En ik heb nog wel afgeklopt
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:En ik heb nog wel afgeklopt
Zie je gelijk hoe onzinnig dat is
Heerlijk kansloos weer idd
Afijn, zometeen na het eten maar even de bak er af roppen en de plaat + drukgroep (met vast druklager) monteren. Met een beetje geluk kan ik samen met mijn pa de bak nog terughangen. Maar ik ben erg sceptisch na eerdere uitspraken van mij
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Hallo, ik ben thuis!!!!
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Fijn, kom maar op met die steeksleutel
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
vergeet nie je achteruitverlichting weer aan te sluite
Bak is los . Zometeen mag tie er onder vandaan. Even nieuwe drukgroep en plaat monteren, en als het lukt de bak nog terughangen. En mocht ik dan nog tijd en zin over hebben hang ik nog wat dradenzooi en dergelijk terug. Ik zie het allemaal wel.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
“gas” met die bak
Zoh, het is hier gaan regenen. In andere woorden: GLOEIENDE GLOEIENDE. Goed, de versnellingsbak is iig los . Zij het met enkele uren vertraging. Morgen ben ik gelukkig eerder klaar met werken. Dus ik hoop dan eindelijk die rotklus af te maken.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik had dit topic nog niet gezien
Gefeliciteerd
Straks dus 2 Citroëns met een gloednieuwe koppeling, das niet verkeerd.
Veel plezier ermee
En de Xantia rijd!!!!!!!!!!
Zometeen even een uitgebreide update met fotoos en zo, maar eerst——> onder de douche
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Goed zeg, snel werk geleverd ondanks al die regen onderbrekingen.
Genieten maar!
wat heb jij nou weer voor kansloze opmerking Mossel:?:
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zoh, nu even het uitgebreide verhaal. Omdat ik vandaag al om kwart voor 7 ben begonnen op mijn werk, kon ik ook om half 1 richting huis. Erg fijn, mijn pa was namelijk ook vrij. Dus hebben we gezellig samen aan de Xant geklust.
De bak was er zo onder vandaan, en toen kwam de oorzaak aan het licht. De koppelingsplaat was compleet vergruist . Er was echt alleen nog maar stof van over. Enkel de stalen vingers waar de plaat op vast zit waren er nog. Zie:
Gruis 1
Grijs 2
Oud/nieuw
Plaat close-up
Drukgroep oud
Drukgroep oud/nieuw
Zoals je kan zien is er van de plaat werkelijk waar niks meer over . Ook de drukgroep is ingesleten. Geen wonder dat de auto geen meter vooruit kwam. Nou ja, nadat we over onze verbazing heen waren, hebben we met het gebruikelijke “zonder brug een koppeling doen” gekloot de versnellingsbak terug gewurmt, en toen kon het fijne monteren beginnen.
De reden dat de auto zo brak op LPG liep bleek een gat in de luchtslang te zijn. Ergens in zijn leven heeft de auto een goede backfire gehad. De luchtslang word dan ook met tape bij elkaar gehouden en staat bovenaan het lijstje om vervangen te worden. Verder rijd de auto echt perfect nu! Ik had verwacht dat hij zo traag als dikke shit op LPG zou zijn vanwege de wat simpele LPG instalatie, maar het tegendeel is waar. Het ding is lekker vlot op LPG super dus .
De hydractief vering is ook geweldig. De auto blijft mooi stabiel en onder de 60 km/u deint de auto heerlijk . Ook het bochtenwerk is genieten. De auto blijft mooi vlak en onderstuurd niet snel. Ik ben dus supertevreden, en vind dat ik dan ook wel een Cattamaran verdient heb
Nog wat laatste foto’s:
klik
klik
klik
En de 16v stilletjes alleen op de oprit: klik
En de beide neusjes tegen elkaar: klik
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
@LJ en Pa:
heel netjes. Die koppeling was wel mooi zuunig tot de laatste draad opgemaakt. Zo zien we dat natuurlijk graag!
Ik heb eens met een Xantia 2.0 8v op lpg gereden en hoewel dat verder best een aftands en kansloos barrel was, reed ie toch nog redelijk vlot. Een 16v moet natuurlijk beter gaan.
En nou wel die Xantia gaan gebruiken om deuken te rijden en niet meer de BX
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goh met die ouwe koppeling kon je nog jaren mee vooruit!
Goed werk zeg, Lijk me een .... karwei om dat te doen?
Zeker automonteur, of door veel te oefenen met de Bx?
Leuke auto alleen nog Activia-velgen eronder! (ik noem ze zo, omdat de activia-uitvoering mooie velgen eronder heeft toen der tijd!)
Mzzll gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?