1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Maarten’s BX 1.6 TZI automatic, te koop + foto’s @ p6
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Gepost: 28 september 2007 10:42 PM

er staat vanaf gisteren een 2e bx voor de deur, apk is verlopen, uitlaat lek, dakraam lek en verliest LHM.

net maar is onder de auto gelegen om is goed te kijken wat ik gekocht heb. Het ziet er eigelijk allemaal wel aardig uit, is wel toe aan nieuwe olie, heel veel nieuwe dasbhoard lampjes, en een dagje poetsen. Maar eerst de belangrijke zaken: Het ritje naar van zeist naar baarn beviel erg goed, op het lhm lampje wat bij remmen steeds aan ging na. De automaat schakeld soepel door, de bx veert erg soepel, veel soepeler dan mijn gti. Al met al: ik zie het wel zitten om deze auto weer door de apk te slepen.

1 ding wat wel op viel is dat de drukregelaar aardig incontinent is. er lag een aardig plasje onder de auto, ik kan niet echt zien waar het vandaan komt.  Hier wat foto’s van de auto en de drukregelaar,
Tips zijn welkom!

http://www.hovingnet.nl/bx/index1.html

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 28 september 2007 10:47 PM
  [ # 1 ]

Knappe auto hoor.

Extra kat op de achterbank? Laughing

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 28 september 2007 10:52 PM
  [ # 2 ]

Je moet de drukregelaar ff goed schoonmaken, dan motor starten kijken waar t vandaan komt..

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 28 september 2007 10:52 PM
  [ # 3 ]

nee, dat is de huiskat die wraak neemt. ze vindt m’n leren interrieur te koud om op te slapen, en smeert nu deze bank maar onder de haren. Laughing

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 28 september 2007 10:53 PM
  [ # 4 ]
abxsport schreef:

Je moet de drukregelaar ff goed schoonmaken, dan motor starten kijken waar t vandaan komt..

hij zit al in de dasty, kijken of ik hem morgen wel schoon krijg. ik ben dit inderdaad van plan.

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 28 september 2007 10:55 PM
  [ # 5 ]

T is de enige manier, anders blijft t gissen.. En gissen=missen…

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 28 september 2007 10:57 PM
  [ # 6 ]

trouwens, die dasty werkt ook goed op het dashboard.

1 op 10 verdund, en alle bruine rookaanslag stroomt er zo af.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 29 september 2007 12:14 AM
  [ # 7 ]

Mooie auto hoor!

Zo’n 16 TZI automatic blijft toch een leuke versie. Het schijnt dat ik er ook nog een ergens heb staan.  Laughing

Het kan best eens zijn dat een van de slangen bij de drukregelaar een miniem haarscheurtje heeft, waar onder druk wat LHM uit verdwijnt. Dat zie je niet als je naar de slangen kijkt, maar wellicht kun je iets zeggen nadat je alles hebt schoongemaakt.

Hoeveel heeft de BX gereden?

Overigens heef die kat een bijzonder goede autosmaak.  Cool

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 29 september 2007 12:47 AM
  [ # 8 ]
XBXG schreef:

Mooie auto hoor!

Zo’n 16 TZI automatic blijft toch een leuke versie. Het schijnt dat ik er ook nog een ergens heb staan.  Laughing

Het kan best eens zijn dat een van de slangen bij de drukregelaar een miniem haarscheurtje heeft, waar onder druk wat LHM uit verdwijnt. Dat zie je niet als je naar de slangen kijkt, maar wellicht kun je iets zeggen nadat je alles hebt schoongemaakt.

Als ik het zo voorzichtig mag zeggen vermoed ik dat één van de wartels onderop het verdeelblok niet helemaal dicht is aangedraaid. Dat kun je zien aan de LHM die via een HD-leiding op het harde stuk v/d drukslang komt. De kleine octopus ziet er overigens ook boeiend uit, maar lijkt zo 1-2-3 niet lek.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 september 2007 01:17 AM
  [ # 9 ]

de kleine octopus is wel interresant ja, nog wel heel. maar ik hoop dat ik hem niet los hoef te halen Laughing

wartels vermoede ik ook. alleen ik kan er niet bijkomen zonder de accubol los te hallen, en laat ik deze nou niet los krijgen Evil or Very Mad

weet er iemand nog een truukje zonder zo’n tang?

Bedankt voor alle tips!!!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 september 2007 01:21 AM
  [ # 10 ]
MaartenH schreef:

de kleine octopus is wel interresant ja, nog wel heel. maar ik hoop dat ik hem niet los hoef te halen Laughing

wartels vermoede ik ook. alleen ik kan er niet bijkomen zonder de accubol los te hallen, en laat ik deze nou niet los krijgen Evil or Very Mad

Mmm, kun je met een gewone steeksleutel niet tussen die leidingen door steken? Je hoeft ze niet zo heel erg veel aan te draaien, anders gaat de leiding maar torderen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 september 2007 01:21 AM
  [ # 11 ]

@ xbxg

de auto staat op 216 dkm

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 september 2007 01:28 AM
  [ # 12 ]
karel schreef:
MaartenH schreef:

Mmm, kun je met een gewone steeksleutel niet tussen die leidingen door steken? Je hoeft ze niet zo heel erg veel aan te draaien, anders gaat de leiding maar torderen.

ik zal morgen is met daglicht kijken. Hoe strak mogen ze? lekker vast met een steeksleuteltje? of moet ik me wel inhouden Laughing

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 29 september 2007 01:34 AM
  [ # 13 ]
MaartenH schreef:

Je hoeft ze niet zo heel erg veel aan te draaien, anders gaat de leiding maar torderen.

ik zal morgen is met daglicht kijken. Hoe strak mogen ze? lekker vast met een steeksleuteltje? of moet ik me wel inhouden Laughing

Dit is echt vast-is-vast, als je ze te strak draait gaat het sluitrubber kapot en tordeer je de leiding, die daardoor op den duur zal breken. Erg goed inhouden dus, het moet netaan lekvrij zijn en meer dan ook niet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 september 2007 01:51 AM
  [ # 14 ]

ok ik heb morgen middag weer tijd, ik hou jullie op de hoogte.

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 29 september 2007 02:10 AM
  [ # 15 ]

mooi ding hoor, veel plezier er mee…

(goed dat je hem van de sloop gered heb)

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook