3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Bollentester zelf te maken?
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 september 2007 01:40 PM
  [ # 31 ]

ik heb zo’n potkrik tester gemaakt.
hij ziet er werkelijk schitterend uit.
alleen een beetje jammer dat hij het niet doet Crying or Very sad

de krik is nu namelijk een kapotkrik.

de krik is inwendig lek en kan geen druk meer opbouwen.
ik heb vervolgens het ontlastschroefje eruit gedraaid en perslucht op de plunjerbus gezet.
toen kwamen er twee kogels uit, een grote en een kleine.
probleem was dat ik niet weet in welke volgorde.

iemand een idee?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 28 september 2007 01:50 PM
  [ # 32 ]
Ries schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

men neme een hogedruk regelaar.
een oude HD pomp.

en een manometer die tot dik 100BAR kan..

eea aansluiten is eitje..

de aanvoer van de HD pomp gaat in de orginele aanvoer.

de manometer sluit je aan op de uitgang van de HD regelaar (welke voorheen dus de voeding naar je HP circuit was)

bol erop, ontluchtingsnippel 12 mm dicht, en met de hand even de HD pomp draaien..

de max haalbare druk is de druk in de bol..

ontlast schroef los, en de bol er weer vanaf draaien.. klaar

mvgr wupke Wink

Dat moet eenvoudig in elkaar te fabrieken zijn.
Maar, waarom is de maximaal haalbare druk gelijk aan de druk in de bol?

Als je doordraait aan die pomp loopt de druk toch verder op?
Is er geen moment dat de druk even stabiliseert, hetgeen de boldruk is en dan verder oploopt?

Beetje late reactie, maar je hebt gelijk de druk stabiliseert. Dat is de initiele druk. Als je er dan olie bij blijft pompen ben je het gasvolume aan het verkleinen.

Op een gegeven moment gaat de druk weer oplopen. Maar dat zal wel even duren. Je moet immers dan de hele bol met olie vullen.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook