vorige week politie me tegengehouden…bleek dat de keuring verlopen was
heb lange tijd oldtimernr platen gehad en sinds 2 maand gewone…fout gebeurd bij de inschrijving en bleek ook dat keuring vervallen was
nu rijd ik al lange tijd zonder gordels, en dit hadden ze niet eens opgemerkt toen ik het raampje afdraaide
alsook niet gezien dat ik op lpg rijd waarvan ik geen keuringsbewijs heb…
maar u moet ik naar de keuring….lpg tank eruithalen, want er moet nieuwe verdamper in en en herkeurd worden.
Nu zei de lpg-man mij dat dit iets is dat ik zelf kan doen…maar ik heb nog ,nooit lpg tank uit een auto gehaald…iemand wat tips??
en ook ben ik dus op zoek naar gordels voor men ds (vooraan)
weet er iemand een adres in de buurt van zottegem???
tom verheyden, cqs,....allemaal een eindje rijden van hier
hier trouwens een filmpje van de geraardbergse politie…de man naast de vrouw is diegene die me heeft tegengehouden ...da zegt genoeg
http://www.youtube.com/watch?v=PZjjtob83i4&eurl=http://spitsnet.nl/nieuws.php/5/6212/online
i life my live one DS at a time…
ik weet geen adres, behalve de leveranciers die ook gewoon spulen opsturen.
Heb zelf rolgordels in mijn ID 20F gebouwd en dus de standaard gordels nog liggen. Wilde ze eigenlijk bij de auto bewaren, maar als je een redelijk bod doet, wil ik ze wel versturen.
Foto op verzoek kan gemaakt worden. (moet ze wel kunnen vinden…)
dag joske
in nederland is het zo dat als jouw lpginstallatie minder dan een jaar oud is, je het gewoon om kan laten keuren naar auto op lpg + benzine. is je installatie te oud en of illegaal moet hij inderdaad weg. dat weet ik natuurlijk niet, met belgische regels etc.
auto’s van voor januari ‘70 (of ‘71(weet ik niet zeker)) hoeven geen gordel te hebben, haal alles weg, geen probleem, zo rij ik ook. (‘67)
is het niet veel gekloot om elk jaar bij een apk je tank te verwijderen?
met gare tank zul je wel moeten, maar misschien is dit in belgie anders.
groet jan
Je lijkt wel trots te zijn dat je nergens mee in orde bent! Dat gemoed keert wel als je eens een echt ongeval meemaakt, laat staan veroorzaakt.
Niet dat je bij tom verheyden iets moet kopen van mij part, maar als dat al te ver rijden is zou ik opteren voor oldtimer keuring..
LPG tank uitbouwen is een klus van niets, als t goed is zit die met 2 stalen riemen vastgeschroefd. De koppelingen zijn gewoon los te maken, laat de ventielen maar op de tank zitten.. probeer hem wel leeg te rijden voor dat je’m demonteerd.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ALs je de tank er voor de keuring uit wilt halen, check dan even goed de regels. In NL is het zo dat een auto met benzine op het kenteken geen LPG-onderdelen meer mag bevatten. Dus ook de leiding moet volledig weg zijn of dusdanig verminkt zijn dat hergebruik onmogelijk is geworden.
In NL worden verder geen eisen aan de verdamper gesteld.
Beter is inderdaad de installatie te laten keuren. Eventueel weet ik wel iemand die LPG-onderdelen kan leveren in België. Ook de installatie daarvan is voor hem geen probleem. Hij is volledig op de hoogte van de Belgische regelgevingen en komt bij je aan huis op afspraak.
PB mij maar voor zijn gegevens als je belangstelling hebt.