Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Wie weet een goede behandeling voor een uitlaatspruitstuk zodat ie niet meer gaat roesten en voor altijd mooi blijft.
Stralen en hitte bestendige lak werkt niet voor lange tijd , zijn er andere mogelijkheden ?
hum nee
maar heb je al eens een Ducati bekeken?
die uitlaatbochten zien er vaak ook niet uit, remedie? polieren
schuur de uitlaatbochten op en ga steeds met fijner papier te werk, op het laatst schakel je over naar een compound om oude lak op te frissen
het is een langdurig werkje en je mag pas stoppen als je tien keer hebt gedacht “waar ben ik mee bezig”
zo af en toe herhaal je het compound werkje
rechts onderaan zie je de gepolierde bocht
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dit is ook niet blijvend denk ik.
Ik denk meer aan verzinken of schopperen o.i.d.
ik heb mijn uitlaat nog eens in de hittebestande motip gezet
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Is verchromen geen optie? Dat zie je bij naked bikes ook altijd en kan tegen zeer hoge temparaturen en roesten zal het dan ook niet snel meer
al zal dat bij jou Gs niet snel meer gebeuren denk ik
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
chroom ja als je het goed kan laten doen anders ziet het na 5 minuten blauw
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
helemaal volgens de laatste tuning mode!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Chrome is een beetje te bling bling en heel erg duur als je het goed laat doen.
Ik denk er aan om het te spuiten met hitte bestendige lak. Maar hoeveel graden word een spruitstuk ? Heb er niets aan als het afbladderd na een tijdje.
Ik zie op de Motip site lak tot 650 graden , zal dit genoeg zijn ??
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
spruitstuk wordt HEEL warm ik denk wel tot de 1000 graden
Het beste wat ik mezelf ook al is heb uitgedacht is: schuren zodat hij mooi glad is, en dan verzinken met zink spray. Volgens mij blijft dat tot best hoge temperatuur nog goed.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
McDean schreef:spruitstuk wordt HEEL warm ik denk wel tot de 1000 graden
Het beste wat ik mezelf ook al is heb uitgedacht is: schuren zodat hij mooi glad is, en dan verzinken met zink spray. Volgens mij blijft dat tot best hoge temperatuur nog goed.
Ik denk niet dat het 1000 graden word , dan smelt ie volgens mij.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Toch wel. Er is van het merk Spirex een VHT (very high temperature) verf te koop, die 1200 °C aan zou moeten kunnen. Verkrijgbaar in zilver en zwart. Het zilver op uitlaatspruitstukken wil nog steeds tot een wittige uitslag verworden en zwart zou je eigenlijk ook elk half jaar opnieuw moeten spuiten. (Verkrijgbaar gezien bij Slager in Spijkenisse)
In principe is de enige oplossing de auto gewoon zeer regelmatig te gebruiken. Dat is de beste manier om roest tegen te gaan.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dus het spruitstuk word over de 1000 graden ?
Dus die lak kan er ook niet tegen omdat het er af gaat na een tijdje.
Is er geen andere methode ? Verzinken o.i.d. ?
poedercoaten ?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
gompy58 schreef:poedercoaten ?
Kan dat die temperatuur aan ?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
citro-power schreef:gompy58 schreef:poedercoaten ?
Kan dat die temperatuur aan ?
Nee.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik heb mijn spruistukken gespoten met hittebestendige lak van Motip. Dan ziet het er in elk geval lollig uit op de foto’s van het montageproces. Daarna zal het wel snel gaan verweren. Ik geloof niet echt dat het gaat bladderen. Vroeger ook wel eens uitlaatjes van de bromfiest (de jamarcol of proma uitlaatjes) in hittebestendige lak gespoten. Het wordt grijzig na verloop van tijd en op een gegeven moment komt de roestkleur wel weer naar boven.
Maar je kan het tzt bij mijn auto wel volgen.