2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

ZX Furore 1.4i
xandra47
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 30 september 2007 05:28 PM
  [ # 16 ]

Die touwtjes zijn gewoon een domme ontwerpfout. Daar heeft elke ZX last van. De achterklep zelf: de gasveren waren bij mij ook niet zo sterk, dus je moet inderdaad lang duwen voor ie open blijft. Misschien dat nieuwe gasveren het beter maken

Okay, dank je.

Ik weet dat er geen stuurbekrachtiger op zit, toch stuurt het ding verbazend licht. Komt dit omdat de achteras meestuurt? Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten?

Xandra

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 30 september 2007 05:30 PM
  [ # 17 ]

idd zijn er dingen waar je op moet letten

bijv 1 keer per maand je olie en kv pijl nagaan
je banden op pompen
zulk soort dingen kan je allemaal zelf doen maar wordt vaak vergeten

Profiel  

xandra47
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 september 2007 05:35 PM
  [ # 18 ]
citroenc2 schreef:

idd zijn er dingen waar je op moet letten

bijv 1 keer per maand je olie en kv pijl nagaan
je banden op pompen
zulk soort dingen kan je allemaal zelf doen maar wordt vaak vergeten

Dit soort dingen heb ik altijd zelf gedaan.
Zal ik bijhouden.
Neem aan dat er normale olie en koelvloeistof in kan?

Heb de laatste jaren altijd oudere auto’s gereden die het lang volhielden bij me. Oudere auto’s hebben karakter en dat spreekt me erg aan.

Xandra

Profiel  

xandra47
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 september 2007 08:48 PM
  [ # 19 ]

Wat ik wel nog graag wil weten is of de tank nu echt 56 liter bevat.

Als ik (even het ongunstigste geval) 1 op 10 rijdt kan ik met 56 liter 560 km rijden.
Als er echt maar 37 liter ingaat( laatste keer tanken) kan ik maar 370 km rijden.

Weet iemand hoe het zit want voor mij is dit een vaag verhaal.

Xandra

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 30 september 2007 09:44 PM
  [ # 20 ]

Tsja, ik kreeg er ook altijd maar maximaal 36-38 liter in als het lampje ging branden. Dus óf de informatie van Citroën klopt niet, óf de indeling van de tank is zodanig dat er altijd een stuk lucht overblijft wat er niet uitkan door plaatsing van de ontluchtingspijp. Wellicht helpt het als je de auto even heen en weer schudt op het tankstation zodat het laatste beetje lucht er ook uit kan.

Actieradius was bij mij in het slechtste geval 500 km, en dan moest ik 1 op 13 rijden (en dan moet je echt tamelijk lomp rijden wil je dat halen)...

Profiel  

xandra47
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 september 2007 09:54 PM
  [ # 21 ]

Okay, dank voor de antwoorden.

Het is dus wat raden en maar kijken hoe het valt.

Het lijkt me het beste dat ik als ik ca. 400 km heb gereden tank en dan kijk hoeveel de auto nodig heeft gehad. Helaas weet ik dan nog niet of de tank vol gegooid kan worden.

Hoewel

Heb het wel eens gemeten toen de tank 100% leeg was. Ging 52l in. In de praktijk is 47l het meeste wat ik erin heb gegooid

dit erop lijkkt dat het wel zou kunnen.

Eerlijk gezegd zou ik me fijner voelen als ik als het ding leeg is er gewoon ca. 55 liter in kan kiepen dan weet ik zeler dat ik een x aantal km. kan rijden.

Xandra

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473

Gepost: 30 september 2007 10:03 PM
  [ # 22 ]

wat betreft schakelen, als je zuinig wil rijden kan je bij 55/60 al wel naar de 5 (tenzij je de snelweg op accelereert oid) en als je constant 50 rijdt in bebouwde kom kan je em ook in zn 5 leggen, dan draait ie nog steeds soepel en heel stil, je moet dan uiteraard bij accelereren wel ff terug naar zn 4

de brandstoftank: de ZX heeft last van een luchtbel en zal je nooit volledig vol kunnen gooien, ik heb ooit bijna stilgestaan en toen ging er een liter of 45 in, houd er dus rekening mee dat je rond de 500km tankt.

Profiel  

xandra47
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 september 2007 10:20 PM
  [ # 23 ]
The Hans Identity schreef:

wat betreft schakelen, als je zuinig wil rijden kan je bij 55/60 al wel naar de 5 (tenzij je de snelweg op accelereert oid) en als je constant 50 rijdt in bebouwde kom kan je em ook in zn 5 leggen, dan draait ie nog steeds soepel en heel stil, je moet dan uiteraard bij accelereren wel ff terug naar zn 4

de brandstoftank: de ZX heeft last van een luchtbel en zal je nooit volledig vol kunnen gooien, ik heb ooit bijna stilgestaan en toen ging er een liter of 45 in, houd er dus rekening mee dat je rond de 500km tankt.

Dank je voor de tip wat schakelen betreft , zal ik doen.

Heel fijn dat je me een concreet antwoord hebt kunnen geven betreffende de tank! Behoed me ervoor dat ik zonder benzine kom te staan.

Enig idee waardoor die luchtbel ontstaat??
Vreemd zoiets.

Xandra

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473

Gepost: 30 september 2007 10:31 PM
  [ # 24 ]

ligt aan de constructie van de tank van eerdere ZX’en, latere ZX’en hebben hiervoor geloof ik een gedeeltelijke oplossing.

Profiel  

xandra47
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 september 2007 10:40 PM
  [ # 25 ]
The Hans Identity schreef:

ligt aan de constructie van de tank van eerdere ZX’en, latere ZX’en hebben hiervoor geloof ik een gedeeltelijke oplossing.

Okay. Niet fijn maar het is niet anders.
Motorolie gewoon 15W40?
Koelvloestof gewoon wat ik bij het tankstation kan kopen?

Jij schijnt er veel van te weten is het feit dat mijn ZX zo soepel stuurt te wijten aan het feit dat de achteras mee stuurt?
Ik weet dat ie geen stuurbekrachtiging heeft dus het moet wel hier aan liggen.

Xandra

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 30 september 2007 11:04 PM
  [ # 26 ]

15W40 is prima hier in NL, ik zelf gebruikte altijd 10W40.

Meesturende achteras verandert niet heel veel aan de kracht die je moet leveren bij het sturen, het verkleint voornamelijk je draaicirkel. Belangrijkste factoren daarbij zijn snelheid, bandbreedte, bandoppervlak en wrijving in het stuurmechanisme. Een onbekrachtigde ZX stuurt nog steeds heel licht, vond ik ook. Er zitten dan ook niet hele brede banden onder.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 september 2007 11:09 PM
  [ # 27 ]
xandra47 schreef:

Heb het bij de garage laten doen waar ik de auto gekocht heb.
Daar hebben ze hem helemaal in orde gemaakt en er een nieuwe keuring opgezet. Je zou dus denken dat dit wel goed gebeurt. Maar goed, ik kit hem zelf wel dicht. Kleine moeite, nietwaar.

Waarschijnlijk de boel te hard aangedraaid of de keerring verkeerd gemonteerd of toch een ander oud setje gemonteerd, nieuw kost het nog geen 10 euro bij de dealer. Mocht je het willen afkitten, haal dan wel iets bij de automaterialenzaak wat daarvoor geschikt is, de kit bij de bouwmarkt kan zuren of andere stoffen bevatten die de lak aantasten.

Wat het temp.metertje betreft, die kan je er zo inbouwen, de bedrading en de sensor is standaard aanwezig.

Profiel  

xandra47
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 september 2007 11:12 PM
  [ # 28 ]
mkatgert schreef:

15W40 is prima hier in NL, ik zelf gebruikte altijd 10W40.

Meesturende achteras verandert niet heel veel aan de kracht die je moet leveren bij het sturen, het verkleint voornamelijk je draaicirkel. Belangrijkste factoren daarbij zijn snelheid, bandbreedte, bandoppervlak en wrijving in het stuurmechanisme. Een onbekrachtigde ZX stuurt nog steeds heel licht, vond ik ook. Er zitten dan ook niet hele brede banden onder.

Okay, weet ik dat ook weer.
Stuurt inderdaad heel licht. Banden zijn 165, niet heftig dus.

Xandra

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 30 september 2007 11:13 PM
  [ # 29 ]

even een tube fix all halen bij de gamma of pracis deze kit hecht bijna overal aan en is zuurvrij Wink

Profiel  

xandra47
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 september 2007 11:14 PM
  [ # 30 ]
ZX1.4i schreef:
xandra47 schreef:

Heb het bij de garage laten doen waar ik de auto gekocht heb.
Daar hebben ze hem helemaal in orde gemaakt en er een nieuwe keuring opgezet. Je zou dus denken dat dit wel goed gebeurt. Maar goed, ik kit hem zelf wel dicht. Kleine moeite, nietwaar.

Waarschijnlijk de boel te hard aangedraaid of de keerring verkeerd gemonteerd of toch een ander oud setje gemonteerd, nieuw kost het nog geen 10 euro bij de dealer. Mocht je het willen afkitten, haal dan wel iets bij de automaterialenzaak wat daarvoor geschikt is, de kit bij de bouwmarkt kan zuren of andere stoffen bevatten die de lak aantasten.

Wat het temp.metertje betreft, die kan je er zo inbouwen, de bedrading en de sensor is standaard aanwezig.

Zal kijken bij een autozaak voor kit. Dat dacht ik al.
Het temp metertje laat ik maar even zo. Komt eventueel later.

Xandra

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook