Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Stond in de verse AE een mooi stukje.
Laat de rempedaalschakelaar een relais bedienen die op z’n beurt de remlichten schakeld. Hierdoor loopt de stroom niet door de schakelaar die daardoor kan smelten….
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Re: Voor de tiplijst: remlicht via een relais schakelen
Willem schreef:Stond in de verse AE een mooi stukje.
Laat de rempedaalschakelaar een relais bedienen die op z’n beurt de remlichten schakelt. Hierdoor loopt de stroom niet door de schakelaar die daardoor kan smelten….
Uitstekend idee. Ikzelf heb ervaring met het smelten van de plastic lipjes in de rempedaal schakelaar bij 2 XM’s, allebei automaten. Hierover is ook al eerder geschreven door mijzelf en anderen op dit en andere XM forums. Een aluminium plaatje inlijmen ter vervanging van het plastic anootje is een eenvoudige oplossing, maar een relais is professioneler:!:
Iemand die ooit een rempedaaldoos open heeft gemaakt ziet meteen dat de constructie ietwat te wensen over laat. In een onbewaakt ogenblik, toen de technici een koffie pauze hielden, werd dit even ontworpen door de uitzendbureau mensen
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Re: Voor de tiplijst: remlicht via een relais schakelen
Jan-hendrik schreef:Willem schreef:Stond in de verse AE een mooi stukje.
Laat de rempedaalschakelaar een relais bedienen die op z’n beurt de remlichten schakelt. Hierdoor loopt de stroom niet door de schakelaar die daardoor kan smelten….
Uitstekend idee. Ikzelf heb ervaring met het smelten van de plastic lipjes in de rempedaal schakelaar bij 2 XM’s, allebei automaten. Hierover is ook al eerder geschreven door mijzelf en anderen op dit en andere XM forums. Een aluminium plaatje inlijmen ter vervanging van het plastic anootje is een eenvoudige oplossing, maar een relais is professioneler:!:
Iemand die ooit een rempedaaldoos open heeft gemaakt ziet meteen dat de constructie ietwat te wensen over laat. In een onbewaakt ogenblik, toen de technici een koffie pauze hielden, werd dit even ontworpen door de uitzendbureau mensen
Eigenlijk hebben ze een relais van 2 euro bespaard, dus dik 330.000 xm’s x 2 euro is toch ruim 660.000 euro en zeker 300.000 nieuwe rempedaal schakelaars van 60 euro per stuk verkocht. Dus zo stom waren die “uitzendkrachten” dus niet
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Re: Voor de tiplijst: remlicht via een relais schakelen
Willem schreef:Jan-hendrik schreef:Willem schreef:Stond in de verse AE een mooi stukje.
Eigenlijk hebben ze een relais van 2 euro bespaard, dus dik 330.000 xm’s x 2 euro is toch ruim 660.000 euro en zeker 300.000 nieuwe rempedaal schakelaars van 60 euro per stuk verkocht. Dus zo stom waren die “uitzendkrachten” dus nietAha. Zo werkt dat dus. En toch blijven we trouw aan dit merk
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569