Mijn kachel werkt niet geheel naar behoren. Als ik de inkomende slangen onder het stuur voel zijn deze goed warm, dus bij de kachelkraan. Openen en sluiten van de kraan lijkt goed te gaan op het eerste gezicht. Toch komt er zeer moeizaam warme lucht in de Visa terrecht. Voordat ik eens alles er voor weg ga schroeven, wil ik toch jullie mening eens horen omtrent dit rare probleem.
Daarnaast heb ik nog iets nodig namelijk een koelwatermeter, dus echt een klokje ipv een zender. Hebben jullie misschien wat in de kast liggen? Hoe zit het met elektrisch koelwatermetertjes zoals dit:
Hoe sluit je die aan?
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Lekt het kachelkraantje al? Want in de loop van de jaren wil het plastic wel eens slijten waardoor de kachelkraan niet mee naar behoren werkt.
nee het lekt niet, hoe slijt het dan? en wat kun je er aan doen?
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Het plastic wordt in de loop van tijd zacht, en dan wil die wel eens gaan lekken wat een niet functioneerde kachel betekend.
Maar miss. zijn er nog meer mogelijkheden. Want dit is wat ik zelf meegemaakt heb
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Nog even iets over die temperatuurmeter, kan zo`n ding tussen de thermostaat en de radiator gemonteerd worden?
Een visa heeft namelijk geen plek meer over om een sensor in te schroeven,want je kan namelijk niet zomaar de fan-sensor eruit schroeven, zijn hier alternatieven voor bekend?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
volgens mij wel, dan kun je een soort tussenstuk in die bovenste radiateur slang stoppen. In dat tussenstuk kun je een sensor plaatsen (VDO heeft dacht ik zoiets) en voila je hebt een meter. Aan dat plaatje te zien kun je alleen een lampje ofzoiets schakelen..
Die montageset van 58 euro ofzo, maar je bent weinig verder.. net zoals mijn zoektocht naar zoiets de afgelopen paar maanden..
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik zat meer te denken om zelf iets in elkaar te schroeven van een stuk cv-leiding/koppelstuk of zoiets.
Moet je natuurlijk wel een schroefdraad hebben voor de sensor.
Ik hou jullie op de hoogte!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Nou vroeg ik iemand laatst over mijn niet warme kachel. Hij zei dat sommige auto’s ook gewoon beroerde kachels hebben. Mijn vraag aan jullie: is dat zo? Hoe ervaren jullie zo’n kachel?
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Visa Ventje schreef:Nou vroeg ik iemand laatst over mijn niet warme kachel. Hij zei dat sommige auto’s ook gewoon beroerde kachels hebben. Mijn vraag aan jullie: is dat zo? Hoe ervaren jullie zo’n kachel?
Die van mij doet het redelijk, maar verwacht geen wonderen
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Als je de kachel in mijn autootje op maximum zet, en je het blaasmondje boven de radio uitdoet brand je letterlijk de tent uit, zelfs je pookknop wordt lekker warm!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist