1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Uitlaatspruitstuk opknappen
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 23 augustus 2007 11:51 PM

Wie weet een goede behandeling voor een uitlaatspruitstuk zodat ie niet meer gaat roesten en voor altijd mooi blijft.

Stralen en hitte bestendige lak werkt niet voor lange tijd , zijn er andere mogelijkheden ?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 augustus 2007 12:49 AM
  [ # 1 ]

hum nee
maar heb je al eens een Ducati bekeken?
die uitlaatbochten zien er vaak ook niet uit, remedie? polieren
schuur de uitlaatbochten op en ga steeds met fijner papier te werk, op het laatst schakel je over naar een compound om oude lak op te frissen
het is een langdurig werkje en je mag pas stoppen als je tien keer hebt gedacht “waar ben ik mee bezig”

zo af en toe herhaal je het compound werkje

rechts onderaan zie je de gepolierde bocht Laughing

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 24 augustus 2007 07:59 PM
  [ # 2 ]

Dit is ook niet blijvend denk ik.

Ik denk meer aan verzinken of schopperen o.i.d.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 26 augustus 2007 11:43 PM
  [ # 3 ]

ik heb mijn uitlaat nog eens in de hittebestande motip gezet Laughing

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 26 augustus 2007 11:51 PM
  [ # 4 ]

Is verchromen geen optie? Dat zie je bij naked bikes ook altijd en kan tegen zeer hoge temparaturen en roesten zal het dan ook niet snel meer
al zal dat bij jou Gs niet snel meer gebeuren denk ik search

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 augustus 2007 12:04 AM
  [ # 5 ]

chroom ja als je het goed kan laten doen anders ziet het na 5 minuten blauw

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 augustus 2007 12:24 AM
  [ # 6 ]

helemaal volgens de laatste tuning mode!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 30 september 2007 09:13 PM
  [ # 7 ]

Chrome is een beetje te bling bling en heel erg duur als je het goed laat doen.

Ik denk er aan om het te spuiten met hitte bestendige lak. Maar hoeveel graden word een spruitstuk ? Heb er niets aan als het afbladderd na een tijdje.

Ik zie op de Motip site lak tot 650 graden , zal dit genoeg zijn ??

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 september 2007 09:16 PM
  [ # 8 ]

spruitstuk wordt HEEL warm ik denk wel tot de 1000 graden Rolling Eyes

Het beste wat ik mezelf ook al is heb uitgedacht is: schuren zodat hij mooi glad is, en dan verzinken met zink spray. Volgens mij blijft dat tot best hoge temperatuur nog goed.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 30 september 2007 10:08 PM
  [ # 9 ]
McDean schreef:

spruitstuk wordt HEEL warm ik denk wel tot de 1000 graden Rolling Eyes

Het beste wat ik mezelf ook al is heb uitgedacht is: schuren zodat hij mooi glad is, en dan verzinken met zink spray. Volgens mij blijft dat tot best hoge temperatuur nog goed.

Ik denk niet dat het 1000 graden word , dan smelt ie volgens mij.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 september 2007 10:23 PM
  [ # 10 ]

Toch wel. Er is van het merk Spirex een VHT (very high temperature) verf te koop, die 1200 °C aan zou moeten kunnen. Verkrijgbaar in zilver en zwart. Het zilver op uitlaatspruitstukken wil nog steeds tot een wittige uitslag verworden en zwart zou je eigenlijk ook elk half jaar opnieuw moeten spuiten. (Verkrijgbaar gezien bij Slager in Spijkenisse)
In principe is de enige oplossing de auto gewoon zeer regelmatig te gebruiken. Dat is de beste manier om roest tegen te gaan.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 30 september 2007 10:39 PM
  [ # 11 ]

Dus het spruitstuk word over de 1000 graden ?

Dus die lak kan er ook niet tegen omdat het er af gaat na een tijdje.

Is er geen andere methode ? Verzinken o.i.d. ?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 30 september 2007 10:56 PM
  [ # 12 ]

poedercoaten ?

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 oktober 2007 12:12 AM
  [ # 13 ]
gompy58 schreef:

poedercoaten ?

Kan dat die temperatuur aan ?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 01 oktober 2007 01:53 AM
  [ # 14 ]
citro-power schreef:
gompy58 schreef:

poedercoaten ?

Kan dat die temperatuur aan ?

Nee.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 oktober 2007 01:56 AM
  [ # 15 ]

Ik heb mijn spruistukken gespoten met hittebestendige lak van Motip. Dan ziet het er in elk geval lollig uit op de foto’s van het montageproces. Daarna zal het wel snel gaan verweren. Ik geloof niet echt dat het gaat bladderen. Vroeger ook wel eens uitlaatjes van de bromfiest (de jamarcol of proma uitlaatjes) in hittebestendige lak gespoten. Het wordt grijzig na verloop van tijd en op een gegeven moment komt de roestkleur wel weer naar boven.

Maar je kan het tzt bij mijn auto wel volgen.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook