29 van de 39
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
LE’s Criezel deel 2
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 september 2007 01:41 AM
  [ # 421 ]
mpostma schreef:
Harm schreef:

Dan zullen ‘t wel E3A’s zijn… in elk geval is alles wat “energy” heet volgens mij een eco-band? Dus harde compound, lage rolweerstand, lange levensduur maar weinig grip

Typecodering ligt aan breedte en snelheidscodering.

Ik vind de X1H een prima band onder de diesel. Lekker comfortabel, weinig afrolgeluid, aardige levensduur. Trouwens, achterop heb ik dit voorjaar nieuwe banden laten monteren. Dat zijn idd E3A’s geworden.

Qua grip doen ze het in elk geval beter dan de vikings onder de GTI.

Onder mijn trashje komen zaterdag E3A’s en MXT’s, ik denk de laatsten achter omdat ze zo lekker zacht zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 september 2007 11:40 AM
  [ # 422 ]
karel schreef:

Onder mijn trashje komen zaterdag E3A’s en MXT’s, ik denk de laatsten achter omdat ze zo lekker zacht zijn.

Hoe oud zijn die MXT’s? Zijn die niet inmiddels levensgevaarlijk? Dus inderdaad, als je ze al zou gebruiken, dan alsjeblieft achter. Zeker gezien de komst van nog natter weer.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 september 2007 11:42 AM
  [ # 423 ]

Achter? De beste banden zou ik achter doen.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 september 2007 12:06 PM
  [ # 424 ]

Ja, de beste band voor of juist achter… Laten we daarover gaan discussiëren, dat is vast nog niet gedaan hier Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 september 2007 12:14 PM
  [ # 425 ]

Het gaat er mij om, dat die MXT’s bij het eerste beetje vocht al beginnen te glijden. Die kan je dan beter maar niet voor hebben.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 september 2007 12:30 PM
  [ # 426 ]
garagestmarien schreef:

Het gaat er mij om, dat die MXT’s bij het eerste beetje vocht al beginnen te glijden. Die kan je dan beter maar niet voor hebben.

Ik heb een paar jaar geleden nog een setje verse MXT’s kunnen kopen. Hoe het precies zit weet ik niet, maar het blijkt dat die dingen op de een of andere manier altijd nog wel verkrijgbaar zijn en dan niet uit oude voorraard. Al zal het nu misschien wel opgehouden zijn. Beetje jammer, want het is een erg soepele band. Maar inderdaad heel weinig grip bij vocht.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 september 2007 01:07 PM
  [ # 427 ]
patje74 schreef:

Achter? De beste banden zou ik achter doen.

Uiteraaard gaan de beste banden achter. Slippende voorwielen is makkelijk op te vangen, een slippende achterkant heel wat moeilijker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 september 2007 03:20 PM
  [ # 428 ]
mpostma schreef:
patje74 schreef:

Achter? De beste banden zou ik achter doen.

Uiteraaard gaan de beste banden achter. Slippende voorwielen is makkelijk op te vangen, een slippende achterkant heel wat moeilijker

De banden zien er alle 4 heel goed uit en hebben voldoende profiel; alleen het type verschilt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 september 2007 03:24 PM
  [ # 429 ]

De leeftijd is een niet te onderschatten factor. Banden worden met de jaren niet soepeler en dan kun je nog een boel profiel hebben, ze doen in de grenssituaties niet hetzelfde als nieuwe banden.

@LE, goede keuze die banden. Mag je niet op bezuinigen vind ik.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 september 2007 03:32 PM
  [ # 430 ]
DigiDaan schreef:

De leeftijd is een niet te onderschatten factor. Banden worden met de jaren niet soepeler en dan kun je nog een boel profiel hebben, ze doen in de grenssituaties niet hetzelfde als nieuwe banden.

Absoluut mee eens! Maar nogmaals, de MXT is niet zo heel gek lang geleden nog nieuw geleverd. En het setje wat ik heb ziet er niet hard & stug geworden uit.

Ik heb al genoeg banden weggedaan omdat ze uitgehard of uitgedroogd waren en daardoor geen optimaal comfort meer hadden of glad geworden waren, dus ik ben me van de kwalen van te oude banden meer dan bewust.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 september 2007 08:55 PM
  [ # 431 ]

Vandaag even wat extra wielen bij Patrick en Emiel gehaald. Reden: ik wil bij het verwisselen van de banden voorkomen dat blijkt dat de velgen beschadigd zijn ofzo waardoor ik niet meer weg kan. Ik heb geen reden aan te nemen dat dat zo is, maar je weet maar nooit ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 29 september 2007 09:37 PM
  [ # 432 ]
Lelijke Eend schreef:

Vandaag even wat extra wielen bij Patrick en Emiel gehaald. Reden: ik wil bij het verwisselen van de banden voorkomen dat blijkt dat de velgen beschadigd zijn ofzo waardoor ik niet meer weg kan. Ik heb geen reden aan te nemen dat dat zo is, maar je weet maar nooit ...

Ja, dat is een goed idee, zo doe ik dat ook wel als ik weet dat de velgen mogelijk niet je het van dat zijn. Het gebeurt me wel eens dat bij het bandenverwisselen een velg krom blijkt, slingert of een hoogteslag heeft. Dat is niet altijd goed te combineren met de banden, die ook lang niet altijd perfect rond zijn. Een goede bandenboer let daarop en kan er een heel eind mee komen, maar slingeringen zijn niet echt te compenseren.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 september 2007 10:03 PM
  [ # 433 ]

Als er een velg krom is ofzo (denk dat ik ze eerst even zonder band op het balanceerapparaat zet) dan lijkt het mij een uitdaging ze weer recht te krijgen, bijvoorbeeld door op strategische plaatsen wat lasrupsen te leggen.

Anderzijds: ze worden daardoor niet steviger en gewone standaard BX velgen lijken mij niet geweldig duur toe. Laat ik dat recht krijgen dus maar niet proberen ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 oktober 2007 12:28 AM
  [ # 434 ]

De nieuwe banden zitten (nog steeds) niet onder Criezel. Komt wel Wink

Maar ik heb het idee dat Criezel zuiniger wordt ! Shocked Kan dat aan het weer (kouder) liggen ? Verder lijkt Criezel achter ook minder snel in te zakken. Kan ook dit met de kou te maken hebben ?

Verder vind ik het ook verrekte koud in Criezel. De kachelkraan zit vast ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 oktober 2007 01:48 AM
  [ # 435 ]
Lelijke Eend schreef:

De nieuwe banden zitten (nog steeds) niet onder Criezel. Komt wel Wink

Maar ik heb het idee dat Criezel zuiniger wordt ! Shocked Kan dat aan het weer (kouder) liggen ? Verder lijkt Criezel achter ook minder snel in te zakken. Kan ook dit met de kou te maken hebben ?

Verder vind ik het ook verrekte koud in Criezel. De kachelkraan zit vast ...

Koude lucht = meer zuurstof per volume = betere verbranding. Je hebt nu een hele grote “extracooler” (ipv intracooler).

Maar zo heel koud is het toch nog niet dat de zaak daar merkbaar stroever van wordt? Of is de LHM in het veersysteem overjarig - ik volg ook niet alles….?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
29 van de 39
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook