2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
XM TCT vs ES9J4
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 september 2007 11:56 PM
  [ # 16 ]
Xsara Coupe schreef:
Arjan Verkade schreef:
Willem schreef:

ik vind de combinatie xm en turbo ct prima bij elkaar passen. Alle onderdelen behalve de motor en de besturing zijn gelijk aan die van de PRV-V6. De motor en de besturing zijn gelijk aan die van de 2 liter. Alleen zit er een turbo op, met alle luchtslangen, olie- en koelwaterslangen. Dus wat “voller”.

2 liter is meestal een 16v (zeker van type 2) en een turbo is toch een 8v?
Er zit lijkt mij dan wel iets meer verschil in dan alleen de turbo?

Denk dat alleen het onderblok hetzelfde is dan?

De type1 had het tct 8v blok zonder turbo Wink In grote lijnen dan…

Xsara Coupe

Neem aan dat jij naar een type 2 kijkt, vandaar dat ik de vergelijking niet vind kloppen Wink

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 04 september 2007 01:48 AM
  [ # 17 ]

Volgens mij heeft mijn type 2 tct ook gewoon 8 kleppen. Dus dat zou niet uitmaken. Onderin vind ik de tct wat beter trekken dan de PRV V6. Maar de V6 klinkt gewoon veel lekkerder. Met de nieuwe V6 heb ik geen ervaring.
Ik heb verder geen ervaring met extra storingen of zo. Hij doet al ruim 200.000 km goed zijn/haar best.
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 04 september 2007 02:15 AM
  [ # 18 ]

Een TCT heeft alleen maar 8 kleppen, vanwege de turbo heb je overdruk en zijn de stromingsverliezen min of meer gecompenseerd. Bij een atmosferische motor moet je de stromingsverliezen compenseren met meerklepstechniek.

Bij de huidige motoren zie je wel een turbo met meerklepstechniek ivm de technische mogelijkheden op het gebied van meer controle over de verbranding en uitlaatgasbehandeling.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 27 september 2007 12:53 AM
  [ # 19 ]

Vorige week met mijn XM nog naar Duitsland geweest over de Autobahn en maar gelijk de topsnelheid getest met de TomTom.
Tot 2x toe kwam ik uit op 226km/h volgens GPS (volgens Citroën opgave 222km/h), de teller stond ongeveer op 235 km/h @6000tr/min. Tijdens de 2e keer ging de toerenteller heel langzaam de 6000tr/min voorbij, maar door de verkeerssituatie moest ik het gas loslaten.
Dit geeft toch wel aan dat mijn motor (gelukkig) nog in goede conditie is Cool  en maar hopen dat het zo blijft.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 27 september 2007 02:03 AM
  [ # 20 ]

Ik ben een paar weken geleden nog in Duitsland achter een Golf V GTI aangegaan. Uiteindelijk reden we allebei zo´n 225 km (op de teller). Viel me niets tegen….

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 27 september 2007 02:25 AM
  [ # 21 ]
XMTurboCT schreef:

Ik ben een paar weken geleden nog in Duitsland achter een Golf V GTI aangegaan. Uiteindelijk reden we allebei zo´n 225 km (op de teller). Viel me niets tegen….

Was dat met de TCT Break?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 september 2007 10:15 PM
  [ # 22 ]
XMTurboCT schreef:

Ik ben een paar weken geleden nog in Duitsland achter een Golf V GTI aangegaan. Uiteindelijk reden we allebei zo´n 225 km (op de teller). Viel me niets tegen….

Ga er maar vanuit dat je teller best afwijkt Wink

 

Top is “maar” 204 Wink
Of ging je bergaf? Razz

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 27 september 2007 10:16 PM
  [ # 23 ]

Bergaf, zon mee, wind mee.  Very Happy

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 september 2007 10:24 PM
  [ # 24 ]
Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook