All,
In m’n XM (type 1) zit nu een basic airco met links en rechts gescheiden bediening. In mijn te slopen V6 zit zo’n fraai digitaal bedieningspaneeltje. Weet iemand (of heeft er ervaring mee) of deze bediening is over te bouwen? Dat het wat werk is maakt niet uit, we gaan toch het interieur vervangen inclusief bedradingsbomen voor alle gadgets die niet in de comfort versie zitten.
Groet,
Hans
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
in feite kan alles, maar ik denk dat je in dit geval ook beter de hele airco mee kunt nemen,incluus bedrading en sensoren.
ik heb zo’n flauw vermoeden, dat ook je condensor met ventilatoren ed anders is, en anders word aangestuurd.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Dat is heel veel werk, je kachelunit is nu mechanisch bediend, dus je moet je hele kachelunit vervangen.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
En dat betekend volgens mij dat het hele dashboard eruit moet, maar dat is geen probleem heb ik begrepen (wel veel werk). De rest van het aircosysteem is volgens mij niet heel anders, maar je zal inderdaad zien (wat Wup zegt) dat er ergens sensors extra zitten ...
Nu C5 tijger…
Het digitale systeem werkt inderdaad met sensoren die je zult moeten overbouwen. Bovendien is de besturing en verwerking van de info van die sensoren niet aanwezig, waar dat zit, geen idee overigens.
De kachelunit en airco moeten digitaal worden aangestuurd, en niet mechanisch. Daar zit ook een groot verschil. Ook de kleppen van de kachel zijn met kabels bestuurd, dat wordt dan elektrisch.
Een leuke klus wel!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Werkt volgens mij met servomotortjes, zoals nu in de C5
Wow, klinkt toch wel als een dagje werk , maarja, je hebt dan wel wat natuurlijk Voordeel is dat het volledige dashboard eerst uit de slopert wordt verwijderd en je dan kan zien hoe eea loopt. Wil dit ook overbouwen omdat dan ook de blazers naar de B-stijl gaan werken na de ombouw naar leer. Die gaten zitten ook niet aan de zijkant van het comfort dash. Ook kun je zonder dash makkelijk(er) bij de kachel. Omdat ook de kunstsof lijsten en het tapijt worden vervangen is het doortrekken van wat draadjes op dat moment geen echt groot probleem.
Blijkt het teveel werk staat de unit binnenkort te koop.
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8