Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Na het niet doorgaan van de Citroënversie van de Toyota RAV-4, komt er misschien toch een 4x4 Citroën. Of het blijft alleen bij een Peugeot. Volgende week reist Folz af naar Japan om zijn handtekening te zetten.
Er is in ieder geval al een persbericht namens PSA:
01/28/2005
Cooperation Project between PSA Peugeot Citroën and MMC
PSA Peugeot Citroën and Mitsubishi Motors Corporation are now negotiating a cooperation agreement on an all-new SUV.
The negotiating is now at an advanced stage.
Jean-Martin Folz, CEO of PSA Peugeot Citroën, plans to visit Japan next week in order to finalize the agreement with this new partner.
Dit is de versie van Mitsubishi:
Hmmm…. het afscheid van het éénspakige stuurwiel is te verklaren door het inbouwen van airbags, maar naast een compleet arsenaal van conventioneel en hard geveerde modellen krijgen we nu dus ook een PC Hooftversie….
Tja, je moet mee in de vaart der volkeren als je overeind wilt blijven
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:nu dus ook een PC Hooftversie….
PC Hooftversie?? :
Dit beest mag gerust bij die leeuw-in-het-blauw…
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
hoop niet dat Citroën nog met een SUV komt aanzetten.. vind ik niet bij het imago passen
Er bestaat toch ook en 4x4 BX ? En vergeet de Sahara niet !
Als het een lekker eigenwijze kar wordt (dus a la Citroën), vindt ik het best.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Flapdrol schreef:hoop niet dat Citroën nog met een SUV komt aanzetten.. vind ik niet bij het imago passen
De C-Crosser was anders in mijn optiek een typische - en bloedmooie - Citroën. Maar misschien wel niet stoer genoeg voor een SUV…
BX 4x4, AX 4x4, Sahara en Mehari 4x4 waren geen suv’s…
Wel 4x4
Schijt aan originaliteit.
Ja, maar wie maakt er tegenwoordig nog 4x4’s die geen suv zijn?
(ik vraag je niet een opsomming te maken, ‘t is maar om duidelijk te maken wat ik bedoel )
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Als het een 4x4 is met high-gear/low-gear en in combinatie met hydraulische vering, dan begin ik vast te sparen! :6
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Lelijke Eend schreef:Wel 4x4
4x4 is okay! maar SUV niet IMHO
Als je in een SUV zit in plaats van een auto met 4x4, kom je dan beter door het terrein ?
Schijt aan originaliteit.
welk terrein?
waar heb je in Nederland nou terrein?
ja, als je boswachter bent, rij je door terrein, maar met een terreinwagen (4x4) en niet met een SUV.
Of wordt met terrein bedoeld dat zwarte gladde spul met van die witte strepen waar half Nederland mee volligt?
Een SUV is voor SUVvers!
(mijn ene zwager heeft zo’n :kotsen santafe ding :schater :schater :schater :schater )
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Helemaal mee eens. Als je een terreinwagen nodig hebt om door terrein te rijden voor je werk ofzo, prima, kopen zo’n ding (idd wel jammer dat er niets is met citroen-achtige hp vering, tenzij je een ginaf koopt geloof ik). Als je vaak zware aanhangers trekt is het ook nog tolerabel (alhoewel een busje daar vaak voor voldoet), maar dan houdt het echt op.
Voor op de weg koop je een een echte auto, voor door de stad een klein speeltje, AX’achtig. Maar die SUVs? Wat mot je ermee. Moeders van halverwege de dertig die zich er veilig in voelen terwijl ze de kinderen naar school brengen? Donder op met die dingen. Gewoon de wereld uit belasten en een regeling maken zodat mensen die een echte 4x4 echt ergens voor nodig hebben een mooie korting krijgen. Een soort grijs 4x4 kenteken, maar die debiele monsters die van elke lichtere auto en voetgangers moes maken bij een aanrijding, weg ermee. Ik zal me niet uitlaten over benzine verbeuik gezien mijn voornemen mij in een GtiT rond te gaan bewegen, maar tenminste is een CX zo oud dat de productieenergie inmiddels vrijwel irrelevant is.
*(^$(*%)&^*%#$%##)(*&%^ SUV’s, PC Hooft tractors, enz.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
robb schreef:welk terrein?
waar heb je in Nederland nou terrein?
ja, als je boswachter bent, rij je door terrein, maar met een terreinwagen (4x4) en niet met een SUV.
over boswachters gesproken, staatsbosbeheer rijdt (in de regio Zeeland) met een groene Berlingo 4x4
E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986
Richard schreef:
over boswachters gesproken, staatsbosbeheer rijdt (in de regio Zeeland) met een groene Berlingo 4x4
Niet alleen in die regio hoor
Maar Citroën hoeft van mij geen 4X4 te bouwen. Een 4X4 systeem op een bestaande auto zoals vorige types hadden vind ik best. Maar geen 4X4 à la Landrover!
Die dingen zijn nog eens gevaarlijk ook, aangezien ze veel te hoog op hun poten zijn en zo (spreekwoordelijk) over je auto heen rijden!