Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb net even op deze site van VHT gekeken : http://www.vhtpaint.com
Als je daar kijkt zie je dat ze er turbo’s mee spuiten. Moet het ook op het spruitsukje van mijn GS blijven zitten lijkt me.
Het gaat tot 1500 graden , zo heet zal het wel niet worden.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ga je dat proberen? Laat dan even weten, door middel van foto’s wellicht, hoe dat bevalt.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
garagestmarien schreef:Ga je dat proberen? Laat dan even weten, door middel van foto’s wellicht, hoe dat bevalt.
Ik ben er nog niet uit wat ik precies ga doen.
Maar als er op de site staat dat ze er turbo’s mee doen zal een spruitstuk ook wel goed gaan. Of het moet verkoop praat zijn.
Ik ben meer voorstander van verzinken o.i.d. maar daar schijnt niemand ervaring mee te hebben hier. Met spuiten trouwens ook niet.
En ik wil het graag netjes hebben onder de kap , zo’n roestig spruitstuk vind ik niks.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb het er eens met mijn lief over gehad en die zegt toch echt, dat ook die verf niet blijvend zal zijn. Je zou dat twee keer per jaar opnieuw moeten spuiten, aldus hem. Verder wist hij me te vertellen, dat er werkelijk geen manier is om een uitlaatspruitstuk mooi te houden.
Maar als het jou wel lukt, dan willen we natuurlijk al-le-maal weten hoe je ‘m dat hebt geflikt.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Alle boutjes / moertjes enz. van onze Citroen’s zij geel verzinkt.
Zal zoiets niet iets zijn ?
zink gaat ook niet voor zulke temperaturen.
zink smelt al bij zo’n 450 graden.
ik heb wel eens een verhaal gehoord van een mengsel van carboleum en grafietpoeder.
nooit zelf geprobeerd, maar volgens het verhaal bleef het goed.
wel verschillende “hitte bestendige” verfen geprobeerd maar volgens mij gaat dat echt niet lukken.
Misschien nog wel als de temperatuur constant blijft maar een spruitstuk wordt heel snel heet en daarna weer koud enz.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
knäckor schreef:citro-power schreef:gompy58 schreef:poedercoaten ?
Kan dat die temperatuur aan ?
Nee.
Een thermoplast idd niet. Heb hier gepoedercoate kachelpotten van de mehari, waar het zwart van de uitlaatpijp zelf alweer geroest is.
Het lijkt mij dat een thermoharder wel moet blijven zitten.
(thermoplast word iedere keer weer zacht op hoge temperatuur. Een thermoharder niet. Weet alleen niet de temp. bereiken)
paso schreef:ik heb mijn uitlaat nog eens in de hittebestande motip gezet
ik probeer deze week terug een foto te nemen van hoe het nu is, we zijn toch al een anderhalve maand verder met ettelijke lange (snelle ops: ) ritten erbij
VHT schijnt heel goed te zijn maar hier in de buurt nog niet gevonden
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017