2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Maarten’s BX 1.6 TZI automatic, te koop + foto’s @ p6
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 29 september 2007 03:26 AM
  [ # 16 ]

Wat betreft het LHM-lampje in de bochten: overtuig jezelf even dat dit echt LHM betreft (is het wel het goede lampje dat je benoemt?)
In mijn geval heb ik me hier eens op verkeken, en bleek het te gaan om koelvloeistof. Niet alleen mocht er een (klein) beetje bij, maar vooral de sensor gaf valse meldingen omdat er een contact los lag dat in bochten contact maakte met het frame. De sensor zelf diende ook even goed schoongemaakt te worden, daarna nooit meer lampje gehad…

Misschien een onnodige tip, maar het is makkelijk gecheckt, en als je er daarmee een probleempje minder om hebt?  Wink

Enjoy le voiture, automaat-rijden is een zaligheid (tussen de tankbeurten door dan…  Laughing  Rolling Eyes  Surprisedops: )

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 29 september 2007 03:59 AM
  [ # 17 ]

Veelal is het het lampje van de LHM die gaat branden in lange bochten. Simpelweg omdat het LHM-reservoir wel een slokje LHM lust. Kwestie van het LHM-peil op niveau houden en klaar is de spreekwoordelijke Kees.  Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 29 september 2007 04:16 AM
  [ # 18 ]
XBXG schreef:

Veelal is het het lampje van de LHM die gaat branden in lange bochten. Simpelweg omdat het LHM-reservoir wel een slokje LHM lust. Kwestie van het LHM-peil op niveau houden en klaar is de spreekwoordelijke Kees.  Wink

Er werd gemeld:

op het lhm lampje wat bij remmen steeds aan ging na

.
Grote kans dat dat inderdaad gewoon het peil is; als er lekkage is dan is dat heel verklaarbaar.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 september 2007 12:38 PM
  [ # 19 ]

ik weet dat er te weinig lhm in zit, voordat ik naar huis reed heb ik er nog een litertje bijgegooit. maar dat litertje is ze vast al wel weer kwijt door de lekage. Ik ga er nu vanuit dat het een lhm tekort is, aangezien dit ook wel af te lezen is aan de stoep onder de drukregelaar.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 29 september 2007 03:08 PM
  [ # 20 ]

Gefeliciteerd Maarten! Uit ervaring sprekend kan ik zeggen dat zo’n 16 tzi automaat toch wel een hele fijne uitvoering is, ben je nu ook zo onder de indruk van de automaat?

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 september 2007 08:19 PM
  [ # 21 ]
B_iks schreef:

Gefeliciteerd Maarten! Uit ervaring sprekend kan ik zeggen dat zo’n 16 tzi automaat toch wel een hele fijne uitvoering is, ben je nu ook zo onder de indruk van de automaat?

ik heb toen tijdens die meeting in nieuwegein nog bij je achterin gezeten, toen was ik al onder de indruk. Jammer dat deze zoveel lhm lekt, echt lekker een rondje rijden kan ik nog niet Laughing

ik zal ff foto’s uploaden

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 september 2007 08:30 PM
  [ # 22 ]

net weer ff bezig geweest met de lhm lekage, accubol verwijderd met behulp van een grote slangeklem, en de wartels een slagje aangedraaid. Dit scheeld al een hoop in de plas welke op de krant onder de auto verschijnt. maar het lijkt alsof het verdeelblok zelf ook lekt, wat is de functie van dit blok?  hierbij 2 fototjes, van de linker en de rechterkant van het blok.


Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 september 2007 08:48 PM
  [ # 23 ]

Ik denk dat je je debietregelaar bedoeld. Dit “blok” verdeeld de opbrengst van je remmen en stuurbekrachtiging. Ik heb al vaak gezien dat dit ding zweet als de nete. Bij de dealer kan je een revisiekitje bestellen met nieuwe O-ringen filtertjes en dergelijke. Ik heb het destijds bij mijn voormalige GTi gedaan en die was daarna kurkdroog.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 september 2007 08:51 PM
  [ # 24 ]

dit is meer dan zweten, hij drupt uit alle 4 de afgedopte uiteinde’s.

heeft iemand toevallig nog een debietregelaar liggen? of een how-to over het revisi kitje?

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 september 2007 11:52 PM
  [ # 25 ]

net nog ff met LJ overlegt via msn,

ik ga maandag de dealer bellen voor een revisie setje.

dan een ruitenwisser, een berg lampjes, eindemper. en is een apk’tje proberen.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 30 september 2007 09:05 PM
  [ # 26 ]

vandaag weer ff verder gegaan, de debiet regelaar ligt nu schoon in de schuur, te wachten op wat nieuwe ringetjes.


Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 september 2007 09:10 PM
  [ # 27 ]

mooi bixje Cool
voor erbij? of?

Keep up the good work!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 30 september 2007 09:13 PM
  [ # 28 ]
McDean schreef:

voor erbij? of?

tsja, weet ik nog niet Laughing

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 01 oktober 2007 01:27 AM
  [ # 29 ]

Mooi bezig hoor! Je bent gelukkig ook niet bang om een debietregelaar ertussenuit te schroeven.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 01 oktober 2007 01:36 AM
  [ # 30 ]

deze bx is er om te leren, bij mij dan:D
die 4 einddoppen kan ik een beetje induwen, en dan het borgringetje er uit peuteren, maar bij 1 gaat het makelijk, en bij 3 bijna onmogelijk. het induwen dan. hoort dit?

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook