Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
word de c15 in belgie nog gewoon geleverd?
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ja hoor, net als in Frankrijk en nog wat landen…
Ik meen dat de produktie nu in Polen is.
gr.Martijn
Enkel als bestelwagen.
De C15 van Miny kwam van spanje denk ik?
C15 is inderdaad nog leverbaar in België
Gewone ‘First’-versie, dus geen familiale of zo ... lekker 2-zits modelletje
Motor: enkel de 19D met 60 Pk.
Kleuren: Wit (zijn er andere ?! ) - Rood en twee grijs-metaalvarianten (mits bijbetaling).
Levertijd is +/- twee weken en de nettoprijs incl. BTW ... +/- 7.600 euro.
Heb de mijne sinds 06 januari 2005 en heb reeds een 2000-tal Km ... ZAAAAAALIG wagentje.
Over een drietal weken eerste grote trip richting Turkije ... hou jullie wel op de hoogte.
Ach ja, nog wat ... C15 wordt momenteel enkel nog geassembleerd in VIGO (Spanje) en dit aan een ritme van 115 voertuigen/dag.
Besluit:per dag outen zich op deze wereldbol nog 115 mensen als zijnde “intelligent” ...
Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info
Basisprijs is : € 9.598,00
Standaard met stuurbekrachtiging…tot 700 kg laadvermogen.
Goh…..dat die oude trouwe VISA nog steeds gemaakt word.
Alleen rijst bij mij weer de vraag naar boven waarom er uit die (*nieuwe*) 1.9 D motor, met iets minder CC’s dan de 1905….geen 71 maar slechts 60 pk komt.
En een top van 136 km p/u.
Ik word af en toe niet goed van Citroën….de ene 1.9 D motor heeft 70 pk, de andere (uit de Xantia bijvoorbeeld) heeft 71 pk…..mijn ZX 65 pk (zou door die EGR komen) ....en deze slechts 60 ?
Rare jongens daar bij Citroën danwel PSA….(nee nee, niet schieten )
tsja ze stuntelen ook wat af met die HDI’s
in den beginnen
HDI2.0 in 90 of 110 pk(zonder en met intercooler)
nu heb je de HDI 1.6 met 90 of 110 pk als ik me niet vergis en de 2.2 met 130 pk, de 2.0 hdi 110 is er ook nog steeds… naja als het maar lekker rijdt he..
Op zich vindt ik een C15 nog best een leuke auto in een mooie grijze metaal kleur, jammer alleen dat ie wel heel erg spartaans is voor bijna €10.000, voor dat geld koop je ook een nette berlingo 2e hands..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
zoals jullie op mijn site kunnen nalezen (link naar Opel Corsa) heb ik danig mijn buik vol van al dat HDi en common-rail en injectie en turbo gedoe ...
Weet wel dat alles evolueert (en moet evolueren), maar niet ten koste van de betrouwbaarheid ... waar dan tevens ook steeds een smak geld méér voor gevraagd wordt.
Lees er desbetreffend ook maar eens een paar andere topics op deze site op na ...
Geef mij dan maar terug een simpele ‘gewone’ diesel ... hoe minder pk’s bij een gelijk aantal cm³ hoe beter (solider). En wat die top van 137 km/u betreft bij een C15 D ... harder dan 120 km/u mag je toch nergens meer
En wat de prijs betreft ... hier in België krijg je bij alle Ciroën-dealers een korting van 20% op de C15 ... netto prijs komt zo op +/- 7600 euro ... en daar kan je écht niet voor sukkelen he
Michel.
Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info
Ik heb gister nog eens lopen kijken naar 2e hands c15d’s want tsja op de zaak kost het geen donder en als student zijnde wordt geld iets om rekening mee te houden..
Maar ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd om met zo’n auto op vakantie te gaan naar Hongarije wat ik toch eigenlijk wel van plan was..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Bram schreef:Basisprijs is : € 9.598,00
Standaard met stuurbekrachtiging…tot 700 kg laadvermogen.
Goh…..dat die oude trouwe VISA nog steeds gemaakt word.
Alleen rijst bij mij weer de vraag naar boven waarom er uit die (*nieuwe*) 1.9 D motor, met iets minder CC’s dan de 1905….geen 71 maar slechts 60 pk komt.
En een top van 136 km p/u.Ik word af en toe niet goed van Citroën….de ene 1.9 D motor heeft 70 pk, de andere (uit de Xantia bijvoorbeeld) heeft 71 pk…..mijn ZX 65 pk (zou door die EGR komen) ....en deze slechts 60 ?
Rare jongens daar bij Citroën danwel PSA….(nee nee, niet schieten )
136 km/h?!?
mijn (ook nog verlengde, lees luchtweerstand) brikskse met 1750 (ong.)
cc haalt toch nog met gemak de 150 km/h
is 60 pk meer of minder dan 44 kw?
stuurverkrachiging lijkt me ook wel wat…
zou dat dezelfde uit een bx zijn/
binnenkort heb ik trouwens electrische ruiten…
grts hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
ik bedoel wel 136 èchte km/u hè
130 op de teller geeft bij mij bij controle met de gps echte 122 km/u ... dus 136 èchte zullen inderdaad wel ongeveer 150 op de teller geven ... maar dat heb ik gezien de geringe kilometerstand nog niet uitgeprobeerd
en zo is iedereen weer tevreden
Michel
Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info
MiNy schreef:zoals jullie op mijn site kunnen nalezen (link naar Opel Corsa) heb ik danig mijn buik vol van al dat HDi en common-rail en injectie en turbo gedoe ...
Weet wel dat alles evolueert (en moet evolueren), maar niet ten koste van de betrouwbaarheid ... waar dan tevens ook steeds een smak geld méér voor gevraagd wordt.
Lees er desbetreffend ook maar eens een paar andere topics op deze site op na ...
Geef mij dan maar terug een simpele ‘gewone’ diesel ... hoe minder pk’s bij een gelijk aantal cm³ hoe beter (solider).
Laat ik dat nu helemaal met je EENS zijn.
Alleen v.w.b. je laatste alinea 1 kleine kanttekening….....de 1905 (nu 1868 cc) motor heeft al JARENLANG 70/71 PK......die motor in je C15 zit OOK in de Berlingo….en WAT lees ik op Autoweek ??
cilinderinhoud 1868 cm3
boring x slag 82,2 x 88,0 mm
compressieverh. 23,0:1max. vermogen 51 kW (71 pk)
4600tpm max. koppel 125 Nm
2500tpm brandstofsysteem indirecte inspuiting
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator roetfilter
Waar ze die 11 pk hebben gelaten van je C15 motor, weet ik niet…...maar zoals ik al eens eerder zei…....Rare jongens bij Citroën !
(en dat mag ik wel zeggen, na al die jaren)
Overigens…Michel, helemaal gelijk v.w.b. Tomtom (?).....als ik 130 rijd op de teller van mijn ZX’je…..staat op mijn MIO-168 (met Tomtom) keurig de GPS-snelheid op 122.
100 is in werkelijkheid 94….enz.
hugo schreef:Bram schreef:Basisprijs is : € 9.598,00
Standaard met stuurbekrachtiging…tot 700 kg laadvermogen.
Goh…..dat die oude trouwe VISA nog steeds gemaakt word.
Alleen rijst bij mij weer de vraag naar boven waarom er uit die (*nieuwe*) 1.9 D motor, met iets minder CC’s dan de 1905….geen 71 maar slechts 60 pk komt.
En een top van 136 km p/u.Ik word af en toe niet goed van Citroën….de ene 1.9 D motor heeft 70 pk, de andere (uit de Xantia bijvoorbeeld) heeft 71 pk…..mijn ZX 65 pk (zou door die EGR komen) ....en deze slechts 60 ?
Rare jongens daar bij Citroën danwel PSA….(nee nee, niet schieten )
136 km/h?!?
mijn (ook nog verlengde, lees luchtweerstand) brikskse met 1750 (ong.)
cc haalt toch nog met gemak de 150 km/his 60 pk meer of minder dan 44 kw?
stuurverkrachiging lijkt me ook wel wat…
zou dat dezelfde uit een bx zijn/binnenkort heb ik trouwens electrische ruiten…
grts hugo
De c15 had toch altijd de 1769 cc diesel? Juist, met 60 pk.
Gr,
MArten
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
mpostma schreef:De c15 had toch altijd de 1769 cc diesel? Juist, met 60 pk.
Laatste jaren de kale 1.9D.
Handjes schreef:mpostma schreef:De c15 had toch altijd de 1769 cc diesel? Juist, met 60 pk.
Laatste jaren de kale 1.9D.
Klopt….v.w.b. de 1.9 D….maar wat bedoel je met *kaal* ?
Een 1.9 D is een 1.9 D…...ze zullen van die motor toch geen (overbodige of luxe) onderdelen vanaf gehaald hebben ?
Daarom snap ik het verschil niet tussen die 71 en 60 PK…..en als hij nog een EGR zou hebben (zoals mijn ZX-D) zou het 65 pk moeten zijn. :
Daarom….*Rare jongens* bij Citroën.
Tenzij de gegevens van http://www.autoweek.nl niet kloppen, natuurlijk.
Bram schreef:
Tenzij de gegevens van http://www.autoweek.nl niet kloppen, natuurlijk.
Dat hadden we nog nooit eerder gezien.
Gr,
Marten