Zoh, even een zielig plaatje van de 16v in winterslaap zielig weggestopt in de Garagebox.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Eerder wegens aanschaf van Xantia gasbak en een kilometrage van 25-30k in het jaar
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
niet te gehecht raken aan dat xantia hok he
Vandaag moest ik even in de stalling zijn voor een motorkappie. En toen kon ik het niet laten om even een accu in de 16 te leggen en te starten natuurlijk. Hij moest wel even een tijdje rondgaan, maar startte eigenlijk prima. Ik heb de auto toen ook nog maar even naar buiten gereden, en oh oh oh wat begon het weer te jeuken. Ik stond op het punt om even een blokje om te gaan, maar ik heb me gelukkig weten te bedwingen.
*zucht* nog even wachten tot volgend jaar, en dan de oldtimerverzekering en de belasting weer in met dat hok. Ik mis hem toch wel erg nu
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Dit is sowieso een auto waar je beter 1 keer in de zoveel tijd van kan genieten. Dan blijf je hem waarderen. Ik mis vooral het asociale inhalen op de provinciale wegen . Hup, beuk hem in zijn 3, motor begint te brullen, stamp het gaspedaal in, en je werd gelanceerd.
Briljant
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hehe moest je zijn hoofd zien toen de 16 klepjes begonnen te kleppen
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
LJ wil je mischien 4 stalen velgen hebben met banden? die je eronder kunt zetten? dan blijven de banden om de GTI velgen ook beter
Van staan worden banden namelijk niet beter op
Mag je zo bij me op komen halen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
mssl schreef:Ow heerlijk….de oprit opblazen
Is dynamiet dan niet effectiever?
Ich bin ein Breaker
McDean schreef:LJ wil je mischien 4 stalen velgen hebben met banden? die je eronder kunt zetten? dan blijven de banden om de GTI velgen ook beter
Van staan worden banden namelijk niet beter op
Mag je zo bij me op komen halen
Hmm, dat is wel aanlokkelijk. Hoewel ik eigenlijk altijd als ik even bij de box moet zijn de BX wel even naar buiten rijd hoor. Ik kijk wel even, kom ze denk ik wel even ophalen binnenkort.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PrutsyLJ schreef:McDean schreef:LJ wil je mischien 4 stalen velgen hebben met banden? die je eronder kunt zetten? dan blijven de banden om de GTI velgen ook beter
Van staan worden banden namelijk niet beter op
Mag je zo bij me op komen halen
Hmm, dat is wel aanlokkelijk. Hoewel ik eigenlijk altijd als ik even bij de box moet zijn de BX wel even naar buiten rijd hoor. Ik kijk wel even, kom ze denk ik wel even ophalen binnenkort.
Laat het maar weten, zet zitten nu nog onder de diesel maar de winterbanden gaan er komende week onder
En vaak komt de Bx toch wel weer op de zelfde plek terug te staan
Laat ik het zo stellen: je kan beter het risico nemen met ralle banden dan met je goede banden
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
en dan heb je daarna bandjes die je lekker af kan trappen
*Blaast stof van topic af*
Nu de APK van de refo eindelijk in zicht komt (woensdag mag tie weer op) durf ik er eindelijk weer eens aan te denken om iets met de BX te gaan doen. Sinds het paaltjesincident heb ik de auto in de stalling gedaan, en 1 keer verkast naar Apeldoorn. Qua onderhoud en/of reparaties nog niets uitgevoerd. Ik ben maar eens een lijstje met mankementen gaan maken. Kwam iig op dit uit:
- Reactiestangetjes
- Debietregelaar soppig
- Bussen van de SB cilinder
- Remschijven + blokken achter
- Schuifdakhemel vervangen
- Uitlaatsteun + scheur in kofferbak roest
- A-stijlen roest
- Dakplaat roest
Toch wel een aardig lijstje. Hoewel de bovenste 6 punten eigenlijk geen reet voorstellen, zit ik wel een beetje in over de onderste 2. Nu de auto een droog staat is het niet verder gaan roesten. Maar er moet wel wat aan gedaan worden tzt. Ik ben nog aan het afwegen hoe en wat ik daarmee moet. Iig is het plan om voorzichtig aan maar eens te gaan beginnen met de bovenste 5 punten. Dan de auto maar weer eens door de APK rammen, in de oldtimerverzekering en belasting zodat ik af en toe weer eens fijn kan trappen in dit kanon. Suggesties wat betreft de A-stijlen en dakplaat zijn overigens welkom.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Klinkt goed!
Zodra je 16v weer op de weg is, tijd voor een meeting misschien?
Maar succes met de werkzaamheden
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ben je ook al preventieve goedjes wezen kliederen op de roestplekken? Ik kan het je aanraden. Ik weet niet hoe droog je stalling is, maar er zit altijd vocht in de lucht, en dus roest het daar ook rustig verder.
De roest zit nog onder de lak. Het zijn meer blaasjes. Dus heb er nog niks aan gedaan. Ik heb ook geen idee of het oppervlakkig of echt rot is.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005