Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Staat er heel netjes bij zo Michiel. En rijden gaat ook weer prima heb ik gelezen:
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Staat inderdaad heel netjes en maakt je auto meteen een stuk netter.
Als de rest van de auto ook zo mooi word komt het helemaal goed
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 2502
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Vanmiddag even wat puntjes op i-en proberen te zetten. Motorolie ververst (mocht zo onderhand wel eens…) en geprobeerd de uitlaat uiteindelijk écht recht te hangen. Resultaat daarvan laat nog even op zich wachten, moet ik nog even kortsluiten met Wup. Hier wel een fotootje want op het zelfde parkeerterrein was bx-cannes een BX Palais een tweede leven aan het geven, maar dat verhaal laat ik aan hem
Ziet er gezellig uit daar. Van wie is die CX?
jaco schreef:Ziet er gezellig uit daar. Van wie is die CX?
Van bx-cannes. De prachtig blauwe 2500D dans son jus.
Overigens laatst de bekleding bij de voetenbak weggehaald, daar zit inmiddels redelijk wat roest. Vandaag prikte ik echter aan de buitenkant ook een diep gat in de beplating. Tijd voor een nieuwe voetenbak…
Een eerste meting of een nieuwe bak nou ook het verbruik omlaag brengt: ik haalde 1 op 12 over de laatste 370 km. Dat was grotendeels stad, dus ik heb niet te klagen
De bak schakelt nog steeds zo fantastisch lekker. Na het trillingsvrij en spanningsvrij rechthangen van de uitlaat zit er echter nog steeds een vibratie in de aandrijftrein. Ook als ik ontkoppeld stilsta en gas geeft begint de hele auto te vibreren bij bepaalde toerentallen (het gebied van 2700 tot 3300 en z’n eerste harmonische vanaf 5400 toeren).
Iemand hier die meteen iets herkent? Koppelomvormer zit gecentreerd op vliegwiel en meneemplaat, dus dat kan het onmogelijk zijn. Er is niks aan de motor gebeurt, die heeft gewoon buiten gestaan (misschien dat het vliegwiel door grote temperatuurwisselingen daar een beetje krom is geworden??), behalve dat we de motor getornd hebben aan de ventilator. Een suggestie van een ex-eend-rijder was dat de ventilator misschien daardoor in onbalans was geraakt, en door de extreme positie van dat ding de motor+bak redelijk makkelijk aan het zwiepen krijgt? Alleen het absolute gewicht van die ventilator is natuurlijk miniem.
Binnenkort ga ik nog even bij Wup langs, die zal waarschijnlijk binnen no time aan het soort geluid herkennen wat er aan de hand is, maar misschien dat iemand anders ook zoiets mee heeft gemaakt?
Zo, vandaag zijn de nieuwe motorsteunen (en deze maal écht van een GS) via de post binnengekomen uit Engeland. Heb ik weer wat te doen komend weekend…
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Ben je er al uit wat de tril veroorzaakt? Zou mooi zijn als het verbetert met je nieuwe steunen.
bx-cannes schreef:Ben je er al uit wat de tril veroorzaakt? Zou mooi zijn als het verbetert met je nieuwe steunen.
De motorsteunen zijn momenteel de hoofdverdachten. Als dat niks doet moeten koppelomvormer en meeneemplaat ten opzichte van elkaar verdraaid worden. Als dát nog niks doet is de koppelomvormer asymmetrisch en moet de boel weer uit elkaar…
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
ok, nou ben benieuwd. Hopen op droog weer dan dit weekend
Nou weet ik gewoon weer niet meer of de binnenste of de buitenste van de stadslicht/knipperlichtcombinatie het knipperlicht is… Wie kan mij helpen?
mkatgert schreef:Nou weet ik gewoon weer niet meer of de binnenste of de buitenste van de stadslicht/knipperlichtcombinatie het knipperlicht is… Wie kan mij helpen?
als ik me lelijk vergis kun je dit herkennen aan de lengte van de draden.
daarnaast is het brede lichtvak de richting en het smalle lichtvlak het stadslicht..
mvgr wupke
De motorsteunen zijn vervangen. Te zien is dat dat toch geen slechte beslissing was:
Het werkte allemaal wat tegen, want de motorsteun aan passagierskant is zeker bij een Convertisseur erg lastig te bereiken.
Na loshalen van de voorbovenbouw konden de motorsteunen los uit het subframe, de aandrijftrein opgekrikt met een blokje hout er tussen en de motorsteunen stuk voor stuk vervangen.
Enige probleem is nu dat de resonantie er nog steeds in zit…
Oh ja, en Wup, bedankt voor het antwoord!
graag gedaan, maar ik vrees dat je nou nog aan de bak mag om de meeneemplaat te verzetten..
afijn, je hoeft dan iig niet onder de auto bezig te gaan
mvgr wupke