Wat betreft het LHM-lampje in de bochten: overtuig jezelf even dat dit echt LHM betreft (is het wel het goede lampje dat je benoemt?)
In mijn geval heb ik me hier eens op verkeken, en bleek het te gaan om koelvloeistof. Niet alleen mocht er een (klein) beetje bij, maar vooral de sensor gaf valse meldingen omdat er een contact los lag dat in bochten contact maakte met het frame. De sensor zelf diende ook even goed schoongemaakt te worden, daarna nooit meer lampje gehad…
Misschien een onnodige tip, maar het is makkelijk gecheckt, en als je er daarmee een probleempje minder om hebt?
Enjoy le voiture, automaat-rijden is een zaligheid (tussen de tankbeurten door dan… ops: )
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Veelal is het het lampje van de LHM die gaat branden in lange bochten. Simpelweg omdat het LHM-reservoir wel een slokje LHM lust. Kwestie van het LHM-peil op niveau houden en klaar is de spreekwoordelijke Kees.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Veelal is het het lampje van de LHM die gaat branden in lange bochten. Simpelweg omdat het LHM-reservoir wel een slokje LHM lust. Kwestie van het LHM-peil op niveau houden en klaar is de spreekwoordelijke Kees.
Er werd gemeld:
op het lhm lampje wat bij remmen steeds aan ging na
.
Grote kans dat dat inderdaad gewoon het peil is; als er lekkage is dan is dat heel verklaarbaar.
Ich bin ein Breaker
ik weet dat er te weinig lhm in zit, voordat ik naar huis reed heb ik er nog een litertje bijgegooit. maar dat litertje is ze vast al wel weer kwijt door de lekage. Ik ga er nu vanuit dat het een lhm tekort is, aangezien dit ook wel af te lezen is aan de stoep onder de drukregelaar.
Gefeliciteerd Maarten! Uit ervaring sprekend kan ik zeggen dat zo’n 16 tzi automaat toch wel een hele fijne uitvoering is, ben je nu ook zo onder de indruk van de automaat?
B_iks schreef:Gefeliciteerd Maarten! Uit ervaring sprekend kan ik zeggen dat zo’n 16 tzi automaat toch wel een hele fijne uitvoering is, ben je nu ook zo onder de indruk van de automaat?
ik heb toen tijdens die meeting in nieuwegein nog bij je achterin gezeten, toen was ik al onder de indruk. Jammer dat deze zoveel lhm lekt, echt lekker een rondje rijden kan ik nog niet
ik zal ff foto’s uploaden
net weer ff bezig geweest met de lhm lekage, accubol verwijderd met behulp van een grote slangeklem, en de wartels een slagje aangedraaid. Dit scheeld al een hoop in de plas welke op de krant onder de auto verschijnt. maar het lijkt alsof het verdeelblok zelf ook lekt, wat is de functie van dit blok? hierbij 2 fototjes, van de linker en de rechterkant van het blok.
Ik denk dat je je debietregelaar bedoeld. Dit “blok” verdeeld de opbrengst van je remmen en stuurbekrachtiging. Ik heb al vaak gezien dat dit ding zweet als de nete. Bij de dealer kan je een revisiekitje bestellen met nieuwe O-ringen filtertjes en dergelijke. Ik heb het destijds bij mijn voormalige GTi gedaan en die was daarna kurkdroog.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
dit is meer dan zweten, hij drupt uit alle 4 de afgedopte uiteinde’s.
heeft iemand toevallig nog een debietregelaar liggen? of een how-to over het revisi kitje?
net nog ff met LJ overlegt via msn,
ik ga maandag de dealer bellen voor een revisie setje.
dan een ruitenwisser, een berg lampjes, eindemper. en is een apk’tje proberen.
vandaag weer ff verder gegaan, de debiet regelaar ligt nu schoon in de schuur, te wachten op wat nieuwe ringetjes.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooi bixje
voor erbij? of?
Keep up the good work!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Mooi bezig hoor! Je bent gelukkig ook niet bang om een debietregelaar ertussenuit te schroeven.
Eveneens ben ik tevens ook.
deze bx is er om te leren, bij mij dan:D
die 4 einddoppen kan ik een beetje induwen, en dan het borgringetje er uit peuteren, maar bij 1 gaat het makelijk, en bij 3 bijna onmogelijk. het induwen dan. hoort dit?