Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
slecht nieuws…
ik denk dat mijn bestanden server zojuist ernstig ziek geworden is of is overleden.
k heb een stroomstoring gehad d.m.v. een doorgeknaagd snoer met dan aan mijn konijn enorme plof en rookwolk uit stopcontact. server stond op zelfde groep, en doet nu niets meer.
ik zal hem vanavond uitbouwen en openmaken om de schade op te nemen.
uh oh…Konijn leeft nog? :
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
- ID/DS D-Super
ja het konijn zit een beetje onschuldig te kijken in de tuin..
maar ik heb de server inmiddels al weer aan de gang. voeding is opgeblazen.
heb er nu als reserve een andere in zitten, helaas een 145 watt, dus garantie tot op de hoek.
Re: bestanden server down
erik wijngaarden schreef:k heb een stroomstoring gehad d.m.v. een doorgeknaagd snoer met dan aan mijn konijn
ff paar vragen: als het konijn buiten zit…... hoe kan ie dan in de kabel bijten…
en als ik jou was zou ik het konijn een andere plaats geven, een lekkere warme plaats: een pan ofzo. Mjam, konijn in het zuur…..
- ID/DS D-Super
ik was al bang dat ik dit uit zou moeten leggen, maar was me te veel werk..
maar ja, nu kan ik er niet meer om heen.
konijnen zitten buiten, in een prachtig hok. vroeger zaten de konijnen binnen, maar dat koste me op een dag 250 gulden aan kabels, dus toen was ik het echt zat en heb ik een konijnenkasteel voor ze gemaakt.
maar ja, ook een konijn wil wel eens een rondje buiten zijn kasteel lopen, dus in praktijk lopen de konijnen de hele dag los door de tuin.
op en paar gaten hier en daar in de grond, wat aangevreten bomen, totaal geen grond begroeing meer , en ladingen keutels na, gaat dit altijd best.
ooit een glimlachend konijn gezien? nee? moet je hier ff in de tuin komen kijken.
anyways, naast konijnen heb ik ook een vijver ( en kippen en katten, maar die komen in dit verhaal niet voor ) in die vijver hangt wat pompen spul. het gefilterde water lopt via een soort watervalletje weer de vijver in.. dit klettert nogal. mijn vrouw heeft nachtdienst, word gek van gekletter overdag, dus die trekt de stekker eruit. nu is het zo dat die snoeren normaal gesproken gewoon binnen konijnenberijk liggen alleen lijken ze wel net niet dom genoeg om aan een snoer te knabbelen waar 220v op staat. nu stond er dus geen stroom op en hebben ze hem hier en daar doorgebeten. en toen drukte erik de stekker weer in het stopcontact…
wat een verhaal zeg… en dat om uit te leggen waarom de forummers ff een paar uur geen fototjes konden downloaden
ik snap ff niet wat een vijverpomp met de voeding van de server heeft te maken…
- ID/DS D-Super
okee toen drukte ik de stekker in het stopcontact en kwam er een flinke vlam en klap uit het stopcontact.
en de server staat op de zelfde groep als de vijverpomp…. om de een of andere reden is de aardlek er niet uit gesprongen en heeft de voeding van de server de piekspanning niet overleefd.
die zorgden voor de kortsluiting…?
- ID/DS D-Super
hmmzz ik dacht toch dat mijn konijnen verhaal kristal helder was :elctro
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik snap het technische gedeelte ook wel. Alleen die lachende konijnen????? Dat wil ik toch wel graag eens zien! Fototje misschien?
ooh we gaan dus geen konijnen bbq-en in borculo….??
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Ik weet wat Erik eet met kerst!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
robb schreef:ooh we gaan dus geen konijnen bbq-en in borculo….??
Oh! Leuk!
Als iemand een goed verhaal voor mijn zoontje heeft, dan heb ik ook nog een bescheiden inbreng buiten in een ren zitten…
Hahaha, afgezien van de schade een leuk konijnen verhaal.
- ID/DS D-Super
wegens een internet storing in mijn woonplaats is o.a. de bestanden server down.
excuses voor het ongemak.
Multikabel???? ops: nee he???