vervolgens op weg naar huis stuk, dan zijn ze alsnog aansprakelijk, ook al staat er op papier dat er geen garantie is gegeven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vergeet je niet iets? Het gaat om een BX hoor!
kan je die lijst niet eens op het fourm plaatsen
het is wel erg weining 250 euro dat zou betekenen dat zo goed als elke bx af gaat bij pech