Audi ? Roest !
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Och…. Ik vind de Audi 100 die in productie was van 1983 tot begin jaren “90 nog steeds een mooie auto om te zien. Toendertijd was het voor Audi een revolutionair model, waarbij inspiratie was opgedaan bij de NSU-Ro80. Zelfs de Avant-modellen zien er goed uit. Gewoon een mooi gelijnde auto om te zien, en technisch vrij sterk.
Ik heb ook eens een klein stukje in zo’n 100 mogen sturen, en het reed echt niet verkeerd, en die 5 cylinder roffel klinkt heel apart!
winnetou schreef:Och…. Ik vind de Audi 100 die in productie was van 1983 tot begin jaren “90 nog steeds een mooie auto om te zien. Toendertijd was het voor Audi een revolutionair model, waarbij inspiratie was opgedaan bij de NSU-Ro80. Zelfs de Avant-modellen zien er goed uit. Gewoon een mooi gelijnde auto om te zien, en technisch vrij sterk.
Ik heb ook eens een klein stukje in zo’n 100 mogen sturen, en het reed echt niet verkeerd, en die 5 cylinder roffel klinkt heel apart!
fftopic welkom op het Citroën forum
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
eeeeh…. zo off topic was dit toch niet? Rocco vroeg het letterlijk… sorry hoor! Omdat ik een Audi 100 een mooie auto vind ben ik niet gelijk anti-citroen!
winnetou schreef:eeeeh…. zo off topic was dit toch niet? Rocco vroeg het letterlijk… sorry hoor! Omdat ik een Audi 100 een mooie auto vind ben ik niet gelijk anti-citroen!
steek de schuld maar weer op mij
die post is trouwens al ouder dan de C3 pluriel! (of het zal niet veel schelen?)
ondertussen rijdt ze dit (de rooie) :
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Mooi kleurtje! Ziet er goed uit.
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
rocco schreef:winnetou schreef:eeeeh…. zo off topic was dit toch niet? Rocco vroeg het letterlijk… sorry hoor! Omdat ik een Audi 100 een mooie auto vind ben ik niet gelijk anti-citroen!
steek de schuld maar weer op mij
die post is trouwens al ouder dan de C3 pluriel! (of het zal niet veel schelen?)
ondertussen rijdt ze dit (de rooie) :
Wat voor velgen heeft die XM?
Stalen velgen met wieldopjes…
let niet op de smerigheid van de dop,
de auto is naar mijn vader’s normen pas gewassen.
Een half jaar geleden dus.
Nog een foto van de xant:
en een van de XM:
Misschien niet helemaal ontopic in een BX topic,
maar goed…
Dit zijn trouwens de enige hydropneumaten waar ik tot nu toe in gereden heb,
Ze zijn allebei wel leuk!
Wat wel enorm opvalt is dat de XM (die nogthans maar een tweelitertje is) een enorm vliegmachien is in tegenstelling tot de Xantia,
ik heb natuurlijk wel nog maar korte stukjes in 1e gereden, maar toch.
De motor reageerd veel sneller bij de XM,
bij de minste aanraking vande gaspedaal,
da’s wel wennen als je uit de xant komt en in de XM stapt…
M’n pa zal opkijken als ie complimenten krijg van een Xantia V6-rijder…
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Voor doppen ziet dat er helemaal niet slecht uit!
Zit daar nou een deukje rechtsachter?
Ennuh is de kleur nou Vert Poseidon (ESY)?
Kleur… geen idee,
de vaak voorkomende kleur groen
En da’s inderdaad een deukje, links zit er zo ook een…
Waarschijnlijk nog een restant van toen mijn schoonbroer er een geparkeerde BMW-motor mee omreed met het parkeren.
Deukje meer of minder maakt niets uit…
Pas lag er een omgewaaid stuk boom een stukje (1/4) over de weg,
waren de dunne uiteinden van de takken (dus plooibaar).
Denk je dat m’n pa er omheen reed?
ach wat, krasje meer…