2 van de 2
 < Vorige 1 2

bx komt niet op druk na vervangen v-snaar
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 03 oktober 2007 07:55 PM
  [ # 16 ]
knäckor schreef:
karel schreef:

Tja, daar heb je op zich wel gelijk in, maar alléén maar “draaien” is nog niet goed genoeg, het moet ook met dezelfde snelheid zijn als de snaar.
En dat is, zeker als de poelie gesmeerd is en er dus niks gaat roken of stinken, niet altijd zo heel makkelijk te zien.

Okee, je hebt me Smile  Misschien is de snaar vervangen inderdaad wel de oplossing. Rare truuk ook eigenlijk, kaarsvet op de snaar. Net als toen ik in die brommerzaak werkte, toen waren er mensen die hun remschijf inspoten met olie om piepende remmen tegen te gaan; het piept niet meer, maar het remt ook niet meer.

Da’s wel extreem ja. Zoiets als een spijker in je band prikken tegen het lek raken Very Happy

Ik ken ook wel een malle truuk tegen het piepen van snaren: een dikke vette rochel erop. En die werkt ook nog…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 03 oktober 2007 08:19 PM
  [ # 17 ]

Recent geleden heb ik ervaren dat een te zwaar lopende pomp toch een teken is dat de pomp niet bepaald okselfris meer is. Als je hem enorm zwaar moet spannen om hem mee te laten draaien is het een teken aan de wand dat de pomp zijn beste tijd gehad heeft.

Het is idd lastig te zien of de pomp echt goed meedraait. Je moet je niet blind staren op oorzaak/gevolg redenaties. Je moet ook rekening houden met dom toeval. Overigens zie je vaak een oorzaak/gevolg bij een probleem en een sleutelactie ervoor. Maar je moet je er alleen niet blind op staren. In dit geval is het e.e.a uit te sluiten. Nieuw snaartje erop, goed ontvetten die hap en dan moet het werken. Zoniet, dan is meer aan de hand.

Profiel  

macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 03 oktober 2007 11:52 PM
  [ # 18 ]
karel schreef:
knäckor schreef:
karel schreef:

Tja, daar heb je op zich wel gelijk in, maar alléén maar “draaien” is nog niet goed genoeg, het moet ook met dezelfde snelheid zijn als de snaar.
En dat is, zeker als de poelie gesmeerd is en er dus niks gaat roken of stinken, niet altijd zo heel makkelijk te zien.

Okee, je hebt me Smile  Misschien is de snaar vervangen inderdaad wel de oplossing. Rare truuk ook eigenlijk, kaarsvet op de snaar. Net als toen ik in die brommerzaak werkte, toen waren er mensen die hun remschijf inspoten met olie om piepende remmen tegen te gaan; het piept niet meer, maar het remt ook niet meer.

Da’s wel extreem ja. Zoiets als een spijker in je band prikken tegen het lek raken Very Happy

Ik ken ook wel een malle truuk tegen het piepen van snaren: een dikke vette rochel erop. En die werkt ook nog…

Een andere malle truc bij een piepende V-snaar is gewoon wat talkpoeder op de snaar smeren als deze vettig is geweest.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 657

Gepost: 04 oktober 2007 02:21 AM
  [ # 19 ]

Beste mensen,

Hier het verlossende woord! Het is opgelost. Ik denk inderdaad dat kaarsvet geen goeie was, met mijn vinger langs de spanrol leverde een zwarte vette pink op. Dus de spanrol goed gereinigd, de poelies van de krukas en de pomp idem, nieuwe snaar erop, goed gespannen en het probleem was opgelost!

De boel draaide eerst wel, maar blijkbaar niet goed genoeg. Ook werd de pomp heet, wat duidde op wrijving. Toen wist ik genoeg, het kostte me uiteindelijk 6 euro en was wasbenzine om de boel weer te fixen.

Allemaal hartelijk dank voor het meedenken! Kan ik weer lekker tuffen in m’n BIX!

Groet Matthijs

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 04 oktober 2007 02:42 AM
  [ # 20 ]

Ik ben best wel een leek op het gebied van hydraulische systemen, maar zou het kunnen zijn dat die pomp best heet mag worden ? Zo niet: kan het zijn dat de pomp droog loopt en daardoor niet gekoeld wordt door de LHM ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 04 oktober 2007 02:50 AM
  [ # 21 ]
Lelijke Eend schreef:

Ik ben best wel een leek op het gebied van hydraulische systemen, maar zou het kunnen zijn dat die pomp best heet mag worden ? Zo niet: kan het zijn dat de pomp droog loopt en daardoor niet gekoeld wordt door de LHM ?

Ligt er maar net aan of de poelie heet wordt op de pomp zelf. Ook kun je voelen of de snaar zelf heet wordt.

Zolang de pomp geen lucht aanzuigt loopt ie niet droog.

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 04 oktober 2007 10:18 AM
  [ # 22 ]

mooi dat dat weer opgelost is Very Happy

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 657

Gepost: 04 oktober 2007 05:18 PM
  [ # 23 ]
mpostma schreef:
Lelijke Eend schreef:

Ligt er maar net aan of de poelie heet wordt op de pomp zelf. Ook kun je voelen of de snaar zelf heet wordt.

Zolang de pomp geen lucht aanzuigt loopt ie niet droog.

Hoi, even voor jullie info: de pomp kon niet droog lopen aangezien ik daar niet aan gekomen ben. Vooral de poelie werd warm, de snaar ook een beetje. Dat duidt dus op wrijving, oftewel slippen van de snaar. Daarom wist ik (mede dankzij de tips hier) als vrij snel dat ie toch slipte. Inmiddels gelukkig niks meer aan het handje.

Wat mij betreft kan dit topic dicht, allen bedankt!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook