3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Airco ombouwen R12 > R134a?
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 28 september 2007 09:10 PM
  [ # 31 ]

Theo,

ik zit weer overal van alles te posten en ben dus kennelijk vergeten te melden dat het systeem inmiddels inderdaad gevuld staat. Ik heb de condensor gisteren vervangen, met nieuwe o-ringen en al. Verder heb ik nog de o-ringen bij de verdamper vervangen (3 stuks), dat is dus waar die twee leidingen het schutbord ingaan, dat blok kan los.

Daarna eerst 5 minuten gevacumereerd, omdat ik een kleine test wilde doen voordat ik alles weer ging inbouwen (intercooler, radiateur etc). Daarna hebben we het systeem op die alles-in-een kast van de garage gezet. Die begint met een half uur vacumeren, dan de olie toevoegen (POE visco 100, ook wel esterolie) en vervolgens vullen. Dat systeem draait geloof ik ook een bonnetje uit met de waarden ofzo, maar ik heb er eigenlijk helemaal niet op gelet. Ik hoorde *ping* en dat betekend dat het goed zit, stom, want je weet dat ik alles wil weten, deze stap heb ik eigenlijk gewoon overgeslagen, maar het systeem keurde hem goed dus.

Helaas schakelde het systeem nogsteeds niet in, vandaag ben ik dan ook begonnen met de compressor testen en vooral de bedrading eromheen. De pomp werkt en goed ook, de leiding werd direct koud, echter dit was wel na directe aansluiting op de accu. De sturing vanuit de draadboom wil nog niet echt meewerken, zie ook dit topic : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=184250

Op dit moment zoek ik het electrisch schema van de auto/airco, want ik weet niet precies welke draad wat doet en hoe de boel geschakeld staat. De twijfelpunten zijn op dit moment de drukschakelaar (is dat de pressotaat ??) en de aan/uit schakelaar op het dashboard. De draadboom was trouwens flink vergaan, dat heb ik helemaal vervangen en gecontroleerd. Dus op dit moment twijfel ik aan voorgaande 2 onderdelen, maar heb ik een schema nodig om te weten hoe ik dat ga aanpakken. Én ik ga je post nog eens lezen, want volgens mij geef je net een aantal manieren aan om de drukschakelaar te controleren.

Btw : de pomp stond dus uit tijdens het vacumeren, want die loopt vooralsnog helemaal nog niet. Helaas heb ik de waarden van de LD en de HD niet voorhanden, maar ik neem even aan dat het systeem het heeft goedgekeurd en de waarden zijn behaald.

Btw2 : mijn garage is niet STEK, maar het systeem was verder leeg, de overige handelingen heb jij gedaan en ik een stukje verder nog. Maar een goedkeuring heb ik niet nee
Wink.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook