Voor de tiplijst: remlicht via een relais schakelen
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 04 oktober 2007 11:57 AM

Stond in de verse AE een mooi stukje.

Laat de rempedaalschakelaar een relais bedienen die op z’n beurt de remlichten schakeld. Hierdoor loopt de stroom niet door de schakelaar die daardoor kan smelten….

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 04 oktober 2007 05:20 PM
  [ # 1 ]

Re: Voor de tiplijst: remlicht via een relais schakelen

Willem schreef:

Stond in de verse AE een mooi stukje.

Laat de rempedaalschakelaar een relais bedienen die op z’n beurt de remlichten schakelt. Hierdoor loopt de stroom niet door de schakelaar die daardoor kan smelten….

Uitstekend idee. Ikzelf heb ervaring met het smelten van de plastic lipjes in de rempedaal schakelaar bij 2 XM’s, allebei automaten. Hierover is ook al eerder geschreven door mijzelf en anderen op dit en andere XM forums. Een aluminium plaatje inlijmen ter vervanging van het plastic anootje is een eenvoudige oplossing, maar een relais is professioneler:!: 
Iemand die ooit een rempedaaldoos open heeft gemaakt ziet meteen dat de constructie ietwat te wensen over laat. In een onbewaakt ogenblik, toen de technici een koffie pauze hielden, werd dit even ontworpen door de uitzendbureau mensen Sad

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 04 oktober 2007 06:18 PM
  [ # 2 ]

Re: Voor de tiplijst: remlicht via een relais schakelen

Jan-hendrik schreef:
Willem schreef:

Stond in de verse AE een mooi stukje.

Laat de rempedaalschakelaar een relais bedienen die op z’n beurt de remlichten schakelt. Hierdoor loopt de stroom niet door de schakelaar die daardoor kan smelten….

Uitstekend idee. Ikzelf heb ervaring met het smelten van de plastic lipjes in de rempedaal schakelaar bij 2 XM’s, allebei automaten. Hierover is ook al eerder geschreven door mijzelf en anderen op dit en andere XM forums. Een aluminium plaatje inlijmen ter vervanging van het plastic anootje is een eenvoudige oplossing, maar een relais is professioneler:!: 
Iemand die ooit een rempedaaldoos open heeft gemaakt ziet meteen dat de constructie ietwat te wensen over laat. In een onbewaakt ogenblik, toen de technici een koffie pauze hielden, werd dit even ontworpen door de uitzendbureau mensen Sad

Eigenlijk hebben ze een relais van 2 euro bespaard, dus dik 330.000 xm’s x 2 euro is toch ruim 660.000 euro en zeker 300.000 nieuwe rempedaal schakelaars van 60 euro per stuk verkocht. Dus zo stom waren die “uitzendkrachten” dus niet Laughing

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 04 oktober 2007 06:32 PM
  [ # 3 ]

Re: Voor de tiplijst: remlicht via een relais schakelen

Willem schreef:
Jan-hendrik schreef:
Willem schreef:

Stond in de verse AE een mooi stukje.
Eigenlijk hebben ze een relais van 2 euro bespaard, dus dik 330.000 xm’s x 2 euro is toch ruim 660.000 euro en zeker 300.000 nieuwe rempedaal schakelaars van 60 euro per stuk verkocht. Dus zo stom waren die “uitzendkrachten” dus niet Laughing

Aha. Zo werkt dat dus. En toch blijven we trouw aan dit merk Confused

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook