waterman771 schreef:citroenc2 schreef:taxatie is altijd raadzaam vooral bij bijzondere modellen
Maar er is geen expert die een zx 1.4 gaat taxeren, hoe mooi ie ook is….
zolnag jij betaal is het werk voor de expert dus waaerom niet daarbij waarom zou een auto van een jaar of 8 a 9 niet getaxateerd kunnen worden
citroenc2 schreef:
getaxateerd
Geniaal, hoe verzin je ze
Rene van Maren schreef:citroenc2 schreef:
getaxateerd
Geniaal, hoe verzin je ze
oops
Nou als je de dagwaarde krijgt uitgekeerd is ‘t toch prima? Dan maak je dikke winst… scherm: 50 euro. Motorkap: 50 euro. Koplamp: 50 euro. Knipperlicht: 10 euro.
Gewoon op je gemaak op zoek gaan naar plaatwerk in de goeie kleur, in de tussentijd blijft ‘t zo wel zitten. Koplampje heb je op de sloop zo geregeld.
Voordat je naar de sloop gaat: koplamp is nieuw al minder dan 50 euro http://www.winparts.nl
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ik ben alvast een beetje aan het vooruit lopen op de zaken en heb vanmiddag een andere koplamp weten te scoren, nu nog een spatbord en een motorkap in de goede kleur en een voorbumper met chromen bies, het ziet er namelijk naar uit dat de hele kwestie nogal lang gaat duren, hij moet namelijk voor de keuring in november en door de schadeis de koplamp kapot gedrukt en geeft dus een verkeerd lichtbeeld dus ik wacht niet langer en ga op zoek naar onderdelen, als iemand nog iets weet voor een schappelijke prijs, GRAAG!!!!!!!!!!!!
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Wat gebeurt er eigelijk als de auto, zoals hier, total loss wordt verklaard ?? Eindigt een verzekering dan ook als je de vergoeding van de dagwaarde krijgt ?
je kan de verzekering ongetwijfeld overzetten naar nieuwe auto, maar opgebouwde no-claimkorting oid zal wel dalen c.q. verdwijnen.
Wat ik bedoel is. De verzekering verklaart dat een voertuig total loss is. Dan accepteren ze toch niet dat je de wagen gewoon in de verzekering laat zitten in die polis ? Elke schade die daarna gemeld wordt zullen ze dan toch afwijzen ???
Sterker nog, volgens mij wordt de auto (“het wrak”) daarmee zelfs eigendom van de verzekering en meldt een enkele verzekering ‘m zelfs af bij het RDW?
Zou ik even goed nagaan, voordat die Slopel-collega de verkeerde auto naar de brandstapel heeft gestuurd, en jij met een paar honderd euro zonder auto achterblijft?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Da vermoeden heb ik dus ook…
oudelut schreef:Sterker nog, volgens mij wordt de auto (“het wrak”) daarmee zelfs eigendom van de verzekering en meldt een enkele verzekering ‘m zelfs af bij het RDW?
Zou ik even goed nagaan, voordat die Slopel-collega de verkeerde auto naar de brandstapel heeft gestuurd, en jij met een paar honderd euro zonder auto achterblijft?!
Gewoon schadebedrag laten uitkeren “met behoud van wrak”. Zeer gangbaar. Daarna lap je hem weer op voor een paar tientjes en rij je vrolijk verder. Het is de verzekering van de tegenpartij die uitkeert en daar heeft je eigen verzekeirng weinig mee te maken. Bovendien gaat het hier om economisch total loss en niet technisch total loss. In het laatste geval had de politie het kentekenbewijs na de aanrijding wel ingenomen. DAN moet je de auto laten keuren voordat hij weer de weg op mag. Trouwens, zelfs dan loopt de verzekering gewoon door tot je afstand van de auto doet.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Tegenwoordig is het zo idd. Als je total los uit laat keren met behoud wrak, dan krijg je een deel maar omdat er immers een soort restwaarde op het wrak zit (onderdelen ed ed).
Zucht vroeger was het makkelijker. Internet, dagwaarde auto bekijken en krijgen.
Wat verder geld als je hem oplapt en hij word weer eens total los verklaart doordat een ander erop knalt, dan krijg je nog maar de helft van de dagwaarde omdat hij immers al eens total los was verklaart. De derde keer krijg je zelf helemaal niks.
Erg leuk als je net dat mooie 2e handsje hebt gekocht en iemand rijd tegen je aan. Dan komt de verzekering ermee dat de wagen al eens total los wasverklaart en jijn krijgt ineens de helft….
Neem, als je de wagen demonteerd. Van alles foto’s van elk kreukeltje ed ed… Het is immers lastig aan te tonen als de wagen al gerepareert is, wat de schade is.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
lijkt me erg onwaarschijnelijk als je auto economisch total los os geweest dat de verzekering zulke dingen toepast als de auto gewoon herstelt is
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Wel, nu is alles geregeld behalve de uitbetaling, ze hebben mij een schade bedrag toegekend van 550 eurie, voor dit geld kan ik de auto zelf dacht ik wel weer klaar krijgen.
De schade expert blijft bij zijn verhaal van oude schade en keert daarom ook maar een gedeelte uit van het totale bedrag, het is zelfs wettelijk bepaald dat als er ergens schade aan het voertuig zit en deze gemeld is bij de verzekering en er is tot uitbetaling overgegaan van de schade is het voor de verzekering “gerepareerd”
Dit houd in dat als je schade krijgt op de zelfde schade plek van de vorige keer dan word er geen vergoeding toegekend als die schade nog niet gerepareerd is, schade op schade noemen ze dit.
Het is allemaal erg vervelend maar het is niet anders, ik ben nu naarstig op zoek naar de juiste onderdelen en heb verschillende mensen gebeld met tot nog toe weing resultaat, dus als iemand nog iets weet GRAAG!!!!!!!!!
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt