PrutsyLJ schreef:Je nieuwe remwerk ligt iig al in Deventer
Én is zelfs al bij mij afgeleverd door Raoul! Bedankt voor het regelen Leendert Jan! Mooi spul.
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Is graag gedaan. Scheelt toch wel he, 45% korting
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Vandaag samen met mssl aan de remmen gewerkt. Alleen aan de rechtervoorkant wil de remzuiger niet goed terug. We gebruiken de bekende draaien en drukken methode, maar hij lijkt niet voorbij een bepaald punt te willen.
Iemand tips? We hebben de druk er al afgehaald.
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Wat was nu het probleem van de remklauw?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nieuwe update over de TRI.
Ze wordt steeds beter, zij het met de bekende BX karaktertrekjes.
De benzinelucht in, om, en achter de auto was de laatste tijd niet te harden. (Als mensen achter je gaan seinen met hun grootlicht ga je toch eens goed nadenken over een lek). Gisteren besloot ik toch eens de motorkap open te trekken en met draaiende motor te kijken of ik iets kon vinden.
Daar bleek de vorig jaar door Citroville aangelegde brandstofbypass bij een slangklem heftig benzine te spuiten. Nou dat lek was dus snel gevonden, en even snel de motor weer afgezet.
Aandraaien van slangklem bracht geen soelaas. Ik durf nu geen meter met de auto meer te rijden. Kan ik dit zelf makkelijk oplossen met een nieuw slangetje, of staat er abnormaal veel druk op het brandstofsysteem?
Bypass in rood. Lekt bij met pijl aangegeven slangklem.
Welke brandstofslang is de aanvoer en welke de retour?
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Waarschijnlijk zijn de T-stukjes te klein, of de slangen net wat te groot. Hierdoor kan de slangenklem als het ware niet genoeg kracht uitoefenen om de zooi dicht te houden. Dat is mijn vermoeden iig.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Waarschijnlijk zijn de T-stukjes te klein, of de slangen net wat te groot. Hierdoor kan de slangenklem als het ware niet genoeg kracht uitoefenen om de zooi dicht te houden. Dat is mijn vermoeden iig.
Of de slang uitgehard. Ook geen onwaarschijnlijke optie. Deze omwonden slang gebruik ik niet meer; het is troep-kwaliteit en het gevaar is dat de slang scheurt (een te kleine maat gebruikt) terwijl je dat niet ziet omdat het windsel dat camoufleert. Los daarvan gaat het bij mij als verstuiver-retourslang ook niet langer dan een jaar mee.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Eh, over die brandbussers…
Je hebt sproeischuimblussers vanaf 2 liter
Beter is 3 liter (o.a. van Ajax), maar zelfs daar blus je nog niet veel mee…
Die moet je echter niet in de winter in je auto laten liggen, want dan wordt het schuim ijs…Mooiste is als je ergens aan een Halonblusser zou kunnen komen, maar die zijn wel vréselijk verboden! ops:
Op aanraden van Dibert het slangetje ingekort.
De slang was wat ingesneden/broos/kapottig door de slangklem. Zoals karel al aanhaalt geeft het wel te denken over de kwaliteit van de gebruikte slang en idd het feit dat je scheurtjes niet ziet omdat er stof omheen zit.
Ik ga het in de gaten houden en kan er op termijn wel een ander soort slang tussensteken.
Dank voor jullie antwoorden weer!
Groetjes,
Ernst
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
En de BX heeft weer verse APK!
Enige noemenswaardige wat hiervoor vervangen moest worden was de lekzak linksachter; was kapot gegaan door onvakkundig gebruik van een assteun…
Verder is vandaag de koppeling (koppelingspedaal) wat bijgesteld en zitten er nieuwe achterbollen op.
Opmerking van Citroville: rem- en veerleidingen achter zijn matig.
We zoeven rustig verder.
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Gefeliciteerd met de verse APK! Het blijft echt een beauty van een BX
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Al enige tijd zit er een lelijke deuk in het rechter voorscherm (ladder tegen de gevel + storm = ...). Laatst heb ik een nieuw scherm, nieuwe achterbumper (eentje die niet vervaald is) en nieuwe rechterachterdeur gehaald bij iemand die godzijdank plaatwerk in deze kleur bewaard had.
Bij de achterdeur moet ik nog de ruiten overzetten aangezien er getint glas in de donordeur zit. Weet nog niet precies hoe dit moet maar daar ga ik nog wel even mee klooien.
Verder gaat alles goed. Maak me wel een beetje zorgen om de roest in het gebied achter de achterbumper, maar dat zien we wel als het wat beter weer is.
Tot zover.
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Ruiten wisselen stelt niet zoveel voor. Met het schuine achterruitje in de deur is het wel even friemelen. Ik heb ze ook gewisseld toen ik andere deuren in de rechterzijde van mijn 16v heb gezet.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Bedankt LJ. En welkom terug! Sorry, had ik nog niet gezegd!
Ja ik ga die deur even op m’n gemak bekijken. Het is niet zo dat de oude deur in puin ligt ofzo, meer kwestie van cosmetisch perfectioneren.
Zit nog een GTI deurpaneel op, dus wie daar nog interesse voor heeft, en dus ook brons getinte ruiten.
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Hier nog het verhaal over deuren wisselen in mijn eigen topic. Wie weet heb je er nog wat aan.
En bedankt
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005