mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:Ja, ik kan gewoon lassen, dus dan doen we dat zo!
Haha, bijna net zo als wanneer een zeker iemand het had gelast
Het bezemstelen is meer een variant die je kan bezigen als de kattebak nog niet is doorgerot. Maar hier had de kat de kattebak blijkbaar al verteerd.
Hmm, als ik denk wie jij bedoelt met een zeker iemand dan was het onderdaat ook zo gebeurt.
Groeten Thijs: Die liever een buis erin last dan de kat doorsteekt.
Test
karel schreef:XBXG schreef:Hier is de pijp te zien die er in plaats van de katalysator is gekomen:
Net pijpje hoor, ziet er goed gelast uit.
Netjes gelast, hoor! Petje af, Thijske!
Heerlijk. De eerste dag weer heen en weer naar mijn werk met de BX 14.
Ondanks de nieuwe veerbollen vóór moet ik bekennen dat het wel een beetje behelpen is na een weekje in de BX 20 TZI gereden te hebben.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Heerlijk. De eerste dag weer heen en weer naar mijn werk met de BX 14.
Ondanks de nieuwe veerbollen vóór moet ik bekennen dat het wel een beetje behelpen is na een weekje in de BX 20 TZI gereden te hebben.
misschien daar ook eens een stapel oudpapier en 3 buizenradio’s in de kofferbak uitproberen?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Dat zal moeilijk gaan omdat de kofferbak al vol licht… ops:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Dat zal moeilijk gaan omdat de kofferbak al vol licht… ops:
Heb je TL-buizen met een omvormer in je achterbak dan?
Chinco schreef:XBXG schreef:Dat zal moeilijk gaan omdat de kofferbak al vol licht… ops:
Heb je TL-buizen met een omvormer in je achterbak dan?
Gezichtsbruiner
Test
Thijsvandebles schreef:Chinco schreef:XBXG schreef:Dat zal moeilijk gaan omdat de kofferbak al vol licht… ops:
Heb je TL-buizen met een omvormer in je achterbak dan?
Gezichtsbruiner
Kapot schakelaartje, komt ook voor
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hee wout,
fijn dat ie er weer tegen kan, mooi laswerk!
Ik dacht het al een week te merken, maar vanavond in de schemering merkte ik op de A9 bij Badhoevedorp toch echt dat mijn BX rookt tijdens het gasgeven. Van bijvoorbeeld 90 naar 100 km/h zag ik duidelijk een rookpluimpje in het lichtschijnsel van de auto achter mij.
Nu was het oliepeil redelijk laag. Straks, wanneer de motor is afgekoeld, zal ik even die liter motorolie in de auto gooien.
Zijn er mensen die mij kunnen vertellen welk deel van een TU-motorblok olieverbruik kan geven? De rand van de uitlaat is pikzwart, dus het is volgens mij zeker zwarte rook van motorolie.
Een ander ding is wellicht ook wel handig te vermelden. Sinds enkele maanden wil de BX erg slecht starten. Nu weet ik dat de automatische choke helemaal naar de klote is, waardoor het mengsel verschrikkelijk slecht is met koude motor. Met horten en stoten rijd ik nu elke ochtend weg. Ik wil eens op een sloperij kijken of ik bijvoorbeeld een 205 kan ontdoen van zijn carburateur, eventueel samen met een handchoke.
Het rijdt in ieder geval niet fijn om telkens in de achteruitkijkspiegel te kijken en een pluim achter de BX te zien.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Op een 205 zit een 1.4 met een handchoke, 205 green uitvoering met tu zowiezo, er zijn er ook veel met automatische choke. Jouw bx krijgt te veel benzine, ik hoorde hem op de meeting , hij rookte best zwart en zag ook blauwe pluimen, dat zijn waarschijnlijk de klepseals.
Om deze te vervangen moet de kop eraf.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Was toch ook en truucje om de klepseals te vervangen zonder demontage van de kop ? Of is die methode niet geschikt voor dit type blok ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Was toch ook en truucje om de klepseals te vervangen zonder demontage van de kop ? Of is die methode niet geschikt voor dit type blok ?
Ben je niet in de war met het vervangen van de koppakking? Die is trouwens in mei 2007 al vervangen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nee. 100% zeker dat je de koppakking niet kan vervangen zonder dat je de kop er af hoeft te halen.
Schijt aan originaliteit.
Het ziet er naar uit dat de kleppen eens gesteld moeten worden…
Deze foto laat zien hoe het zat bij mijn vorige BX 14 basis op LPG, de XN-99-DH, tijdens de sloop ervan. Overigens had het motorblok ten tijde van die foto al 344.069 km gereden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX